اخبار داغ

از شامگاه گذشته؛

میزان آلودگی هوای کردستان سه برابر حد مجاز و غیرقابل تحمل است + عکس

میزان آلودگی هوای کردستان سه برابر حد مجاز و غیرقابل تحمل است + عکس
سرپرست هواشناسی کردستان با تأکید بر اینکه سرعت وزش باد در امروز شنبه قابل ملاحظه و شدید است، گفت: طی امروز شنبه 1/2/97 تا ظهر فردا یکشنبه 2/2/97 بعلت گسترش و انتقال گردوخاک، کیفیت هوا و دید در استان کاهش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحیم صدیقی در گفت‌و گو با خبرنگار  کُردتودی، با اشاره به وضعیت ناسالم هوای استان، عنوان کرد: از دیشب هوای استان به حالت ناسالم درآمده و  تا این ساعت شاخص کیفی هوا به ۱۶۰ رسیده  که سه برابر حد مجاز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

صدیقی با تأکید بر اینکه سرعت وزش باد در امروز شنبه قابل ملاحظه و شدید است، گفت: طی امروز شنبه 1/2/97 تا ظهر فردا یکشنبه 2/2/97 بعلت گسترش و انتقال گردوخاک، کیفیت هوا و دید در استان کاهش می یابد.

,

 

,

به گفته وی این وضعیت برای تمامی افراد بویژه کودکان، بیماران قلبی ریوی، سالمندان خطرناک است، لذا از شهروندان خواسته می‌شود از تردد و رفت‌وآمدهای غیرضروری  در سطح شهر خودداری کنند.

,

 

,

, ,

 

,

صدیقی در ادامه افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، از امروز شنبه یک اردیبهشت 97 تا اواخر وقت دوشنبه این هفته استان بطور متناوب در دامنه ناپایداری و بارش قرار خواهد گرفت. بر همین اساس در این مدت از نظر زمانی بیشترین فعالیت امواج بارشی از ظهر یکشنبه 2/2/97 تا  ظهر دوشنبه 3/2/97 است.

,

 

,

 وی با بیان اینکه همراه با این سیستم بارشی، رخداد رعدوبرق و بارش تگرگ در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست، افزود: با توجه به حجم زیاد بارش ها امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد.

,

 

,

وی در مدت ذکره شده رغایت مواردی از قیل؛ اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه ها، کنترل نمودن تراز آب سدها با توجه به بارش و رواناب، اجتناب از چرای دام در مناطق سیلابی و رعد وبرق، پاک سازی کانال ها و آبراهه ها و دهانه پل ها و خودداری از تردد در مجاورت ساختمانهای نیمه کاره، فرسوده و درختان کهنسال، کنترل ایمنی تاسیسات و خطوط انتقال نیرو، توقف فعالیت غیر ضروری در فضای باز را ضروری دانست.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه