اخبار داغ

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

امر به معروف و نهی از منکر باید طبق قرآن و احادیث انجام شود/ آمران به معروف باید زمان شناس باشند

امر به معروف و نهی از منکر باید طبق قرآن و احادیث انجام شود/ آمران به معروف باید زمان شناس باشند
حجت الاسلام اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین مبین اسلام است که باید طبق آیات قرآن و همچنین بر اساس احادیث و روایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهما السلام انجام شود.
[

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: در مورد امر به معروف و نهی از منکر باید چند مولفه مورد توجه باشد؛ ابتدا این فریضه را درست و همانگونه که قرآن، پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار و کارشناسان فن معنا و تعریف می کنند و همچنین مراجع عظام در رساله های خود آن را توضیح دادند، درک کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی در ادامه افزود: معروف هر چیز پسندیده و شایسته عقل، وجدان، قانون و شرع را در بر می گیرد؛ مانند ازدواج، رعایت حق الناس و... ، لذا ابتدا می بایست امر به معروف و نهی از منکر را به درستی معنا کنیم تا عقل و وجدان انسان آن را بپسندد؛ از طرف دیگر هر چه را که قانون و شرع و اخلاق و وجدان نپذیرفت را منکر گویند.

,

 

,

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ضمن تاکید بر نحوه انجام این فریضه بیان داشت: نکته دومی که وجود دارد آن است، کسانی که عهده دار امر به معروف و نهی از منکر هستند واقعا آن ها باید زمان شناس و شرایط شناس باشند و بدانند که با چه زبان و لحنی و چگونه این فریضه را بجا بیاورند.

,

 

,

حجت الاسلام اکرمی تصریح کرد: نکته سوم اراده عمومی است. باید بپذیریم که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اشتباه داریم و در وحله اول باید به خود ما تذکر بدهند و آن را از صمیم قلب قبول کنیم نه آنکه آن را رد کنیم.

,

 

,

وی ادامه داد: برای امر به معروف و نهی از منکر دو راه وجود دارد، این فریضه در مراحلی آمده است که لفظی-قلبی و عملی انجام می شود که هر کدام در شرایط و زمان خود کاربرد دارد.

,

 

,

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه باید زبان، قلم و بیان و عمل ما درست و زیبا باشد، گفت : گاهی جمعیت و جماعت خودش عامل قدرت، نیرومندی و سرمایه است، در حالی که ما در این شرایط می گوییم نمی شود مدیریت کنیم.

, باید زبان، قلم و بیان و عمل ما درست و زیبا باشد، گفت ,

 

,

حجت السلام اکرمی در پایان به نحوه عملکرد راهنمایی و رانندگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی این ارگان راهنمایی می باشد و لذا می بایست ابتدا فرهنگ و نحوه صحیح رانندگی را به جامعه و مردم بیاموزند و هم چنین از رانندگانی که با موازین و مقررات راهنمایی و رانندگی همسو و هم جهت هستند و در چارچوب قانون رانندگی می کنند تقدیر و تشکر کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه