اخبار داغ

کارشناس فرانسوی شرکت توسعه کشت کلزا:

مزارع کلزا در میاندوآب، هم سطح با اروپاست/ ایران بهترین ظرفیت و اقلیم را برای کشت کلزا دارد

مزارع کلزا در میاندوآب، هم سطح با اروپاست/ ایران بهترین ظرفیت و اقلیم را برای کشت کلزا دارد
کارشناس فرانسوی شرکت توسعه کشت کلزا گفت: آذربایجان غربی و میاندوآب، پتانسیل بالایی در کشت کلزا داشته و این محصول به خوبی توانسته جایگاه خود را در منطقه پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا کارشناس فرانسوی شرکت توسعه کشت کلزا در گفت و گو با  اروم نیوز با اشاره به اهداف سفر خود به آذربایجان غربی و بررسی وضعیت مزارع کلزا، اظهار کرد: هدف از این سفر بازدید از روند توسعه کشت کلزا با استفاده از ارقام فرانسوی و جایگاه آن در میاندوآب و منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

ساندرین لگروز در ادامه با بیان اینکه آذربایجان غربی و میاندوآب، پتانسیل توسعه بالایی در کشت کلزا دارد، افزود: کشور ایران نیاز به جایگزین کردن ارقام جدید دارد.

,

وی گفت: با توجه به اهمیت کشت گندم و جو در ایران، کلزا به دلیل نقش خود در پایداری محصولات در تناوب، می تواند یکی از زراعت های جدید باشد.

,

این کارشناس فرانسوی شرکت توسعه کشت کلزا تصریح کرد: روند کشت ممتد گندم می تواند اثرات مخربی روی محصول داشته باشد ولی کلزا در تناوب با گندم می تواند روی عملکرد آن تاثیر داشته باشد.

,

لگروز با اشاره به اینکه کشت کلزا در آذربایجان به خوبی توانسته توسعه پیدا کند، اظهار کرد: نمونه این موضوع را در میاندوآب دیدم و می توانم بگویم که این گونه مزارع اگر بهتر از مزارع کنونی در اتحادیه اروپا هم نباشد؛ حداقل هم سطح با آنهاست.

,

وی افزود: این موضوع نشانگر این است که کلزا به خوبی توانسته جایگاه خود را پیدا کرده و روند توسعه آن در اینجا شکل می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه