اخبار داغ

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قزوین اعلام کرد:

آتش‌سوزی ضایعات بیشترین حوادث قزوین در فروردین ماه

آتش‌سوزی ضایعات بیشترین حوادث قزوین در فروردین ماه
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: آتش نشانان قزوین در فروردین ماه امسال در 232 عملیات مختلف امداد و نجات و اطفاء حریق حاضر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل ذوالقدر، در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ اظهار کرد: تماس‎های مردمی با سامانه 125 آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال 1397، آتش نشانان را به 232 عملیات مختلف امداد نجات و اطفاء حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی عنوان کرد: عملیات‌های انجام شده در این مدت مربوط به تصادف یا واژگونی خودرو 11 مورد، حریق منزل مسکونی و مغازه 15 مورد، حریق خودرو 7 مورد، افکن زمین و ریزش چاه 4 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 22 مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکونی 16 مورد، نشت گاز منوکسید کربن 2 مورد ، مشاهده و گیر کردن حیوانات وحشی 26 مورد، آتش سوزی ضایعات و سطل زباله 27 مورد، حریق باغ 5 مورد، شکستگی لوله و نشت آب 4 مورد ، 10 مورد خارج کردن حلقه انگشتری و 83 مورد حوادث دیگر بوده که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سریع نسبت به ایمن سازی محل حادثه و کاهش خطر اقدامات لازم را به عمل آوردند. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قزوین با اشاره به لزوم فراگیری آموزش‌های ایمنی و نگهداری یک دستگاه خاموش کننده در منزل و محل کار، از عموم شهروندان درخواست کرد تا با رعایت کامل موارد ایمنی از وقوع حوادث مختلف جلوگیری کرده و در زمان بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره 125 آتش نشانی تماس حاصل کنند. 

وی در ادامه رعایت توصیه های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث بسیار موثر دانست و بیان کرد: همه شهروندان می توانند برای ثبت نام در کلاس‌های یک روزه و رایگان آموزش کار با خاموش کننده‌های دستی و نحوه مقابله با حریق، نام و نام خانوادگی خود را به شماره 3000500125 پیامک کنند. 

ذوالقدر در پایان از شهروندان درخواست کرد در موقع بروز حادثه و شنیدن صدای آژیر خودروهای آتش نشانی، بلافاصله با بازکردن مسیر، نسبت به تسریع در عملیات اطفای حریق با ماموران این سازمان همکاری کرده و از تجمع بی مورد در محل وقوع حوادث به طور جدی خودداری کنند. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه