اخبار داغ

گلایه بیماران از افزایش قیمت دارو با گرانی دلار/عضو کمیسیون بهداشت و درمان: افزایش قیمت دارو به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست

گلایه بیماران از افزایش قیمت دارو با گرانی دلار/عضو کمیسیون بهداشت و درمان: افزایش قیمت دارو به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست
در حالی افزایش قیمت دارو با گرانی دلار منجر به گلایه برخی بیماران شده که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هرگونه افزایش قیمت داروهای بیماران که از سه ماه پیش ثبت سفارش شدند پذیرفتنی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی افزایش قیمت دارو با گرانی دلار منجر به گلایه برخی بیماران به ویژه بیماران خاص شده است که مردم از افزایش خودسرانه قیمت دارو در برخی داروخانه ها نگران و از مسئولان ذی ربط خواستار نظارت بیشتر در این عرصه ها شدند.
به گفته برخی شهروندان برخی از داروها هستند که هزینه آن را بیمه متقبل نمی شود در این صورت بار سنگینی بر دوش سرپرست خانواده نهاده می شود تا از عهده تامین داروی مورد نیاز اعضای خانه اش برآید.
در این راستا محمد نعیم امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص افزایش قیمت داروهای بیماران خاص با نوسانات قیمت ارز اظهار کرد: در هر زمانی داروها و تجهیزات پزشکی حداقل از سه ماه قبل ثبت سفارش می شود، بنابراین داروها به طورکامل با ارز مبادله ای سه هزار و 500 تومان به کشور وارد شدند.
وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: برای حل مشکلات بیماران دارای بیماری های خاص باید دسترسی ها به دارو فراهم شود، به عنوان مثال ارز باید به قیمت مبادله ای در اختیاروارد کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی قرارگیرد.
نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از تلاطم های ارزی درسال 90 یارانه ای برای دارو، شیرخشک، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی دراختیار وارد کنندگان قرار می گرفت، گفت: در این راستا مابه تفاوت نرخ ارز به شکل یارانه درردیف های بودجه دیده می شد و با موافقتنامه های سازمان برنامه و بودجه و بانک های عامل این یارانه پرداخت می شود.
وی در همین راستا ادامه داد: در بودجه سال 97 نرخ ارز سه هزار و 760 تومان ارزیابی شد، اما به دلیل بروز تلاطم های ارزی نرخ ارز 4 هزار و 200 تومان درنظرگرفته شده است.
امینی فرد خاطر نشان کرد: سازمان برنامه و بودجه باید ما به تفاوت نرخ ارز دربودجه و نرخ 4 هزار و 200 تومان را به واردکنندگان دارو بپردازد، البته این سیاست برای 3 ماه آینده بوده و داروهایی که از قبل به کشور وارد شده باید با نرخ قبلی ارز دراختیار بیماران قرار گیرد؛ بنابراین هرگونه افزایش قیمت داروهای بیماران خاص وجاهت قانونی ندارد، لذا با توجه به توضیحات مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو افزایش قیمت دارو به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه