اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

لزوم انتقال ارزش‌های جانبازان به نسل جوان/ تکریم جانبازان وظیفه اصلی در جامعه امروزی است

لزوم انتقال ارزش‌های جانبازان به نسل جوان/ تکریم جانبازان وظیفه اصلی در جامعه امروزی است
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، دلاورانه با الگو قرار دادن حضرت عباس(ع) به مبارزه پرداختند، پس شایسته است تا ایثارگران در راه حق نیز به عنوان الگو به همه آحاد جامعه شناسانده شوند و وظیفه ما درمقابل جانبازان این است که آنان را تکریم کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اهمیت روز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و نام نهادن روز جانباز، اظهار داشت: در جنگ ۸ سال دفاع مقدس جوانان زیادی شرکت کرده بودند وبعضی ازاین جوانان به شرف شهادت نائل آمدند و در کنار شهدا نیزافرادی به فیض جانبازی نائل آمدند از این رو به دلیل رشادت ها و حماسه آفرینی های حضرت ابوالفضل عباس در دشت کربلا از این رو روز میلاد حضرت ابوالفضل عباس را روز جانباز نام نهادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: روز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) فرصت گرامیداشت همه والامقامانی است که با دلیری و رشادت، ایثار را سرلوحه زندگی خود قرار دادند و با عبور از لذت های دنیوی، سعادت و جاودانگی اخروی و رضایت پروردگار را برگزیدند و نسل امروزی با الگو قراردادن این دلاوری ها می تواند راه را از بیراهه تشخیص دهد و به کمال مطلوب و رضایت الهی دست یابد.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: جامعه ای که از فرهنگ ایثار فداکاری و از خودگذشتگی در پایین ترین سطوح یعنی ایثاراجتماعی تا بالاترین سطوح یعنی شهادت طلبی برخوردار است استوار و پویا خواهد بود.

,

وی، افزود: بنابراین موضوع ترویج فرهنگ ایثار در جامعه به عنوان یکی از اساسی ترین موضوع های فرهنگی باید مد نظر قرار گیرد و نیز جانبازان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس، دلاورانه با الگو قرار دادن حضرت عباس(ع) به مبارزه پرداختند، پس شایسته است تا ایثارگران در راه حق نیز به عنوان الگو به همه آحاد جامعه شناسانده شوند و وظیفه ما درمقابل جانبازان این است که آنان را تکریم کنیم.

,

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز، بیان کرد: باید درچنین روزهایی ارزش هایی را که بخاطر آن جوانان عزیز این مرزو بوم جان خود وحتی اعضای بدن خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند آن ارزش ها را شناسایی کنیم و ارزش های جانبازان را به جوانان و نسل های جدید معرفی کنیم اگر ما در این کار کوتاهی کنیم با ارتحال این عزیزان ممکن است فرهنگ جانبازی در جامعه ما کم رنگ شود.

,

وی، افزود: درحالی که حیات و عزت هرجامعه به این است که مردم آن جامعه در راه آرمان های مقدس آن جامعه جان فشانی کنند لذا چنین افرادی که تازمانی که در قید حیات هستند و در جمع ما حضور دارند به غیراز تکریم آنها وظیفه ما این است که آن ارزش ها و اهداف وآرمان ها یی که بخاطر آن هاحاضر شدند جان خود را تقدیم کنند ترویج دهیم وعملآ مدافع آنان باشیم .

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی نمونه های بی شماری از رشادت های عزیزانی است که برای رسیدن به آرمان ها و دفاع از سرزمین خود فداکاری و جان فشانی کرده اند که نمونه های آن در ۸ سال دفاع مقدس دیده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه