اخبار داغ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس :

سونامی دیابت در راه است/جمعیت دیابتی ها به صورت تصاعدی درحال افزایش است

سونامی دیابت در راه است/جمعیت دیابتی ها به صورت تصاعدی درحال افزایش است
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:باید با آموزش و پیشگیری فراگیر در کشور جلوی سونامی دیابت را گرفت چرا که جمعیت آن رو به افزایش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان؛ محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در دیدار با انجمن حمایت از بیماری های دیابتی عرفان سلامت اظهارداشت:باید با آموزش و پیشگیری فراگیر در کشور جلوی سونامی دیابت را گرفت چرا که جمعیت آن رو به افزایش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

زاهدی خاطرنشان کرد:طبق اطلاعات وارد شده بیش از ۵ میلیون نفر سنین بین ۲۰ تا ۶۰ سال دچار بیماری دیابت هستند و در ده سال آینده به بیش از ۹ میلیون نفر می رسد که واقعا نگران کننده است.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ درصد، از ۵ میلیون نفر بیماران دیابتی سالم هستند وبقیه دچار ضایعات کم وشدیدی هستند.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  عنوان کرد: در ایران بعد از قطع عضو در تصادفات، دیابت بیشترین قطع عضو را دارد که واقعا اسف بار و نگران کننده است.

,

این مقام مسئول طرنشان کرد:باتوجه به اینکه یکی از راههای آگاهی و اطلاع رسانی از متوجه شدن بیماری های دیابتی برنامه های غربالگری و تست دیابت است، مقرر گردید طی نامه ای کتبی به وزیر بهداشت اعلام تا این برنامه ها در مدارس اجراشود و جلوی شیوع آن را گرفت.

,

زاهدی گفت:باتوجه به اینکه بعضی بیماران توانایی پرداخت هزینه های درمان را ندارند و خیریه هم بودجه زیادی ندارد مقرر گردید به زودی جلسه ای با پزشکان، آزمایشگاهها و بیمارستان ها گرفته شود تا درماه تعدادی ازاین افراد را به صورت مجانی تحت درمان قرار گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه