اخبار داغ

وقتی سلامتی فدای زیبایی می شود؛

از اختلال رفتاری تا جنون گاوی/ استفاده از 800 نوع ماده شیمیایی در ساخت لوازم آرایشی

از اختلال رفتاری تا جنون گاوی/ استفاده از 800 نوع ماده شیمیایی در ساخت لوازم آرایشی
این روزها اغلب افراد بدون در نظر گرفتن اثرات منفی لوازم آرایشی اقدام به خرید و مصرف آن ها می کنند، اختلال رفتاری، سرطان، نازایی و پیری زود ازجمله اثرات سوء مصرف بیش از حد لوازم آرایشی هستند، زیرا در ساخت آن ها از بیش از 800 نوع ماده شیمیایی استفاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ زیبایی از جمله مواردی است که هر شخص در تمام طول عمر خود به ویژه در سنین جوانی به آن اهمیت می دهند به همین دلیل هر فرد از ابزارها ی مختلفی از جمله مواد آرایشی که اثرات زیان باری را در پی خواهد داشت استفاده می کنند، که موجب به خطر افتادن سلامتی آن ها می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با توجه به فراگیر شدن استفاده از مواد آرایشی،آگاهی داشتن در زمینه اثرات استفاد بیش از حد از این محصولات یکی از مهم ترین مسائلی است که این روزها باید به آن پرداخت.

,

در گذشته خانم ها برای زیباتر جلوه دادن خود بر روی صورت خود سرب و بر روی لب های خود جیوه می مالیدند، که پس از مصرف آن مشکلات جدی برای سلامتی آن ها پیش می آمد.

,

بر اساس تحقیقات 800 نوع ماده شیمیایی در مواد آرایشی و عطر ها وجود دارد، که استفاده طولانی مدت از آن ها عوارض طولانی مدت را در بدن فرد ایجاد می کند، سرطان یکی از مهم ترین اثراتی که در اثر استفاده از مواد آرایشی به وجود می آید.

,

سرب موجب ایجاد اختلال رفتاری می شود

, سرب موجب ایجاد اختلال رفتاری می شود, سرب موجب ایجاد اختلال رفتاری می شود,

سدیم لوریل سولفات که در ساخت مواد آرایشی به کار برده می شود، اثرات بدی از جمله اگزما، سوزش چشم و التهاب صورت را در پی خواهد داشت، به همین دلیل این مواد را باید دور از دسترس کودکان قرار داد.

,

سربی که در لوازم آرایشی استفاده می شود، در دراز مدت موجب اختلال های رفتاری و کم شدن بهره هوشی در مصرف کننده می شود، خستگی های زودهنگام وکم خونی مزمن نیز دیگر اثراتی است که لوازم آرایشی موجب ایجاد آن می شوند.

,

بیش از 40 درصد مواد آرایشی که در بازار وجود دارند،  در ترکیبات آن ها در کارکرد غدد درون ریز بدن اختلال ایجاد می کنند،  این ترکیب ها علاوه بر ایجاد انواع بیماری در افراد، موجب ایجاد نازایی در زنان و بروز سرطان های مختلف در آن ها می شود. که بیش از 1500 نوع محصول آرایشی در بروز این بیماری نقش دارند.

,

با وجود اینکه افراد از مضرات استفاده از لوازم آرایشی آگاهی دارند، اما هم اکنون نیز از این مواد آرایشی صنعتی که اثرات مخربی بر روی پوست آن ها می گذارند، استفاده می کنند.

,

استفاده از محصولات دامی زمینه ساز بروز جنون گاوی

, استفاده از محصولات دامی زمینه ساز بروز جنون گاوی , استفاده از محصولات دامی زمینه ساز بروز جنون گاوی ,

مصرف لوازم آرایشی در سنین پایین پیری زود رس را در پی خواهد داشت، این مواد آرایشی باعث ایجاد منافذی در پوست و مانع رسیدن اکسیژن کافی به پوست خواهد شد. همچنین تورم، تاول، کهیر و کک و آکنه مواردی هستند که در اثر مصرف مواد آرایشی تقلبی که در بازارها و با قیمت ارزان به فروش می رسد، یافت می شود.

,

کلاژن نیز از جمله موادی است که درساخت مواد آرایشی صنعتی به کار می رود، این مواد  که از محصولات دامی تهیه می شود احتمال انتقال برخی از بیماری های حیوانی نظیر جنون گاوی به فرد مصرف کننده وجود دارد.

,

مواد آرایشی تقلبی که در آن ها آفلاتوکسین وجود دارند، اثرات بدی را بر روی کبد فرد مصرف کننده می گذارد ، زیرا این مواد از طریق پوست جذب بدن فرد می شود، بعضی از مواد آرایشی که  از جفت جنین در ساخت آن ها استفاده می شود، موجب انتقال بیماری های ایدز و هپاتیت می شوند، همچنین خانم های باردار که فرزندان آن ها پسر هستند، مصرف این مواد آرایشی باعث عقیم بودن فرزند آن ها می شود.

,

 برخی محصولات آرایشی نیز حاوی بقایای جفت هستند که باعث بروز نگرانی‌هایی در مورد انتقال بیماری‌هایی مثل ایدز یا هپاتیت می‌شود. در خانم‌های بارداری که جنین پسر دارند، مصرف برخی ترکیب‌های آرایشی می‌تواند باعث عقیمی فرزند در آینده شود.

,

برندهای تقلبی راهی برای فروش بیشتر لوازم آرایشی

, برندهای تقلبی راهی برای فروش بیشتر لوازم آرایشی, برندهای تقلبی راهی برای فروش بیشتر لوازم آرایشی,

در بازارهای بندرعباس متاسفانه شاهد عرضه مواد آرایشی صنعتی هستیم که اغلب آن ها به صورت قاچاق وارد بازار شده اند، این مواد آرایشی که با قیمت ارزان در مغازه ها یافت می شوند، با داشتن برچسپ تقلبی، فروش بیشتری دارند.

,

اکثر فروشندگان لوازم آرایش در  جلوی در مغازه ی خود تعدادی از لوازم آرایشی را بر روی جایگاهی قرارداده اند، اکه متاسفانه ساعت ها در زیرنور آفتاب و در زمان طولانی در  معرض دید عموم قرار می گیرد.

,

از آنجایی که داشتن برند های مشهور ، موجب فروش بیشتر می شود، از برچسپ آن ها بر روی محصولاتی که استانداردهای لازم را ندارند، استفاده می شود.

,

انواع مواد آرایشی که در بازارهای هرمزگان یافت می شوند، از طریق قاچاق وارد این استان می شوند، که برخی از مغازه داران بدون توجه به مسئله سلامت افراد و بهداشت آن ها، این مواد را در مغازه های خود به فروش می رسانند.

,

متاسفانه در برخی از نقاط بازار نیز شاهد عرضه مواد آرایشی که چند ماهی ازتاریخ انقضای آن ها گذشته است با قیمت پایین توسط دستفروشان می باشیم.

,

عدم آگاهی از مضرات استفاده از لوازم آرایشی باعث شده تا افراد بدون توجه به داشتن مهر استاندارد و تاریخ تولید وحتی مواد به کار رفته در ساخت آن ها، اقدام ب خرید و استفاده از آن ها می کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه