اخبار داغ

در پرانتز باز بررسی شد:

تنهایی نوجوان و آسیب هایی که بعدا نمایان می شود!

تنهایی نوجوان و آسیب هایی که بعدا نمایان می شود!
دکتر فردوسی ضمن حضور در «پرانتز باز» از آسیب های پنهان حس تنهایی در سنین نوجوانی و راهکارهایی برای گفتگو و تعامل با نوجوانان سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیما فردوسی با حضور در برنامه «پرانتز باز» در خصوص حس تنهایی در نوجوانان گفت: این حس در بین نوجوانان یک حس جهان شمول است. هر جای دنیا بروید نوجوان می گوید پدر و مادرم مرا درک نمی کنند پس من به غار تنهایی خودم پناه می برم. اما حقیقت آن است که آن چیزی که این خلأ را ایجاد می کند فقدان گفتگو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ,
,

وی افزود: نوجوان در ارتباطات خود به دنبال یک وجه اشتراک است. وقتی با هم سالان خود صحبت می کند آن ها حرف های او را تأیید می کنند و او حرف های آن ها را. اما اگر همان حرف ها را به بزرگتر ها بگوید، چه بسا آن ها شروع کنند به نصیحت کردن، یا درباره خودشان حرف زدن.

,

برای شناخت نوجوان مان پژوهش ملی تدارک ببینیم!

,

این کارشناس روانشناسی اضافه کرد: اولین قدم برای والدین و همه ی کسانی که با نوجوانان سر و کار دارند شناخت نوجوان امروزی است. پیشنهاد من این است که یک پژوهش در سطح ملی صورت بگیرد. از نوجوان بپرسیم چه چیزی خوشحالت می کند؟ چه چیزی ناراحتت می کند؟ چرا تنهایی را دوست داری؟ متخصصین بنشینند در اتاق فکر پرسشنامه ی استانداردی را برای جامعه ی خودمان طراحی کنند و آن را در همه ی استان ها توزیع کنند تا به یک شناخت کامل از نوجوان امروز خودمان برسیم.

,

دکتر فردوسی در ادامه در پاسخ به این پرسش که والدین چگونه می تواند خلإ ناشی از اختلاف سنی خود را با فرزندان پر کنند بیان داشت: باید در این زمینه مطالعه داشته باشند. رسانه ها هم باید وارد عمل شوند تا این شناخت برای والدین به وجود بیاید. مدارس می توانند از والدین دعوت کنند و کارگاه هایی را در این زمینه برگزار کنند.

,

اثرات خفته، آسیب هایی که در آینده نمایان می شود!

,

وی در ادامه به مسأله «اثرات خفته» اشاره کرد و اظهار داشت: خیلی از مسائل در ظاهر وجود ندارد اما در آینده اثرات خود را نشان می دهد. مثلا نوجوان را نگاه می کنی کاملا عادی مدرسه می رود و درس ش را می خواند طوری که انگار هیچ مشکلی ندارد اما در سال های بعدی اضطراب و افسردگی ش را می بینیم. حتی زمانی که ازدواج می کند ممکن است مشکلاتی با همسر خود داشته باشد.

,

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و چهار دبیرخبر نوجوان هر هفته جمعه ها ساعت 16 روی آنتن شبکه امید می رود.

,

در این برنامه علاوه بر بخش گفتگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفتگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین 13 تا 20 سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

,

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، ساناز احسانی و زهرا محبوب.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه