اخبار داغ

در گفت وگو با جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی مطرح شد؛

تمام دستاوردها و پیشرفت های امروز ما به برکت دفاع مقدس است/فرهنگ جبهه و جهاد به جوانان انتقال یابد

تمام دستاوردها و پیشرفت های امروز ما به برکت دفاع مقدس است/فرهنگ جبهه و جهاد به جوانان انتقال یابد
جمعی از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه تمام دستاوردها و پیشرفت های امروز ما به برکت دفاع مقدس است، گفتند: جبهه درس ایثار، از خودگذشتگی، شجاعت، وفاداری و میهن پرستی به همگان داد که این دستاوردها باید به نسل های جدید جامعه منتقل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون،حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بزرگ جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلی گاه ایثار و جانبازی کرد از همین رو سالگرد این اسوه ایثار را روز جانباز نام نهادند چرا که دست حیدرآسای ایشان شعر زیبای عشق و ایثار در راه ولایت را با خون سرخ بر زمین تفتیده، کربلا نگاشت، و راه و رسم عاشقی و شیوه جانبازی را به جهانیان آموخت.
جانبازان و ایثارگران پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب اسلامی ما هستند. آنان اگرچه پا، دست و سایر اعضای بدنشان را از دست داده اند و برخی در بستر آثار باقی مانده از دوران هشت سال دفاه مقدس هستند اما ایستاده اند تا نام، یاد و فرهنگ شهیدان را زنده نگه دارند.
در همین راستا سهم سیستان وبلوچستان از دوران دفاع مقدس دو هزارو  58 شهید است که به گفته پالاش مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان این خطه از کشور دارای 4 هزار و 35 نفر جانباز و 531 آزاده می باشند.
در این زمینه باید گفت جانبازان از وادی شهادت بازگشته اند آنان تلخی ماندن را با شیرینی ادای تکلیف جبران کردند، ماندند تا به ما در راه ماندگان، راه رستگاری بیاموزند بر این اساس حضورشان در جامعه ما به اندازه انقلاب قیمت دارد.
با این تفاسیر روز جانباز فرصت مناسبی است که نسل امروز علاوه بر الگوپذیری از رشادت‌ها و جانبازی‌های حضرت عباس(ع) در وقایع دفاع مقدس و دلاوری ها و شجاعت های جانبازان عزیز و غیرتمند ایران اسلامی آشنا شوند و ا آن الگو گیرند.
 
حضور 50 رزمنده سیستان و بلوچستان در گردان غواصی
محمدرضا رخشانی یکی از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه سال 63 عازم جبهه های حق علیه باطل شد، اظهار کرد: در گردان غواصی حضور داشتم  در این گردان 50 رزمنده از سیستان وبلوچستان حضور داشتند؛ این گردان در تمام مکان هایی که آب وجود داشت حضور پیدا می کرد و اقدامات بسیاری را در جهت نابودی دشمنان انجام می داد.
 
دستاوردهای جبهه و جنگ به نسل جدید منتقل شود
وی با اشاره به اینکه جانبازان اسناد زنده‌ انقلاب و سرمایه ارزشمند نظام هستند، افزود: جبهه درس ایثار، از خودگذشتگی، شهامت، شجاعت، وفاداری و میهن پرستی به همگان داد که این دستاوردها باید به نسل های جدید جامعه منتقل شود.
این جانباز با اشاره به حضور در عملیات های والفجرهشت، بیت المقدس هفت و کربلای چهار و پنج گفت: در عملیات کربلای چهار مجروح شدم؛ اما اگر دوباره جنگی رخ دهد برای دفاع از وطن و ناموس، مانند جنگ هشت ساله دفاع مقدس، خود و فرزندانم حضور پیدا خواهیم کرد تا دشمن را بار دیگر همچون همیشه شکست دهیم.
رخشانی با بیان اینکه شهید "فرزاد بهمنی" بهترین رفیق دوران جنگش بود، ادامه داد: عملیات والفجر هشت بهترین عملیات بود که توانستیم در این عملیات اقدامات زیادی در راستای نابودی و عقب نشینی دشمنان انجام دهیم.
 
والفجر4 مهمترین عملیاتی بود که در آن شرکت کردم
رمضان عالی یکی دیگر از جانبازان دوران دفاع مقدس هم با بیان اینکه از ابتدای دهه 60 در نهاد مقدس سپاه پاسداران عضویت پیدا کرده است، افزود: در بدو ورود به جبهه در عملیات های بسیاری شرکت کرده که مهترین آنها عملیات والفجر چهار بود.
وی بیان کرد: در عملیات والفجر چهار افتخار فرمانده ای دسته عملیات با بنده بود، در یکی از این عملیات ها که به والفجر8 معروف بود، برای تجهیز مهمات به منطقه خودی بازگشتیم که در این بین دچار حمله شیمیایی شدیم؛ پس از حمله شیمیایی به بیمارستان شهید بقایی منتقل شده و پس از طی روند بهبودی مجدد به خاک مقدس جبهه بازگشتیم تا به همرزمان در دفاع کمک کنیم.
این جانباز دفاع مقدس با اشاره به اینکه در عملیات والفجر 10 به عنوان خط شکن وارد میدان شده، افزود: در این عملیات معاون گروهان شهید بهمنی بر عهده بنده قرار داشت که در این عملیات جراحتی بر من وارد شد؛ به گونه ای که در دفاع مقدس به 40 درصد جانبازی نائل آمدم.
 
اعتباری که نظام جمهوری اسلامی دارد به برکت جبهه و دفاع مقدس است
عالی جبهه دفاع مقدس را به یک دانشگاه تبدیل کرد و ادامه داد: امروز هر اعتباری که نظام جمهوری اسلامی دارد به برکت جبهه و دفاع مقدس است، جبهه نه تنها درس آزادگی را می آموزد بلکه یک بنگاه معنوی و دینی بزرگ بود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
,
, حضور 50 رزمنده سیستان و بلوچستان در گردان غواصی,
, عصرهامون ,
,
, دستاوردهای جبهه و جنگ به نسل جدید منتقل شود,
,
,
,
,
, والفجر4 مهمترین عملیاتی بود که در آن شرکت کردم,
,
,
,
,
, اعتباری که نظام جمهوری اسلامی دارد به برکت جبهه و دفاع مقدس است,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه