اخبار داغ

رئیس دانشگاه فرهنگیان آیت الله طالقانی قم :

استفاده از کالای ایرانی و تولید ملی نیازمند یک جهاد ملی در آحاد ملت ایران است

استفاده از کالای ایرانی و تولید ملی نیازمند یک جهاد ملی در آحاد ملت ایران است
رئیس دانشگاه فرهنگیان آیت الله طالقانی قم گفت: استفاده از کالای ایرانی و تولید ملی نیازمند یک جهاد ملی در آحاد ملت ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  دکتر زارعی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با بیان این که تحقق شعار سال یک عزم ملی می خواهد ، اظهار داشت: عزم ملی با شعار تحقق پیدا نخواهد کرد و به مرحله عملیاتی در نمی آید ، بسیج باید از خودش شروع کند و سازمان بسیج نیروی محرکه ای باشد برای استفاده از کالای ایرانی و حامیان بسیج را تشویق کند که از کالای ایرانی استفاده کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد:  بسیج و بسیجیان باید در مصرف کالای ایرانی پیشتاز باشند و تلاش کنند که کالای ایرانی برای مثال دانشگاه فرهنگیان قصد دارد تجهیزات اداری ( رایانه) به مبلغ صد میلیون تومان خریداری نماید بسیج لیستی از کالاهای ایرانی تهیه کند و به دانشگاه ارائه دهد آن وقت ما به کار پرداز ها تاکید کنیم که از تجهیزات رایانه ای ایرانی خریداری کنید .

,

رئیس دانشگاه فرهنگیان آیت الله طالقانی قم افزود: موضوع دیگر بحث رصد بسیج دانشجویی است که اگر در مجموعه دانشگاه مشاهده شد کالای خارجی خریداری شده است اعتراض منصفانه انجام دهد و به ما اطلاع دهد که کالای خارجی خریداری شده است.

,

وی ادامه داد: در مجموعه دانشگاه فرهنگیان به کارپردازها تاکید کرده ایم که اگر کالای خارجی خریداری کرده اید باید اثبات کنید که مشابه داخلی آن در کشور وجود ندارد در غیر این صورت سند آن ها وصل نمی شود و ما به آن ها تاکید داشته ایم که اگر مشابه داخلی وجود نداشت و کالای خارجی خریداری شد باید ضرورت خرید آن نیز تعیین گردد.

,

وی افزود: بسیج باید از شرکت های تولید کننده کالای ایرانی برای بهبود و ارتقا کیفیت کالا مطالبه گری کند زیرا با وجود شعار سال مردم وقتی با عدم کیفیت مواجه میشوند از آن کالا خریداری نخواهند کرد.

,

زارعی بیان داشت: وقتی تولید کنندگان کالای با‌کیفیت به مردم عرضه کنند در افکار عمومی مسئله اعتماد سازی شکل میگیرد و مردم از خریدشان و کیفیت آن نگرانی نخواهند داشت ، ماباید در فرهنگ سازی و تربیت معلم به تدوین کتب و متون درسی اهتمام بورزیم ماباید یک متن درسی فناورانه طراحی کنیم که فرهنگ حرکت به سمت تولید ملی را نهادینه کند و به تبع آن مصرف ملی پیگیری شود، تولید ملی و مصرف تولید ملی باید به عنوان یک ارزش در جامعه معرفی گردد.

,

وی با بیان این که استفاده از کالای ایرانی و تولید ملی نیازمند یک جهاد ملی در آحاد ملت ایران است، ابراز داشت: نظام با ارزش جمهوری اسلامی ایران را بی عرضگی بعضی مسئولین و کار نکردن آن ها بر برخی بخش ها نا کارآمد جلوه داده وگرنه اصل نظام ما مقدس است و هیچ جای دنیا نظام به این خوبی وجود ندارد.

,

رئیس دانشگاه فرهنگیان آیت الله طالقانی قم افزود: بسیج باید در تبلیغ و ترویج و معرفی کالاهای ایرانی همت کند و اگر بتوانیم در باب فرهنگ سازی در خریداری جهیزیه های ایرانی تلاش کنیم و خرید کالای ایرانی توسط بانوان را به صورت فرهنگ در بیاوریم  یک حرکت و تحرک ملی ایجاد خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه