اخبار داغ

عوارض وحشتناک مکمل‌های ورزشی بر بدن؛

استفاده بیش‌ از اندازه مکمل‌های ورزشی، گام به گام به سوی مرگ

استفاده بیش‌ از اندازه مکمل‌های ورزشی، گام به گام به سوی مرگ
باید این واقعیت را گفت که خطر ورزش نکردن به مراتب کمتر از ورزش کردن با مصرف هورمون و مکمل‌های سرشار از ناخالصی است، چون هر بار مصرف مکمل برابر است با چندین گام که به سوی مرگ بر می‌دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ داشتن اندامی ایده‌آل برای جوانان بسیار مهم است، اما از آنجایی که رسیدن به این اندام با استفاده از ورزش زمان‌بر است، بسیاری از جوانان به دنبال استفاده از مکمل‌های ورزشی بوده و این نکته که مکمل در چه شرایطی ساخته شده و مقدار استاندارد مصرف آن چقدر است برایشان اهمیتی ندارد.

بسیاری از ورزشکاران بدون توجه به سلامتی‌شان و بنابر توصیه مربیان خود مصرف مکمل‌های نیروزا را آغاز کرده و تاثیر مخرب آن بر بدن خود را بعد از گذشت زمانی طولانی مشاهده می‌کنند. این درحالی است که در برخی از موارد تاثیر مصرف مکمل به صورت بروز شوک برای مصرف‌کننده و مرگ ناگهانی نمود می‌کند.

بنابر اعلام کارشناسان مهمترین مشکل مصرف‌کنندگان اینگونه مکمل‌ها، سمیت کبدی و از بین رفتن کبد است؛ برخی افراد در پی مصرف این مکمل‌ها حتی در نوبت پیوند کبد هستند اما در این بین نباید از آثاری که برخی از مکمل‌ها بر کلیه افراد دارد نیز غافل شد.

مکمل‌های دست‌ساز و تقلبی موجود در بازار سلامت ورزشکاران را تهدید می‌کند

سیامک مرادی کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: انواع و اقسام مکمل‌های ورزشی در بازار وجود دارد که از آن جمله می‌توان کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه و... را نام برد و ورزشکارانی که در سطوح مختلف آماتور و قهرمانی فعالیت دارند از آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه مواد نگهدارنده در مکمل‌ها و همچنین درصد بالای پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها در این مکمل‌ها بر روی سیستم گوارشی و کبد مصرف‌کننده‌ها تاثیرات منفی می‌گذارد افزود: به علت عدم توانایی بدن در تحمل بار بالای پروتئین و کربوهیدرات عوارض جبران‌ناپذیری بر بدن افراد وارد خواهد شد.

طول دوره و مقدار مصرف مکمل‌ها بر سلامت ورزشکاران تاثیر دارد

مرادی با اشاره به اینکه مقدار مصرف و طول دوره مصرف مکمل‌ها در تاثیری که بر بدن افراد دارد بسیار مهم است یادآور شد: برخی از مکمل‌هایی که در بازار ایران به فروش می‌رسد دست‌ساز و تقلبی بوده و دگزاهایی که در این مکمل‌ها استفاده شده، آسیب‌های شدیدی به سیستم داخلی ورزشکاران وارد می‌کند.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: به ورزشکاران پیشنهاد می‌کنم تا حد ممکن از مصرف مکمل‌ها خودداری کنند و پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های مورد نیازشان را با برنامه‌ریزی مناسب در سبد غذایی روزانه خود قرار دهند و این مواد را از غذاها دریافت کنند.

وی تاکید کرد: بیشترین آسیب‌ها برای مصرف‌کنندگان این مکمل‌ها زمانی حاصل می‌شود که مصرف آن‌ها بیش از اندازه استاندارد باشد و همچنین مکملی باشد که با روش‌های غیراستاندارد تولید شده است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ باید این واقعیت را گفت که خطر ورزش نکردن به مراتب کمتر از ورزش کردن با مصرف هورمون و مکمل‌های سرشار از ناخالصی است.

بنابراین والدین باید نظارت خود را بر فعالیت‌‌های ورزشی فرزندانشان و موادی که در کنار ورزش مصرف می‌کنند بیشتر کنند، چون هر بار مصرف مکمل برابر است با چندین گام که به سوی مرگ بر می‌دارند، همچنین لازم است فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی برای جوانان در دستور کار قرار گیرد و به این ترتیب هشدارهای لازم درخصوص آسیب‌هایی که مصرف این مکمل‌ها بر بدن دارد به افراد داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, مکمل‌های دست‌ساز و تقلبی موجود در بازار سلامت ورزشکاران را تهدید می‌کند,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
, طول دوره و مقدار مصرف مکمل‌ها بر سلامت ورزشکاران تاثیر دارد,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه