اخبار داغ

استاندار چهارمحال وبختیاری:

رشد ۴۷ درصدی بودجه چهارمحال و بختیاری در مقایسه با سایر استانها

رشد ۴۷ درصدی بودجه چهارمحال و بختیاری در مقایسه با سایر استانها
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بودجه بیشتر استانها با کاهش 40درصدی روبرو شده است ولی بودجه این استان رشد 7درصدی دارد.با این وجود می توان اعلام کرد که بودجه این استان در سال 97 در مقایسه با سایر استانهای کشور، با رشد 47درصدی همراه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر ؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز در شورای اداری اولویت های سال 97استان را حمایت از کالای ایرانی ،اجرای طرحهای اشتغال فراگیر روستایی، احیای بافت فرسوده، طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل، واگذاری طرحهای نیمه تمام به بخش خصوصی، حمایت از سرمایه گذاری و احیای طرحهای صنعتی راکد را عنوان کرد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:یک هزار و 900میلیارد ریال معادل 190میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی دستگاههای اجرایی استان هنوز جذب نشده است و باید تا پایان تیرماه این اعتبارات از سوی دستگاههای اجرایی جذب شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری شاخص های عدالت، انصاف، طرحهای اشتغالزا با محوریت تولید کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی را اولویت برنامه های استان دانست و گفت: نیمی از سهم 400میلیارد ریال اعتبارات سال گذشته جذب شد و دستگاههای اجرایی برای جذب طرحهای اشتغالزا باید تلاش بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشند.
 
وی واگذاری طرح های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی را از دیگر برنامه های این استان در سال 97 عنوان کرد و گفت: طرحهای نیمه تمام آب و فاضلاب، استفاده بهینه از پساب ها ،کشاورزی و صنعتی باید به بخش خصوصی واگذار شود و بررسی عملکرد مدیران استان بر اساس واگذاری طرحها به بخش خصوصی خواهد بود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری به طرح جایگزین کردن خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در این رابطه نباید اجازه سوء استفاده داده شود چرا که ممکن شخصی بخواهد چند دستگاه اتوبوس فرسوده یا کامیون را خریداری کند و دریافت تسهیلات طرح جایگزین کردن اقدام کند، در حالی که خود رانندگان از این طرح بی اطلاع هستند.
 
عباسی اظهار کرد:دولت ۵۰ درصد بهای اتوبوس، مینی بوس، کامیون و کامیونت فرسوده را بصورت بلاعوض پرداخت می کند و باقیمانده از طریق ۲۰ درصد آورده شخص و ۳۰ درصد وام بانکی صورت می پذیرد. همچنین فرمانداران شهرستانهای 9 گانه موظف هستند به رانندگان اطلاع رسانی کنند.
 
وی سقوط هواپیمای ترکیه ای در استان را یکی از رخدادهای پر خبر چهارمحال و بختیاری در سال 96عنوان کرد و گفت: پس از سقوط هواپیمای ترکیه ای در استان تمامی امکانات برای امدادرسانی در استان بسیج شد و خوشبختانه نیروهای امدادی، هلال احمر، مدیریت بحران، پزشکی قانونی و دادگستری به خوبی وظایف خود را عمل کردند.
 
به گفته وی، در نتیجه پس از کشف جعبه سیاه و بازخوانی آن در فرانسه مشخص شد خلبان پس از سقوط هواپیما ترکیه ای دچار سوختگی 100درصد شده است.
 
وی به امنیت موجود در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: این استان یکی از امن ترین استانهای کشور است و باید در این راستا قدردانی همه حافظان امنیت بود.
 
عباسی به برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استانهای صدا و سیما در استان اشاره کرد و گفت:برای برپایی این جشنواره و معرفی استان باید تلاش کرد.
 
وی گفت: برای ساخت سریال های علی مردان خان و بی بی مریم بختیاری در استان 50میلیارد ریال معادل 5میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافته است و صدا و سیما نیز به همین میزان اعتبار اختصاص خواهد داد.
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه