اخبار داغ

یاداشت/

حریم خصوصی در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی

حریم خصوصی در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی
انسان‌ها در زندگی شخصی خود دارای اطلاعاتی هستند که فاش شدن آن می‌تواند تبعاتی را در برداشته باشد، به طبع حریم خصوصی به وجود می‌آید و محفوظ ماندن آن بسیار حائز اهمیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارم خبر: انسان‌ها با توجه به فرهنگ اجتماع، خانواده و نوع شخصیت دارای مرزبندی‌ها و خط قرمزهایی در زندگی خود هستند وجهت صیانت از آن اقداماتی را انجام می‌دهند که می‌توان به نحوه‌ی رفتار پدر خانواده در مدیریت کردن خانه اشاره داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارم خبر,

این مرزبندی‌ها نیز با توجه به فرهنگ خانواده‌ها متفاوت است به‌طوری‌که برخی مسائل برای عده‌ای مهم و برای دیگری بی‌اهمیت است همانند حجاب، روابط دختر و پسر، محرم و نامحرم و غیره که در خانواده‌ها با نگرش‌های مختلف درباره آن‌ها تصمیم گرفته می‌شود.

,

در همین حال افراد سودجو هم به دنبال به دست آوردن اطلاعات فردی اشخاص بوده تا از آن طریق بتوانند به خواسته‌های خود برسند و از هر راهی برای رسیدن به این اهداف دریغ نمی‌کنند، اهمیتی هم ندارد بافاش شدن اسرار دیگران چه تبعات و آسیب‌هایی ممکن است به اشخاص وارد شود.

,

امروزه ما شاهد این روند از زندگی‌ها در فضای مجازی هستیم که شبکه‌های اجتماعی به این موضوع شکل واقعی‌تری داده و مردم با استفاده از پیام‌رسان‌ها و ایجاد گروه، کانال و صفحه نحوه در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی خود را با دیگران مرزبندی می‌کنند.

,

پیام‌رسان همانند هتل‌ها هستند که مکان‌هایی را در اختیار مهمانان خود جهت استفاده‌های مختلف قرار می‌دهند، به‌خودی‌خود یک حریم خصوصی ایجاد می‌شود، ورود به آن مکان در هر زمان و هر شرایطی امکان‌پذیر می‌باشد و معمولاً این شیوه رفتار به درخواست فرد اجاره‌کننده و یا مراجع قضایی اتفاق می‌افتد.

,

نکته حائز اهمیت اینجاست که اگر هتلی در مرزی قرار گیرد که هیچ مرجع قانونی نتواند به آن تسلط داشته باشد درنتیجه نظارت و امنیت کافی نیز وجود نخواهد داشت، رفتارها با مردم طبق خواسته‌ها و امیال هتلداران اتفاق می‌افتد و هیچ‌کس دراین‌باره مسئولیت‌پذیر نیست، با توجه به این تعریف پیام‌رسان‌ها نیز از این شرایط مستثنا نیستند.

,

در این صورت امکانی برای افراد سودجو که به دنبال استفاده و بهره‌برداری از اطلاعات دیگران است مهیا می‌شود تا با تأمین کردن نیازهای هتل داران و حتی خدمه به اهداف خود به‌راحتی دست پیدا کنند.

,

حال اگر سوءاستفاده‌ها در محافلی که قانون بر آن تسلط نداشته باشد اتفاق افتد می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد، اطلاعات از بین رفته قابلیت بازگشت نداشته و در صورت فاش شدن افراد و خانواده او آسیب‌های سختی را متحمل می‌شوند.

,

اما بهترین راه‌حل‌ها گاهی بسیار ساده می‌باشد که انسان‌ها آن را نمی‌بینند و به آن توجه نمی‌کنند: «هیچ غریبه‌ای قابل‌اعتماد نیست مگر تأییدشده مراجع قانونی باشد» هیچ‌کس نمی‌تواند آسیبی که به دیگران وارد می‌شود را درک کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه