اخبار داغ

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد یزد:

خروج بیش از هزار و430 خانوار از چرخه حمایت کمیته امداد یزد

خروج بیش از هزار و430 خانوار از چرخه حمایت کمیته امداد یزد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد یزد گفت: در سال گذشته هزار و 433 خانوار به دلایل مختلف که مهمترین آن خودکفایی و توانمند شدن است؛ از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد یزد با اشاره به کاهش تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان یزد گفت: بیش از 38 هزار نفر در قالب 21 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان یزد قرار دارند که از خدمات مختلف این نهاد حمایتی استفاده می کنند و در سال 96 هزار و 433 خانوار به دلایل مختلف که مهمترین آن خودکفایی و توانمند شدن است؛ از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محمدحسین جمال‌پور با بیان این که در سال 96 تعداد ۶۸۰ خانوار جایگزین شده اند اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۳۰۰ خانوار پشت نوبتی برای بهره مندی از خدمات کمیته امداد استان یزد وجود دارند که در مرحله رسیدگی و تحقیقات هستند و پس از طی این مراحل و تایید نیازمندی آن ها تحت پوشش حمایت کمیته امداد قرار خواهند گرفت.

,

وی با بیان این که وام هایی که کمیته امداد به مددجویان پرداخت می کند قرض الحسنه و بدون سود است اذعان داشت: مددجویان پس از دریافت وام و تسهیلات خودکفایی چهار ماه دوره تنفس خواهند داشت و پس از آن زمانی که طرح های خودکفایی به مرحله درآمدزایی برسند پرداخت اقساط تسهیلات آغاز می شود.

,

جمال‌پور با بیان این که کمیته امداد سه نوع تسهیلات در جهت توانمد سازی و خودکفایی مددجویان پرداخت می کند افزود: مددجویان با دریافت تسهیلات خودکفایی از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می شوند و مبلغ تسهیلات دریافتی نیز بسته به نوع طرح اشتغالزایی نیز تا 50 میلیون تومان نیز پرداخت می شود.

,

وی اعلام کرد: در سال گذشته بیش از هزار و ۳۵۰ نفر مددجوی تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال زایی در طرح های مختلف شغلی خودکفا شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه