اخبار داغ

جانباز هشت سال دفاع مقدس:

مسئولین باید بدانند امروز میراث خون شهدا صندلی هایی ست که با آرامش روی آن نشسته اند

مسئولین باید بدانند امروز میراث خون شهدا صندلی هایی ست که با آرامش روی آن نشسته اند
عزیزی جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: به تمام جوانان توصیه میکنم که قدر خود و جوانی خود را بدانند عمر انسان مثل برق و باد میگذرد ما جوانانمان را برای مدیران آینده نیاز داریم و اعتقاد ما این است که جوانان امروز مسئولین فردا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، به مناسبت روز ولادت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) خبرنگار سرویس اجتماعی قدس خبر با علی عزیزی جانباز هشت سال دفاع مقدس به گفت گویی تفصیلی پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

ابتدا خودتان را معرفی کنید؟
علی عزیزی هستم در دوران دفاع مقدس مدتی را در مناطق جنگی سپری کردم و به افتخار جانبازی نائل شدم و ۳۰ سال در مخابرات شهرقدس کار کردم و مدارج موفقیت را طی کردم.
بنده وقتی وارد مخابرات شدم دیپلم داشتم که در این مدت توانستم، کارشناسی ارشد مدیریت را بگیرم و به عنوان رئیس مخابرات بازنشسته شدم.

, ابتدا خودتان را معرفی کنید؟,
,
,

در چه عملیات هایی حضور داشتید؟

, در چه عملیات هایی حضور داشتید؟,

وقتی عازم جبهه شدم ۱۷ سال داشتم که در عملیات های میمک، والفجر۸، آزادسازی فاو، عملیات کربلای۱، کربلای۵، کربلای۴، نصر۷ توفیق داشتم که در این عملیات ها حضور داشته باشم.
در سال ۶۳ اعزام شدم و اولین بار در عملیات میمک در لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص) شرکت داشتم.

,
,

زمانی که برای اعزام به جبهه اقدام کردید خانواده رضایت داشتند؟
هیچ پدر و مادری حاضر نیست که فرزندش از آنها جدا شود ولی بنده طی برنامه ریزی که در خانه اجرا کردم توانستم رضایت آنها را بگیرم و به جبهه اعزام شوم.

, زمانی که برای اعزام به جبهه اقدام کردید خانواده رضایت داشتند؟,
,

در کدام منطقه به درجه جانباز نائل شدید و واکنش خانواده نسبت به جانباز شدن شما چه بود؟
اولین بار به عنوان یک بسیجی اعزام شدم و در عملیات آزادسازی مهران در ارتفاعات قلاویزان که مشرف به عراق بود از ناحیه سر، پا و کمر مجروح شدم و اولین باری که مادرم در حالت آسیب دیده بنده را دید نسبت به شرایط آن زمان با موضوع آسیب دیدگی بنده به خوبی کنار آمدند و این تشویقی شد که برای عملیات های بعد هم شرکت کنم.

,
,

در ادامه خانم عسگری نظام همسر جانباز عزیزی اظهار داشت:
علی عزیزی، علیرضا عابد مسرورخواه و برادر من سه دوست بودند که هر سه با هم به جبهه اعزام شدند علیرضا عابد مسرورخواه سریعتر خبر شهید شدنش آمد اما نه از علی عزیزی و نه از برادر من خبری نبود همه فکر میکردند که این دو هم شهید شده اند.

, در ادامه خانم عسگری نظام همسر جانباز عزیزی اظهار داشت:,
,

وقتی هم رزمان شما در جبهه شهید شدند شما چه حسی داشتید؟
عزیزی: موقعیت در زمان جنگ به نحوی بود که هرکسی از دوستانمان شهید می شدند احساس میکردیم که خودمان لیاقت شهادت را نداریم غصه میخوردیم به هر حال از دست دادن دوستان بسیار سخت و دردناک است.

, وقتی هم رزمان شما در جبهه شهید شدند شما چه حسی داشتید؟,
,

در حال حاضر چه حمایت های از طرف بنیاد شهید به رزمندگان و جانبازان صورت میگیره؟
ما در آن زمان اصلا به فکر اینکه بخواهیم از نظام مطالبه ای داشته باشیم نبودیم ولی متاسفانه درصد بندی کردند و برای درصدهای زیر ۲۵% هیچ مزایا و حمایتی قرار ندادن و جانبازهایی که هوش و حواس دارند روزی نیست که ۱۰۰ بار آرزوی شهادت نکنند می گویند خوشا به حال شهدا نماندند و یکسری از مشکلات امروزی که بعضی از جانبازها دارند را داشته باشند، بعضی ها سوء استفاده کردند که باعث شد بعضی از جانبازهای مجروح شده در مناطق جنگی به حق و حقوق خود نرسند.

, در حال حاضر چه حمایت های از طرف بنیاد شهید به رزمندگان و جانبازان صورت میگیره؟,
,

بعد از جنگ تحمیلی با چه مشکلاتی روبه رو شدید؟
یکی از تاثیرات منفی که بعد از جنگ برای رزمندگان و جانبازان باقی مانده است این می باشد که از نظر اعصاب و روان دچار آسیب نقص هستند و درک این افراد برای مردم جامعه سخت است و دیگر مشکلاتشان این است که دیگر حوصله قدیم شرایط جسمانی خوب قدیم را ندارند.

, بعد از جنگ تحمیلی با چه مشکلاتی روبه رو شدید؟,
,

چه پیامی برای نسل جوان دارید؟
به تمام جوانان توصیه میکنم که قدر خود و جوانی خود را بدانند عمر انسان مثل برق و باد میگذرد ما جوانانمان را برای مدیران آینده نیاز داریم و اعتقاد ما این است که جوانان امروز مسئولین فردا هستند.

, چه پیامی برای نسل جوان دارید؟,
,

به نظر شما حضرت عباس(ع) چه درسی به ما دادند؟
قطعا اگر یک بار دیگر برگردیم به زمان جنگ و یا جنگی خدای ناکرده اتفاق بیفتد همان کاری را انجام میدهیم که بار اول انجام دادیم ما برای حفظ نظام برای دفاع از کشورمان دفاع از ناموس و دفاع از آرمان ها و ارزش هایمان جنگیدیم اصلا پشیمان نیستیم.

, به نظر شما حضرت عباس(ع) چه درسی به ما دادند؟,
,

اگر زمانی فرزند شما برای اعزام به میدان جنگ رضایت بخواهد راضی هستید؟
اگر ضرورتی وجود داشته باشد که فرزند بنده هم در جبهه حق علیه باطل قرار بگیرد با جان و دل می پذیرم.

, اگر زمانی فرزند شما برای اعزام به میدان جنگ رضایت بخواهد راضی هستید؟,
,

یکی از خاطرات شما در زمان هشت سال دفاع مقدس را بیان کنید؟
در یکی از عملیات ها بنده تیپ شی.میم.ره ( پدافند شیمیایی، میکروبی، هسته ای) بودم ما چون در سه عملیات پشت سر هم شرکت داشتیم تجهیزات ما تقریباً از دست داده بود و خیلی ناراحت بودیم که اگر دشمن بخواهد در این عملیات شیمیایی استفاده کند ما باید چه کاری انجام دهیم؟ چگونه از جان رزمنده ها دفاع کنیم؟ تمام تدابیر را انجام داده بودیم متاسفانه دشمن در یک وسعت خیلی زیاد از شیمیایی استفاده کرد به حدی که تمام فرماندهان و رزمنده ها نگران و مضطرب بودیم که چه اتفاقی خواهد افتاد که ما معجزه الهی را در آن عملیات دیدیم باد شدیدی وزید تمام شیمیایی هایی که دشمن بر علیه ما استفاده کرده بود باد به سمت دشمن هدایت کرد، آیه (( مکرو مکرأ الله والله خیرالماکرین )) این یکی از خاطرات خوب و شیرین تمام رزمنده ها در آن عملیات بود.

, یکی از خاطرات شما در زمان هشت سال دفاع مقدس را بیان کنید؟,
,

توصیه شما به مسئولین چیست؟
صندلی که شما روی آن نشسته اید برای حفظ آن صندلی هزاران شهید جان خود را فدا کردند عملکردتان باید جوری باشد که فردا شرمندگی از شهدا شدت پیدا نکند، مسئولین باید بدانند امروز میراث خون شهدا صندلی هاییست که با آرامش روی آن نشسته اید یادتان باشد که باید به بهترین وجه ممکن خدمت کنید.

, توصیه شما به مسئولین چیست؟,
,

نسبت به تهاجم فرهنگی که در حال رخ دادن است و بسیاری از جملات تلخ نسبت به شما و شهدا چه نظری دارید؟
اگر به تاریخ گذشته برگردیم بحث هابیل و قابیل این قصه تا زمانی که آدم روی کره زمین هست ادامه داره دعوای حق و باطل تمام شدنی نیست نظام استکباری از این که ما به حال خود رها، شکوفا و خودکفا شویم مخالف است آنها میخواهند ما را در انحصار خود قراردهند بنابراین برای این انحصار، ما همیشه در تقابل استکبار جهانی هستیم و همچنان ایستاده ایم.

, نسبت به تهاجم فرهنگی که در حال رخ دادن است و بسیاری از جملات تلخ نسبت به شما و شهدا چه نظری دارید؟,
,

در رابطه با این که آیا قبل از جبهه با همسرتان آشنا شدید یا بعد از آن جنگ؟
همسر جانباز عزیزی: همسر بنده با برادرم دوست بودند ولی ما اصلا همدیگر را نمی شناختیم بعد از جنگ سال ۶۹ به واسطه مادرشون که بنده رو معرفی کردن آشنا شدیم.
به عنوان همسر آقای عزیزی جانباز هشت سال دفاع مقدس صحبتی دارید؟
گله ای نمی توانیم داشته باشیم از کسانی که جانباز هستند چون واقعا در زمان جنگ از وجود خود گذاشتند و الان این ماییم که باید رزمندگان و جانبازان را درک کنیم.

, در رابطه با این که آیا قبل از جبهه با همسرتان آشنا شدید یا بعد از آن جنگ؟ ,
,
, به عنوان همسر آقای عزیزی جانباز هشت سال دفاع مقدس صحبتی دارید؟,
,

همسر جانباز نسبت به آخرین سوال که آیا وقتی ایشان بعد از جنگ با جانباز بودنشان به خواستگاری شما امدن جواب شما چه بود؟
دخترای زمان قدیم با دخترای نسل جدید بسیار فرق دارند ما آرزویمان این بود که همسر یک جانباز و یا رزمنده بشویم چون میدانستیم که ایمان در آنها تقویت شده است، قدم در مسیر اشتباه نمی گذارند با مسائل الهی برخورد کردن دیدن همه صحنه های پر از مهر و محبت الهی را در جبهه های جنگ و برای ما خدمت کردند و حال نوبت ماست که به آنها خدمت کنیم.

, همسر جانباز نسبت به آخرین سوال که آیا وقتی ایشان بعد از جنگ با جانباز بودنشان به خواستگاری شما امدن جواب شما چه بود؟,
,

انتهای پیام/ک.ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه