اخبار داغ

به مناسبت هفته جوان صورت گرفت؛

صعود خاطرانگیز اسدآبادی ها به کوه‌های کرکس

صعود خاطرانگیز اسدآبادی ها به کوه‌های کرکس
جمعی از مردم اسدآباد به همت هیأت کوهنوردی و اداره ورزش در دل کوه حاضر شدند و صعودی خاطرانگیز را رقم زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،بهار سبز پوش فصل هاست و آدمی را به تماشای خود می‌کشاند. هدیه زیبای خداوند از قشنگی، کمال و جامع بودن انسان را مدهوش خود کرده و وادار به استفاده از جامه سبز خود می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وقتی روز طولانی می شود و شب کوتاه و البته دلی تنگ در این روزگار پر دغدغه گویی کسی صدایت می زند و دعوتت می‌کند به دل دشت و کوه و بیابان.

,

 

,

چقدر مهم و البته لازم است که به قول جمله معروف آدم گاهی برای دلش سر به کوه بگذارد ،کوه های سر به فلک کشیده‌ای که در فصل بهار دامن چین دار سبز بر تن می‌کنند و همه را بر دامن خود می نشانند، مانند مادری بی مزد و منت وقتی دردت را برایش می‌بری از دامن خود درمانی برای دردت می آورد و شفا میشود بر تو و حتی تا مدتها عطر گیاهان دارویی در خاصیتش را از یاد نمی‌بری.

,

 

,

به همت جمعی از ورزش دوستان و اداره ورزش سری به کوه کرکس زدیم و جمعه خود را خالی از دغدغه های روزمره کرده و سر به کوه گذاشتیم درست همان کوهی که آه و ناز داره آی بله!..

,

 

,

کوله به دوش عصا به دست با انرژی مثبت از زنان و مردان پا ب سن گذاشته روانه کوه کرکس شدیم.

,

 

,

قدم قدم زنان به آهستگی و لنگ لنگان پشت سر رهبر گروه مسیر رسیدن به کوه را طی می کردیم.

,

 

,

روحیه دادن های کوهنوردان و صبوری پیشکسوتان و کار کشته های کوهنوردی واقعا تحسین برانگیز بود وقتی بی حوصله می‌شدی و خسته وقتی نای راه رفتن نداشتی و غر غر زنان از طولانی شدن راهی حرف میزدی که برای اولین بار پا گذاشته بودی و چه صبورانه به تو تنقلات می‌دادند و مداوایت می‌کردند تا دل زده نشوی از مسیر نیمه کاره‌ای که هنوز راه به جایی نبرده.

,

 

,

با فراز و نشیب و غر زدن هایی که هر کدام جنس خاص خودش را داشت چرا که اقشار مختلف در این کوهنوردی حضور داشتند  به پناهگاه کوهستانی کوه کرکس رسیدیم و برای رفع خستگی راه چند دقیقه ای را کنار دوستان با تجربه سپری کردیم در آن میان عده ای برای گرم نگه داشتن گروه  نرمش را ادامه دادند تا باز به راه خود ادامه دهند.

,

 

,

بعد از چند دقیقه ای باز به راه خود ادامه دادیم و به چشمه و سپس به قله کوه کرکس صعود کردیم.

,

 

,

مسیر بسیار طولانی و طاقت فرسا بود خصوصا برای عده‌ای که اولین بار بود که کوه و کرکس را تجربه میکردند، اما لازم به تکرار است که روحیه دوستان ورزش دوست موثر و کار آمد بود و حرفهایی از جنس تجربه و امید تسکین دهنده بود برای ایجاد انگیزه ای بر ادامه و تجربه جدیدی برای کوه  و صعود بر قله های برافراشته وطن.

,

 

,

بعد از صرف نهار و گفتن ها و خندیدن ها و لذت بردن ها در مسیر بازگشت همه‌ی مردم شرکت کننده در کوهنوردی که به طریقی اول تجربه‌شان هم محسوب می‌شد از روحیه جدید و انرژی مثبتی که از دل طبیعت و البته تاثیر صبحت ها و رفتار کوهنوردان با سابقه بدست آورده بودند صحبت میکردند و خود را برای تجربه های بعدی و کنار هم بودنی دوباره آماده می‌کردند.

,

 

,

هیأت کوهنوردی شهرستان اسدآباد در این همایش کوهنوری که در هفته جوان و به مناسبت این هفته برگزار کرد، حدود چند سالی است که فعالیت مستمری در این زمینه داشته و امیدست مردم اسدآباد همیشه در جهت استفاده از طبیعت و لذت ها خسته جسمی شوند و البته مسئولین و اداره ورزش و نهایتا همت خود مردم اینگونه تفریحات سالم و بی حاشیه را رونق و افزایش دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه