اخبار داغ

گرد و غبارمهمان ناخوانده بیجار در اولین روز اردیبهشت

گرد و غبارمهمان ناخوانده بیجار در اولین روز اردیبهشت
ریزگردها در اولین روز از اردیبهشت آسمان بام ایران را غبار آلود کرد و موجب شد که هوای این شهر در وضعیت ناسالم قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران،دیگر نمی شود نامش را مهمان گذاشت،به میزبانی مبدل شده است که در حال گرفتن مهمترین دارائی شهروندان یعنی سلامت جسم آنها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

آری درست حدس زدید،ریز گردها و گرد و غباری را می گویم که در طی سال جاری برای چندمین بار متوالی هوای پاک و سالم شهر بیجار را احاطه کرده است.

,

ریز گردها این روزها به آرامی ریه های سالم افراد را فتح می کند و مهمترین سوغات آنهم خس خس نفس های است که به شماره می اندازد.

,

دلچسب بودن هوا در فصل بهار و تابستان یکی از مولفه های مهم پذیرش مهمان از اقصی نقاط ایران در دیار بیجار گروس بود،اما در طی چند سال اخیر این شهرستان هم از هجوم ریز گردها و موج گرد و غبار که از غرب کشور وارد می شود بی سهم نبوده است.

,

طی دو روز گذشته شهرستان بیجار شاهد هجوم گرد و غبار بود که زندگی شهروندان را مختل نموده است و شهروندان با توجه به هوای بسیار ناسالم نشستن در خانه را به گشت و گذار بهاری در تفرجگاه ها و طبیعت ترجیح دادند.

,

به دلیل ورود ذرات گرد و غبار شدید،هوای شهر بیجار در حال حاضر در وضعیت  ناسالم قرار دارد..

,

طبق نظر دانشمندان بدون آب یا ویتامین و غذا،ادامه زندگی فقط برای چند روز و حداقل یک هفته امکان پذیر است ،اما انسان بدون هوا فقط چند ثانیه زنده می ماند.

,

استنباط این جمله زمانی قابل درک است که در تنگنای تنفسی قرار بگیرم و یا هوایی کثیفی را استنشاق نمائیم.

,

از این رو استنشاق هوای پاک و توجه به آنچه از طریق تنفس وارد بدن می شود، اهمیت زیادی دارد؛ اما این روزها آلودگی ناشی از گردو غبار مشکلات زیادی را برای شهروندان بیجاری ایجاد کرده است.

,

طبق نظر کارشناسان بهداشت ذرات گرد و غبار از نظر اندازه کاملا متفاوت هستند و از درشت (غیرقابل تنفس) تا ریز (قابل تنفس) طبقه بندی می شوند.

,

ذرات درشت گرد و غبار حداکثر می توانند به داخل بینی، دهان و حلق راه پیدا کنند اما ذرات ریز می توانند به اعماق بیشتر و نواحی حساس مجرای تنفسی و ریه نفوذ کنند.

,

 آثار کوتاه مدت آلودگی هوا بیشتر شامل حساسیت چشم ها، بینی و حلق، عفونت های دستگاه تنفسی، سردرد، تهوع و واکنش آلرژیک است.

,

اما این پدیده در درازمدت نیز می تواند بیماری مزمن تنفسی، سرطان ریه، بیماری قلبی و حتی آسیب به سایر ارگان های بدن را ایجاد کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه