اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد:

ضرورت حمایت همه جانبه دولت از پیام‌رسان‌های داخلی

ضرورت حمایت همه جانبه دولت از پیام‌رسان‌های داخلی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام‌رسان‌های خارجی خطرات فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی زیادی دارند، گفت: دولت و ارگان های مربوطه باید با تمام توان از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، در خصوص پیام‌رسان‌های داخلی اظهار داشت: پیام رسان در واقع یکی از ظرفیت هایی است که از آن در بستر فضای مجازی استفاده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: فضای مجازی و فرصت هایی که برای یک کشور دارد مسئله مهمی است که باید در مورد آن قطعاً صورت جامع توجه شود و به همین منظور حدود 7 سال است که در کشور شاهد راه اندازی شورای عالی فضای مجازی هستیم.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی در واقع می توانست بیشترین تصمیمات را در جهت بهره برداری از این فرصت بگیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه این شورای در دولت قبل و دولت فعلی در این عرصه نتوانست به دلیل بی توجهی ها و عدم دقتی که باید وجود داشته باشد، اقدام مؤثری بردارد.

,

وی با تأکید بر اینکه یک بخشی از ظرفیت های فضای مجازی، پیام رسان ها هستند که خدمات متعددی را ارائه می دهند، تصریح کرد: امروز پیام رسانی که در این زمینه فعالیت گسترده ای در کشور دارد، یک پیام رسانی خارجی است و بیشتر خدمات را، مردم در آن فضا استفاده می کنند.

,

 

,

جوانان ما می توانند بزرگ‌ترین اقدامات و اهداف را با سرعت بالایی انجام دهند

, جوانان ما می توانند بزرگ‌ترین اقدامات و اهداف را با سرعت بالایی انجام دهند,

پژمان فر همچنین با اشاره به اینکه همان‌طور که رئیس جمهور فرمودند، امروزه فضای کسب و کاری در این پیام رسان خارجی شکل گرفته است، اذعان کرد: ما نگران هستیم که اگر یک روزی این پیام رسان بخواهد محدودیت هایی برای ارائه خدمات خود در کشور ما ایجاد کند و اعمال سیاستی داشته باشد که با سیاست های کشور ما هم خوانی نداشته باشد چطور ما می توانیم این مسئله را مدیریت کنیم.

,

وی با بیان اینکه اتکاء به توانمندی های داخلی یکی از مواردی است که همیشه در کشور مطرح می شود، عنوان کرد: جوان های ما ثابت کردند که می توانند با تکیه به آن‌ها، بزرگ‌ترین اقدامات و اهداف را با سرعت بالایی انجام دهند به شرطی که به آن‌ها اعتماد شود و نسبت به توانمندی های آن‌ها، باور داشته باشند.

,

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تشریح کرد: اگر این نگاه غلط در باور مدیران ارشد کشور وجود داشته باشد که جوان های ما به غیر از ساختن قورمه سبزی و آبگوشت بزباش، توان کار دیگری ندارند قطعاً این نگاه هیچ نوع پیشرفت و تحققی در کشور ما در پی نخواهد داشت.

,

 

,

پیشرفت‌های قابل توجهی در پیام‌رسان‌های داخلی به وجود آمده است

, پیشرفت‌های قابل توجهی در پیام‌رسان‌های داخلی به وجود آمده است,

وی گفت: اما اگر این نگاه و اعتماد به نفس وجود داشته باشد که در این کشور جوانان ما خیلی از کارهای نشد را انجام داده اند و می توانند انجام دهند، قطعاً این نگاه منجر به یک حمایت واقعی از آن‌ها می شود.

,

حجت الاسلام پژمان فر ادامه داد: مدیریت پیام رسان ها که جای خود دارد، جوانان ما می توانند همانند اینکه در عرصه های مختلف علمی و تکنولوژی موفق بودند در هر عرصه ای ورود پیدا کنند و نشان دهند که چقدر توانمندی بالایی دارند فقط به شرط اینکه به آن‌ها اعتماد داشته باشند و حمایت جدی صورت گیرد.

,

وی با تأکید بر اینکه زمانی که توقف کوتاهی در فیلتر شدن تلگرام وجود داشت و پیام‌رسان‌های داخلی متوجه شدند که حاکمیت به دنبال حمایت از آن‌ها است پیشرفت‌های قابل توجهی در پیام‌رسان‌های داخلی به وجود آمد، بیان کرد: این نشان می دهد که اگر به توانمندی های داخلی اعتماد داشته باشیم، پیام‌رسان‌های داخلی همه این ظرفیت ها را با یک سرعت و شتاب بسیار بالاتر به یک مسیر بسیار مطلوب در نگاه مردم می رسانند.

,

 

,

پیام‌رسان‌های خارجی خطرات فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی زیادی دارند

, پیام‌رسان‌های خارجی خطرات فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی زیادی دارند,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اینکه دولت و ارگان های مربوطه باید با تمام توان از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کنند تا بتوانیم با جلوی خطرات پیام‌رسان‌های خارجی را بگیریم. تأکید کرد: امیدواریم با اعتمادی که مردم و مسئولان به پیام‌رسان‌های داخلی دارند زمینه این موضوع فراهم شود که جوانان ما با تلاش شبانه روزی خود نشان دهند که در برابر این اعتماد توانستند یک قدم بسیار بزرگ و مثبتی در جهت حل مشکلات و نیاز مردم بردارند.

,

وی با بیان اینکه پیام‌رسان‌های خارجی خطرات فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی در کشور دارند، ابراز کرد: در این پیام رسان ها درآمدهای نجومی زیادی کسب شد که این درآمدها به جیب مردم نمی رود بلکه به جیب افرادی می رود که هویت مشخصی ندارند.

,

پژمان فر در پایان خاطرنشان کرد: مردم و به خصوص جوانان، نوجوانان و... در این قضیه آسیب های مختلفی به آن‌ها وارد شده است که اگر مراجعه ای به پلیس فتا داشته باشیم متوجه پرونده هایی از مشکلاتی که برای جوانان شکل گرفته خواهیم شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه