اخبار داغ

در گفتگو با یک تولید کننده داخلی مطرح شد؛

تولید نخستین دستگاه ایکس ری بومی در اصفهان/ عبور کامیون های مواد منفجره از دستگاه های ایکس ری غربی گمرک سوریه

تولید نخستین دستگاه ایکس ری بومی در اصفهان/ عبور کامیون های مواد منفجره از دستگاه های ایکس ری غربی گمرک سوریه
مدیرعامل شرکت بهیار صنعت سپاهان در تشریح مشکلات دستگاه های ایکس ری خارجی گفت: داعش با شرکت‌های خارجی ارتباط می‌گرفت و وقتی کامیون‌های حامل مواد منفجره از زیر دستگاه ایکس ری رد می‌شد، به خاطر هماهنگی‌های شورشیان با شرکت های خارجی، یک فیلم که از قبل ذخیره شده در سیستم دستگاه نمایش داده می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ قاچاق کالا همان اصطلاح معروفی است که رهبر انقلاب درباره اش فرمودند آن را هر کجا دیدید آتش بزنید. کالای قاچاق امروزه بر خلاف گذشته از مبادی کاملاً رسمی و از گمرک های قانونی وارد کشور می‌شود که برخی از این‌ها سازمان یافته و برخی مخفیانه است؛ امّا برای این که کالای قاچاق در مبادی رسمی مانند گمرک‌ها کشف شود به قطع به تجهیزات و دستگاه‌های بازرسی یا همان ایکس ری ها احتیاج است. دستگاه‌هایی که یا با هزینه‌های هنگفت از خارج وارد و یا در داخل با کپی برداری‌های خارجی مونتاژ می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امروزه برخی جوانان دست بر روی زانوی گذاشته، برخاسته اند و برای پیروی از فرمان رهبر کبیر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی تلاش شبانه روزی کرده اند و نه تنها این دستگاه مهم و حیاتی را در داخل و در استان صنعت پرور اصفهان تولید کرده اند، بلکه اقدامی مهم‌تر انجام دادند و تعجب کشورهایی که در این زمینه سرآمد بودند را بر انگیخته اند. برای این که از این تولید بیشتر آشنا شوید، شما هم به همراه ما به گفتگو با مهندس فرید نجات بخش، مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان بنشینید:

,

چه اتفاقی می‌افتد که برای بررسی کالاها به دستگاه‌های بازرسی احتیاج می‌شود؟

, چه اتفاقی می‌افتد که برای بررسی کالاها به دستگاه‌های بازرسی احتیاج می‌شود؟, چه اتفاقی می‌افتد که برای بررسی کالاها به دستگاه‌های بازرسی احتیاج می‌شود؟,

امروزه برای بررسی‌های دقیق کالا، دستگاه‌های بازرسی ایکس ری در کلیه گمرک‌های دنیا رواج دارد و از این تکنولوژی استفاده می‌شود. گاهی اوقات که حجم کالا بالا می‌رود، توقف کشتی ها و یا توقف بار در انبارها و بررسی تمامی محصولات غیر ممکن می‌شود و برای بازرسی کالاها نیار به تجهیزاتی است که کار گمرک را راحت تر کند تا حداقل شک بازرس نسبت به قاچاق بودن یا نبودن محصول برطرف شود.

,

تمامی کالاها در کشور ما با این دستگاه ها بررسی می‌شود؟

, تمامی کالاها در کشور ما با این دستگاه ها بررسی می‌شود؟, تمامی کالاها در کشور ما با این دستگاه ها بررسی می‌شود؟,

فقط برای کمتر از هشت درصد از کالاها این اتفاق می‌افتد؛ امّا در کشوری مانند امریکا صد در صد کالاهای ورودی به گمرک را با دستگاه‌های ایکس ری بررسی می‌کنند.

,

چه تعداد از این دستگاه ها در کشور وجود دارد؟

, چه تعداد از این دستگاه ها در کشور وجود دارد؟, چه تعداد از این دستگاه ها در کشور وجود دارد؟,

تعداد دستگاه‌های ایکس ری در دولت قبل پنج و در حال حاضر دوازده دستگاه است. امّا در برخی گمرک‌های مهم مانند شهیدرجایی دو دستگاه هم پاسخ گوی نیاز نیست؛ هر چند همین دستگاه ها هم می‌توانند مشکلاتی را به همراه داشته باشند.

,

, , ,

مگر این دستگاه‌ها برای دقت بیشتر نیستند؛ پس چه مشکلاتی می‌توانند به وجود بیاورند؟

, مگر این دستگاه‌ها برای دقت بیشتر نیستند؛ پس چه مشکلاتی می‌توانند به وجود بیاورند؟, مگر این دستگاه‌ها برای دقت بیشتر نیستند؛ پس چه مشکلاتی می‌توانند به وجود بیاورند؟,

وقتی که یک دستگاه خارجی در کشور داریم، در حقیقت نرم افزار این دستگاه در اختیار خارجی هاست و وقتی که این اتفاق بیفتد یعنی کل اطلاعاتی که در دستگاه ثبت و ضبط می‌شود، هم در صادرات و هم در واردات در اختیار همان کشور سازنده نرم افزار قرار می‌گیرند که این یک فاجعه است.

,

کشور سازنده نرم افزار اطلاعات را چگونه بدست می‌آورد؟

, کشور سازنده نرم افزار اطلاعات را چگونه بدست می‌آورد؟, کشور سازنده نرم افزار اطلاعات را چگونه بدست می‌آورد؟,

بهتر است برای درک بهتر مثالی بزنم؛ آی سی‌های شرکت اینتل که اسرائیلی است در تمامی لپ تاپ‌ها موجود است و با یک بروز رسانی رایانه، تمامی اطلاعات در اختیار اسرائیل قرار می‌گیرد. یعنی در واقع آن کسی که ارائه دهنده نرم افزار است هر گونه اطلاعاتی که فکرش را بکنیم از ما در اختیار دارد.

,

تا به حال این مشکلات به اثبات هم رسیده؟ یعنی نمونه‌ای وجود دارد که مثال بزنید؟

, تا به حال این مشکلات به اثبات هم رسیده؟ یعنی نمونه‌ای وجود دارد که مثال بزنید؟, تا به حال این مشکلات به اثبات هم رسیده؟ یعنی نمونه‌ای وجود دارد که مثال بزنید؟,

سوریه با چنین مشکلاتی مواجه بود. دستگاه‌های بازرسی در گمرک‌ها بودند و کالاها را بازرسی می‌کردند. داعش با شرکت‌های خارجی ارتباط می‌گرفت و زمان‌هایی بود که کامیون‌های حامل مواد منفجره از زیر دستگاه ایکس ری رد می‌شد و چون از قبل داعش و سایر گروه‌های شورشی با کشور سازنده نرم افزار این دستگاه هماهنگ کرده بودند، یک فیلم که از قبل ذخیره شده در سیستم دستگاه نمایش داده می‌شد.

,

و این نرم افزار در شرکت بهیار صنعت تولید شد.

,

بله؛ این موارد در بحث‌های امنیتی کشور خیلی مهم است. جمهوری اسلامی ایران با توجه به وضعیت حساس و دشمنانی که دارد نیاز مبرم به نرم افزارهای داخلی در این حوزه داشت. نخستین دستگاه بازرسی کالای ملّی موسوم به ایکس ری در شرکت بهیار صنعت سپاهان که در حیطه تولید دانش و علم فعالیت می‌کند تولید شد.

,

موارد کاربرد این دستگاه ملّی کجاست؟

, موارد کاربرد این دستگاه ملّی کجاست؟, موارد کاربرد این دستگاه ملّی کجاست؟,

این دستگاه‌ها را می توان علاوه بر گمرک‌ها، در شریان‌های حساس استفاده کرد و یا حتّی در اختیار نیروی انتظامی برای بررسی و بازرسی ها قرار داد. قابلیت سیار بودن این دستگاه، موارد مصرف متعددی را در اختیار می‌گذارد.

,

قیمت این دستگاه در مقایسه با دستگاه های خارجی چطور است؟

, قیمت این دستگاه در مقایسه با دستگاه های خارجی چطور است؟, قیمت این دستگاه در مقایسه با دستگاه های خارجی چطور است؟,

قیمت این دستگاه یک سوم نمونه‌های مشابه خارجی است. در حال حاضر دستگاه‌های خارجی با قیمتی حدود 40 میلیارد تومان به فروش می‌رسند. البته خدمات پس از فروش و اپراتوری در این زمینه خیلی مهم است و دیگر با استفاده از این دستگاه، نیازی به پشتیبانی از خارج از کشور نیست و همین مورد هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و هم سرعت خدمت رسانی را بالا می‌برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه