اخبار داغ

دومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر| از حضور «فرانکو نرو» تا اعتراضات

دومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر| از حضور «فرانکو نرو» تا اعتراضات
جمعه ۳۱ فروردین ماه، دومین روز سی ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اکران ۳۵ فیلم در پردیس چارسو که عنوان کاخ جشنواره را به همراه دارد و ۸ فیلم در سینما فلسطین پایان یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از 43 اثر  اکران شده در روز دوم جشنواره جهانی فیلم فجر 18 اثر از سینمای ایران و مابقی از کشورهایی همچون انگلستان، ایتالیا، عراق، کویت، قرقیزستان، آمریکا، چکسلواکی، فلسطین، فرانسه، شیلی، پرتغال، نروژ، هلند، لهستان، کره و... بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از بزرگترین اتفاقات این جشنواره می توان به حضور بازیگر شهیر ایتالیایی(فرانکو نرو) و (یورن دانر) منتقد و تهیه کننده فنلاندی اشاره کرد، که در کنفرانس مطبوعاتی با اهالی رسانه به پرسش و پاسخ و بیان یک سری خاطرات وتجربیات، پرداختند.

,

همچنین «روبرتو پرپینیانی» تدوینگر ایتالیایی «توماس ماخ» فیلم بردار آلمانی و «شاه نظرف» کارگردان روسی از مدرسین «دارالفنون» که از رویداد های استعداد یابی و آموزشی جشنواره است، بودند.

,

«شاه نظرف» در این ورک شاپ از لزوم تقویت رابطه سینمای ایران و روسیه گفت.

,

افتتاح نمایشگاه«120عکس فیلم از 120 کارگردان سینمای ایران» از دیگر برنامه های روز جمعه بود که توسط «رضا میر کریمی»دبیر جشنواره، «علیرضا شجاع نوری» مدیر تبادل تجارب سینمایی، «سیف الله صمدیان»مدیر رویداد های ویژه، و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد.

,

بخش جنبی «زیتون های زخمی» که به تحولات روز جهان اسلام می پردازد هم در این با روز سه فیلم «سفر» با موضوع داعش، «دایان» و «نایلا و انقلاب» آغاز به کار کرد.

,

فیلم «سراسر شب» به کارگردانی «فرزاد موتمن» که قرار بود ساعت17/35 دقیقه اکران شود، تنها چند ساعت قبل از پخش اعلام شد بخاطر عدم اتمام مراحل فنی فیلم، به جشنواره نرسیده و اکران نخواهد شد.

,

همچنین تغییر برنامه و تأخیر ساعت اکران بعضی از فیلم ها از نکات ضعف این روز فستیوال به شمار می رفت.

,

مسئله ای که موجی از اعتراضات را ایجاد کرده بود، شلوغی و ازدحام حاصل از یک سری بی برنامه‌گیها و عدم اجازه ورودشان به سالن در برخی از فیلم ها با توجه به تهیه بلیت، به خاطر تکمیل ظرفیت سالن، بود و سوالشان مبنی بر اینکه مگر نمیدانستید سالن ها چه اندازه ظرفیت دارند؟ پس چرا بلیت فروخته اید که حالا باعث این بلاتکلیفی شود؟ بی پاسخ ماند.

,

حجت الاسلام «محمدرضا زائری» از داوران جشنواره، «علیرضا قاسم خان» مدیر عامل موزه سینما و «مریم طوسی» قهرمان دو و میدانی کشور به همراه چندتن از هنرمندان همچون کتایون ریاحی، رامبد جوان، پوریا پور سرخ، مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، سارا بهرامی،مسعود فراستی، شبنم مقدمی و... از جمله مهمانان روز گذشته کاخ جشنواره بودند.

,

منبع:تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه