اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

بلایای طبیعی ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی میاندوآب خسارت زد

بلایای طبیعی ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی میاندوآب خسارت زد
معاون مدیرکل و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از وارد شدن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی میاندوآب بر اثر بلایای طبیعی شامل طوفان، تگرگ و سرمازدگی در فروردین ماه امسال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  علی دیانتی در گفت و گو با اروم نیوز ، اظهار کرد: وزش طوفان و باد شدید در روزهای نخست فروردین و بارش تگرگ و سرمازدگی در هفته آخر فروردین ماه سبب وارد شدن خسارت میلیاردی به کشاورزان میاندوآبی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به بازدید میدانی و گزارشات کارشناسان از باغات  و زمین های زراعی این شهرستان بعد از حوادث طبیعی، افزود: بر اثر این بلایا، با درصدهای مختلف به محصولات زراعی، باغی و واحدهای تولیدی و تاسیسات کشاورزی خسارت وارد شده است.

,

معاون مدیرکل و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، گفت: براساس بررسی های کارشناسان و برآورد انجام گرفته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بر اثر بلایای طبیعی به بخش کشاورزی میاندوآب در فروردین ماه خسارت وارد شده که بیشترین مقدار آن بر اثر سرمازدگی بوده است.

,

وی، با اشاره به اینکه سرمازدگی و افت دما در شهرستان میاندوآب حدود ۷۹ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت وارد کرده، تصریح کرد: هم چنین بر اثر طوفان و وزش باد در حدود ۱۰ میلیارد تومان و بر اثر بارش تگرگ ۱۱ میلیارد تومان به کشاورزی میاندوآب خسارت وارد شده است.

,

دیانتی، اظهار کرد: براساس بررسی های کارشناسان، بیشترین خسارت بر اثر سرما به محصول انگور به طور متوسط ۶۵ درصد خسارت و محصولات هسته دار حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد و سیب بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه