اخبار داغ

گزارش/

قفل 12 سال بی تدبیری بر پیکره ساختمان ایستگاه شماره2 آتش نشانی میناب

قفل 12 سال بی تدبیری بر پیکره ساختمان ایستگاه شماره2 آتش نشانی میناب
با گذشت دوازده سال از وعده های داده شده مسئولان برای تجهیز و راه اندازی ایستگاه شماره 2آتش نشانی میناب تاکنون به حقیقت نپیوسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، در طی سال‌های گذشته و حال بافراسیدن روزهای گرم تابستان هر روزخبرهای تاسف باری از آتش سوزی یکی از باغات میناب به گوش می‌رسد. باغ هایی که دراین روزگارخشک وبی آب باید مثل جان از آنها مراقبت کرد، ولی متاسفانه در آتش بی خردی و بیخیالی سردمداران این شهر تبدیل به خاکستر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

وجود یک واحد آتش نشانی برای میناب یک فاجعه است و مسئولان باید مساعدتهای لازم را برای تجهیز ایستگاه دوم آتش نشانی این شهر انجام دهند. ساختمان آتش نشانی دوم میناب به علت عدم وجود تجهیزات آماده بکار و بلااستفاده مانده است.

,

با وجودکمبود ماشین الات در آتش نشانی میناب و بروز تعداد  356 آتش سوزی طی شش ماهه اول سال گذشته اگر در زمانی آتش سوزی مهیبی صورت گیرد یا دو نقطه از این شهر به صورت هم زمان دچار حریق شود کار از دست آتش نشانان بر نخواهد آمد و خسارات زیادی را به شهر وارد می کند.

,

آتش سوزی که در یک سال گذشته در ایستگاه تحقیقات کشاورزی میناب رخ داد و  در این آتش سوزی که کمتر از یک ساعت به طول انجامید 50 نفر نخل که بیشترشان از نوع درخت نر بودند در آتش سوختند و خسارتی 100 میلیون ریالی بر جای گذاشت.

,

شهر میناب که در حال حاضر دارای یک پایگاه شهری آتش نشانی و خودروهایی با عمر بیش از ۱۲ سال بودهو نیازمند تجهیز و راه اندازی پایگاه دوم آتش نشانی است تا بتواند در ماموریتها خدمات آتش نشانی به درستی ارائه شود و از وارد شدن خسارات سنگین به مردم جلوگیری شود.

,

شهر میناب با 259 هزار نفر جمعیت ازحداقل ترین امکانات آتش نشانی محروم است و با وجود تکرار بی شمار آتش سوزی ها برای کنترل این اتفاق ناگوار تدبیری اندیشیده نمی شود تا حداقل از اندک باغ هایی که حافظان نفس کشیدن ما هستند مراقبت شود.

,

با گذشت 12سال از وعده های داده شده مسئولان برای تجهیز و راه اندازی ایستگاه شماره 2آتش نشانی میناب تاکنون به حقیقت نپیوسته است و علیرغم وسعت جمعیتی و حجم گسترده آتش سوزی های گسترده در این منطقه بخصوص در فصل تابستان یکی از مواردی است که بعنوان مهمترین سوژه خبری در این شهرستان مطرح بوده است.

,

شهرستان میناب به عنوان دومین شهرستان استان هرمزگان به رغم همه کم و کاشتی های تجهیزاتی در بخش آتش نشانی بیشترین خدمات رسانی را برای مردم انجام داده و از آنجایی که فقط یک پایگاه آتش نشانی دارد اگر در این شهر آتش سوزی بزرگی رخ دهد شاهد تبعات جبران ناپذیری خواهیم بود.

,

با توجه به فعالیت یک ایستگاه آتش نشانی در میناب با چهار خودر که از امکانات کمی برخورد است و حضور ۲۲نیرو به صورت شبانه روزی و همچنین وسعت گسترده این شهرستان که دارای باغهای ومراتع زیادی در شهرها و روستاها است تا کنون آتش سوزی های اخیر خسارات زیادی را به مردم وارد کرد تا اینکه مسئولین بر آن شدند تا با همکاری هم پایگاههای آتش نشانی میناب را تجهیز و تکمیل کنند.

,

ایستگاه شماره یک آتشنشانی شهرستان میناب در ضلع جنوبی بازار سنتی پنجشنبه بازار میناب در حالی فعالیت خود را آغاز کرده که اکثر خودروهای فعال در زمینه اطفاء حریق آن دارای عمر بالا و فرسودگی شدید هستند.

,

تعطیلی ایستگاهی که حکایت از این دارد که یا اعتبار و تخصیصی برای آن در نظر گرفته نمی شود یا بکلی از نگاه و مدد مدیران استانی و شهرستان مغفول مانده است و ساختمانی که در بلوار رسالت در جنوب غربی شهر  واقع شده از سال ۸۵ آماده بهره برداری است و اکنون با گذشت 17سال هیچ کاربردی نداشته و به یک منزل استیجاری تبدیل شده است.

,

با این وجود سازمان آتش نشان میناب به رغم کمبودها و محدودیت های موجود تمام توان خود را برای انجام ماموریت های محوله به کار بسته اما متاسفانه در حوادث جاده ای به دلیل نبود امکانات تخصصی مورد نیاز با مشکل جدی مواجه است که مستلزم نگاه ویژه مسئولان می باشد.

,

انتهای پیام/ز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه