اخبار داغ

در گفتگو با «رضا ایرانمنش»عنوان شد؛

تولیدات سینما و تلویزیون به سمت طنز و لوده بازی رفته اند/متولیان هنر حداقل الفبای هنر را نمی دانند

تولیدات سینما و تلویزیون به سمت طنز و لوده بازی رفته اند/متولیان هنر حداقل الفبای هنر را نمی دانند
رضا ایرانمنش با اشاره به ساخت برنامه هایی مانند دورهمی، خندوانه، سریال هایی خانگی گفت: نمیگویم که ساخت چنین آثاری کار بدی است؛ اما اگر به گذشته باز گردیم و کارهای دهه شصت و هفتاد را به یاد آوریم؛ میبینیم در حال حاضر کار قوی از سینما و تلویزیون ارائه نمی شود چرا که همه تولیدات به سمت طنز و لوده بازی رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی سینما ایران رشد محسوس و سریعی داشت، اظهار کرد: سینما و تلویزیون ایران در دهه شصت و نیمه اول دهه هفتاد شکوفایی خارق العاده ای در موضوعات و ساخت آثار در ژانرهای مختلف پیدا کرده بود که  درخشش بی واسطه ای را در این عرصه شاهد بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

سیر نزولی سینما و تلویزیون کشور از سال 75

, سیر نزولی سینما و تلویزیون کشور از سال 75, سیر نزولی سینما و تلویزیون کشور از سال 75,

این بازیگر فیلم سینمایی دکل با اشاره به اینکه  درد آن دوران نگاه دنیا به سینما ایران نگاهی دیگر شده بود، ادامه داد:در آن دهه ها اتفاق نظر بین مسئولین و سرمایه گذاران برای ساخت فیلم ها وجود داشت؛ اما در نیمه دوم دهه هفتاد تا کنون و به نوعی از سال 75 سینما سیر نزولی به خود گرفت.

,

وی تصریح کرد: کم کم علاوه بر اینکه فیلم ها، داستان ها و قصه ها سخیف تر شدند؛ شاهد ورود بی رویه تازه کارهایی (نه اینکه بگویم با ورود تازه کاران مخالف هستم) بود که باعث شد هجمه ای از بازیگر، کارگردان شکل بگیرد و عده کثیری از پیشکسوتان و دست اندر کاران سینما و تلویزیون خانه نشین شوند و به تا به امروز این مسئله به اوج خود رسیده و سینما  شکل مافیایی به خود گرفته است.

,

, ,

شکل گیری باند بازی و مافیا در اواخر دهه هفتاد

, شکل گیری باند بازی و مافیا در اواخر دهه هفتاد , شکل گیری باند بازی و مافیا در اواخر دهه هفتاد ,

ایرانمنش افزود:به این معنا که چند شخصیت به سینما وارد شده و با باند بازی و مافیا در سینما و تلویزیون آن را انحصاری کرده اند؛ خودشان تصمیم میگرفتند که چه اثری با چه موضوعی ساخته شود و چه افرادی ایفاء نقش داشته باشند؛ بر همین اساس از اواخر دهه هفتاد تا کنون بر سر در سینماها شاهد هستیم که ده الی پانزده بازیگر در تمام آثار سینما و تلویزیون حضور دارند.

,

این بازیگر سریال تلویزیونی مردان آنجلس با اشاره به اینکه قصه های یکدست، یکنواخت شده اند، عنوان کرد: اگر اثری به مناسبت ماه مبارک رمضان ساخته می شود و با استقبال مردم مواجه شد؛همان راه را ادامه می دهند و دیگر آثار نیز شکل همان قصه با قدری تغییرات کار خواهد شد و بازیگران هم تفهیم شده اند.

,

دادن کار به شرط اعمال نظرات مافیا در آثار سینما و تلویزیون کشور

, دادن کار به شرط اعمال نظرات مافیا در آثار سینما و تلویزیون کشور , دادن کار به شرط اعمال نظرات مافیا در آثار سینما و تلویزیون کشور ,

وی با بیان اینکه تلویزیون تعدادی بازیگر به صورت مافیایی دارد و همچنین فیلم های تلویزیون مربوط به دو الی سه کارگردان  و بازیگران مشخص است و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سینما نیز  همین اتفاق افتاده است و یک سرگروه و مافیای سینمایی و به تیع آن تیم خود را در اختیار دارد .

,

ایرانمنش ادامه داد: به کارگردان و تهیه کننده کار داده می شود و مورد حمایت قرار می گیرند در صورتی که تمام شرط و شروطی مافیا می دهد را اعمال کند و گرنه به آنان اجازه کار داده نمی شود و حمایت نخواهند شد.

,

متأسفانه شعار مسئولین در حد شعار مانده است

, متأسفانه شعار مسئولین در حد شعار مانده است, متأسفانه شعار مسئولین در حد شعار مانده است,

این بازیگر فیلم سینمایی دکل با بیان اینکه متأسفانه در سال های اخیر مسئولین شعارهایی را می دهند که فقط در حد شعار باقی مانده است، اظهار کرد:مسئولین میگویند ما دچار هجمه فرهنگی شده ایم و مردم را از سمت ماهواره به سمت تاتئر، سینما و تلویزیون خودمان سوق دهیم تا آشتی کنند؛ در صورتی که انجام به این شعار مستلزم نگاه متخصصان و عمل متخصصانه است .

,

ایرانمنش افزود: انجام این کار مستلزم هزینه کرد بالایی است؛ چرا که اگر کسانی به عنوان مثال صد هزار تومان هجوم فرهنگی به ما آورده اند ؛ ما باید بیش از یک میلیون تومان در این راستا هزینه و با این هجمه فرهنگی مقابله کنیم.

,

وی تأکید کرد : وقتی با چنین مسئله ای مواجه می شویم مطمئنا باید هزینه و تلاش بیشتری باید داشته باشیم و آثارمان را از نظر کیفی و کمی به درجه اعلی برسانیم ولی آنچه که در سطح کشور شاهد هستیم برعکس این مسئله است.

,

فرهنگ و هنر  در ایران به چشم نمی آید

, فرهنگ و هنر  در ایران به چشم نمی آید , فرهنگ و هنر  در ایران به چشم نمی آید ,

ایرانمش ابراز کرد: زمانی که سرمدار یک مملکت در هر جای دنیا بخواهد در مباحث مختلف سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و هنری و ...  موفق باشد در گام اول فرهنگ، هنر و هنرمندان آن کشور بهاءمی دهد به این معنی که از آنها حمایت می کند و می داند از هر قدمی که برای آنها بر دارد صد قدم جلوتر می رود و موفق تر خواهد بود.

,

, ,

این بازیگر فیلم سینمایی سجاده آتش افزود: در کشور ما دقیقا بر عکس این مسئله است؛ به نظر من فرهنگ و هنر را به چشم نمی آورند و به آن فکر نمیکنند و از آن به عنوان یک ابزار مثبت و موثر برای پیش برد کار خود در هر موضوعی استفاده نمیکنند.

,

وی گفت: البته معتقدم  در این زمینه آگاهی ندارد که می توانند با استفاده از فرهنگ، هنر و هنرمند دنیا، قلب ها را فتح  کنند .

,

تولیدات سینما و تلویزیون به سمت طنز و لوده بازی رفته اند/نویسندگان و بازیگران فاخر بیکار و خانه نشین شده اند

, تولیدات سینما و تلویزیون به سمت طنز و لوده بازی رفته اند/نویسندگان و بازیگران فاخر بیکار و خانه نشین شده اند , تولیدات سینما و تلویزیون به سمت طنز و لوده بازی رفته اند/نویسندگان و بازیگران فاخر بیکار و خانه نشین شده اند ,

ایرانمنش با اشاره به ساخت برنامه هایی مانند دورهمی، خندوانه، سریال هایی خانگی  عنوان کرد: نمیگویم که ساخت چنین آثاری کار  بدی است و حتی می توان گفت شروع خوبی است که موجب آشتی دادن مردم با تلویزیون شده است؛ اما اگر به گذشته باز گردیم و کارهای دهه شصت و هفتاد را به یاد آوریم؛ میبینیم در حال حاضر کار قوی از سینما و تلویزیون ارائه نمی شود چرا که همه تولیدات به سمت طنز و لوده بازی رفته است.

,

این بازیگر فیلم سینمایی ترور ادامه داد: پرداخت به موضوعات طنز بخش یاز کار ما می باشد و در کنار آن نیاز به تولیدات اجتماعی و فاخر و تولیداتی که توسط نویسندگان فاخر کشور و بازیگران چیره دستی که هم اکنون بیکار  و خانه نشین شده اند و منتظر زنگ تلفنی هستند که به کار مشغول شوند، داریم؛ با این روش تبری را به دستمان گرفته ایم و تیشه به ریشه مملکتمان می زنیم.

,

پرورش هنر با بهاء دادن به هنرمند/توجه سرسری مسئولین به فرهنگ و هنر در چند سال اخیر

, پرورش هنر با بهاء دادن به هنرمند/توجه سرسری مسئولین به فرهنگ و هنر در چند سال اخیر, پرورش هنر با بهاء دادن به هنرمند/توجه سرسری مسئولین به فرهنگ و هنر در چند سال اخیر,

ایرانمنش تأکید کرد: اگر بخواهیم هنر را پرورش دهیم باید به هنرمند(بازیگر، نویسنده، کارگردان و ...)بهاء داده شود چرا که اینان سرمایه های هنر کشور هستند  و اگر این هنرمندان نباشند ، تعریفی از هنر نخواهیم داشت و نمی توانیم هنرمان را نشان دهیم چرا که هنرمند است که جنس درست هنر را به دنیا و مردم می شناساند و اگر هنرمند وجود نداشته باشد هنری هم وجود نخواهد داشت.

,

وی گفت:  در چند سال اخیر شاهد بی توجهی مسئولین بوده ایم که حتی می توانم بگویم از مقوله فرهنگ و هنر سرسری گذشته اند؛ آنگونه که انگار نه انگار هنر و هنرمند در این کشور جایگاه دارد.

,

متولیان هنر حداقل الفبای هنر را نمی دانند

, متولیان هنر حداقل الفبای هنر را نمی دانند, متولیان هنر حداقل الفبای هنر را نمی دانند,

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد:مشکل و معضل بزرگ ما این است که متولیان هنر ما حداقل الفبای شناخت صحیح حتی در حد الفبای هنر را نمی دانند؛ ما فقط مسئول متعهد نیاز نداریم ما مسئول متخصصِ متعهد نیاز داریم.

,

ایرانمنش ادامه داد: چند تن از افرادی که برای هنر مملکت  قدم می بردارند و تصمیم میگیرند  شناخت صحیح از هنر دارند؟ نبود جوهره اصلی در وجود این افراد موجب ضربه زدن به بدنه هنر خواهد شد.

,

هنرمند نباید سیاسی باشد /با گذشت چهار دهه از انقلاب هیچ دولتی سرانجامی برای هنرمندان رقم نزدند

, هنرمند نباید سیاسی باشد /با گذشت چهار دهه از انقلاب هیچ دولتی سرانجامی برای هنرمندان رقم نزدند, هنرمند نباید سیاسی باشد /با گذشت چهار دهه از انقلاب هیچ دولتی سرانجامی برای هنرمندان رقم نزدند,

این بازیگر سریال تلویزیونی ستایش عنوان کرد: معضل بزرگتر این است که  برخی از مسئولین که در گروه ها و احزاب مختلف هستند و هنرمندان را دور یکدیگر جمع می کنند؛ من معتقدم هنرمند نباید سیاسی باشد نه اینکه انتقادنکند و سیاستمدار نباشد و در مباحث سیاسی دخالت نکند  به این معنی که خود هنرمند اعلام موضع خاصی را نکند؛ کما اینکه در هر دوره از دولت های مختلف با گرایش ها و دیدگاه های مختلف برخی از هنرمندان به سمت آنها می روند.

,

ایرانمنش با بیان اینکه هدف من اعتلای فرهنگ و هنر کشورمان و حفظ ارزش های هنری ایران است، ابراز کرد: زمانی که به این مقوله توجه کنیم، میبینم آثار در سینما و تلویزیون خیلی بهتر خواهد شد؛ بر همین اساس پیشنهادی که به مسئولین امر که دغدغه هنر و فرهنگ اصیل ایرانی را دارند این است که مسئولین  علاوه بر توجه، هزینه کرد بیشتر از پیشکسوتان این امر مشاوره بگیرند.

,

وی در پایان با اشاره به اینکه  در چهار دهه گذشته هنوز هیچ کدام از دولت ها نتوانسته اند  سرانجامی را برای هنرمندان رقم بزند و ایجاد امنیت شغلی برای آنان داشته باشند، خاطر نشان کرد: وقتی هیچ اقدام و فکری را برای هنرمند نداشته اند،توقع این را دارند که مردم در درجه و سطح بالا قرار بگیرند و ای کاش که کاش متولیان امر هنر ایران، مسئولین و دولتمردان در این راستا اقداماتی انجام دهند .

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه