اخبار داغ

در ادامه نابودی گندم در شمال سیستان و بلوچستان؛

اراضی طلایی دلگان در معرض نابودی قرار گرفت/ روز های بی برنامه دولتی ها همچنان ادامه دارد

اراضی طلایی دلگان در معرض نابودی قرار گرفت/ روز های بی برنامه دولتی ها همچنان ادامه دارد
پس از نابودی 200 هزار تن هندوانه آن هم در روزهای بی آبی کشور، بی تدبیری جهاد کشاورزی سبب شد تا این بار اراضی کشت گندم در این شهرستان با چالش کمبود کمباین روبرو شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عصرهامون، گویا کمبود ماشین آلات کشاورزی و کمباین در شهرستان دلگان دیگر معضل جدیدی برای مسئولین استان نیست. چرا که چندی پیش بود که کمبود کامیون جهت حمل در این شهرستان باعث نابودی 200 هزار تن هندوانه در این شهرستان شد و این بار زنگ نابودی گندم در این شهرستان به صدا در آمد تا شاید صدای گندمکاران به گوش مسئولین برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
علی ای حال نابودی محصولات کشاورزی مدتی است که به یک رویداد طبیعی در استان تبدیل شده است که هر بار به بهانه ای کشاورزان متحمل خسارت می شوند  و گوش شنوایی وجود ندارد. 
 
,
,
آنچه مسلم است در فصل برداشت گندم و کلزا در شهرستان دلگان، کشاورزان این منطقه با معضلات و مشکلات بسیار زیادی مانند نبود کمباین، باز نبودن انبارهای تحویل گندم و عدم خرید محصولاتشان دست و پنجه نرم می کنند.
 
,
,
, ,
محمد صدیق نیا(میرکی) یکی از کشاورزان دلگانی در گفتگو با دلگان پرس اظهار کرد: در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان وقت برداشت گندم به سر رسیده و کشاورزان به خاطر اینکه جهادکشاورزی هنوز انبار و سیلوی گندم را باز نکرده و گندم ها را تحویل نمی گیرند، کشاورزان این محصول خودرا درو نکرده اند.
, دلگان پرس,
این کشاورز دلگانی اضافه کرد: در ۱۰ تا 20 روز آینده همه محصول گندم در این منطقه خشک می شوند و کمباین برای برداشت محصولات کشاورزان کمبود می شود.
 
,
,
وی ادامه داد: اگر مسئولین با یک برنامه ریزی ساده (گندم ها را زود تحویل بگیرند) از ترافیک تقاضای کمباین در شهرستان دلگان برای روز های پایانی برداشت جلوگیری می شود.
 
,
,
صدیق نیا با بیان اینکه اکثر کمباین ها بیکار  هستند، عنوان کرد: با توجه به شرایط بد جوی در آینده احتمال خسارت به محصول کشاورزان شهرستان دلگان خیلی زیاد هست.
,
, ,
این کشاورز دلگانی با تاکید بر اینکه از زمان کاشت این محصول هشت ماه برای آن زحمت کشیدیم، عنوان کرد: اکنون که موعد برداشت آن است، کمباینی جهت برداشت گندم کشاورزان وجود ندارد.
 
,
,
وی خاطرنشان کرد: از مسئولین تقاضا داریم با برنامه ریزی درست و به موقع نسبت به رفع این معضل و مشکل کشاورزان شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان اقدام کنند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه