اخبار داغ

در آستانه سفر دو روزه رئیس جمهور به تبریز؛

وعده بازی 3 ساله روحانی روی ریل راه آهن میانه_تبریز!/ سهم آذربایجان از وعده‌های دولت روحانی هیچ بود و هیچ

وعده بازی 3 ساله روحانی روی ریل راه آهن میانه_تبریز!/ سهم آذربایجان از وعده‌های دولت روحانی هیچ بود و هیچ
در هفته جاری روحانی مهمان تبریز خواهد بود تا ضمن افتتاح رسمی تبریز 2018 ، قطار میانه_تبریز در ایستگاه بستان آباد مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در آستانه سفر دو روزه حسن روحانی به شهر تبریز برای افتتاح رسمی تبریز 2018 بد نیست بار دیگر وعده‌های رئیس جمهور را در پنج سال گذشته و در سفرهای استانی مرور کنیم و کارنامه قبولی یا تجدید روحانی در وعده‌هایش را بازرسی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

روحانی طی سفرهای خود در پنج سال گذشته به آذربایجان‌شرقی وعده‌هایی نظیر احیای دریاچه ارومیه، ایجاد فرهنگستان زبان و ادب آذری، تکمیل راه آهن میانه_تبریز و تکمیل بزرگراه اهر_تبریز را به مردم استان داده است که تاکنون هیچکدام از آنها عملیاتی نشده است.

,

بیشترین تناقض در وعده‌های روحانی در خصوص راه آهن‌ میانه‌_تبریز دیده می‌شود؛ پروژه‌ای هفده ساله که در عمر پنج ساله دولت روحانی علی‌رغم وعده‌ها به ایستگاه بستان‌آباد رسیده و شواهد نشان می‌دهد تکمیل آن به باقی عمر دولت روحانی قد نخواهد داد.

,

اردیبهشت سال 94 بود که حسن روحانی در سفر به تبریز از اتمام پروژه راه‌آهن تبریز_میانه تا پایان سال 95 خبر داد؛ وی در بخشی از سخنرانی‌اش عنوان کرد:"مسئله ی دیگر، راه آهن تبریز- میانه است، این راه آهن در سال ۹۴ و ۹۵ با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل خواهد شد." 

,

سال 95 گذشت و قطار وعده روحانی در خصوص راه‌آهن تبریز_میانه نه به مقصد بلکه به ایستگاه انتخاباتی رسید تا بار دیگر رئیس دولت یازدهم سوار بر موج وعده‌ها زمان دیگری را برای اتمام این پروژه اعلام کند، روحانی در سفر انتخاباتی‌اش به تبریز در سال 96 تاکید کرد:" راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد را تا پایان همین دولت تکمیل خواهیم کرد."

,

ظاهرا روحانی بعد از گذشت دو سال از وعده‌های خود عقب نشسته و تنها قول تکمیل این پروژه تا ایستگاه بستان آباد را داده اما تا چه زمانی؟ پایان همین دولت! اعلام پایان همین دولت در اردیبهشت ماه یعنی پایان عمر دولت یازدهم و آنطور که از صحبت‌های رئیس جمهور بر می‌آید باید قطار میانه در شهریور ماه سال 96 به ایستگاه بستان آباد می‌رسید در حالی که بعد از گذشت هشت ماه از آخرین وعده روحانی و در اردیبهشت 97 با اما و اگرهای زیادی قطار میانه_تبریز در ایستگاه بستان آباد افتتاح خواهد شد.

,

اگرچه زمان ثابت کرده همیشه چیزی که برای رسیدن به صندلی قدرت کمک‌حال است دادن وعده‌های مختلف می‌باشد اما باید اعتراف کرد که رئیس دولت دوازدهم گوی وعده به مردم آذربایجان را از همه ربوده و هیچکدام از وعده‌هایش به سر منزل مقصود نرسیده‌اند.

,

بیخیال آمارهای مسئولین استانی و کشوری که بشویم با یک سفر به دریاچه ارومیه حال و روز این دریاچه (البته اگر بتوان نام دریاچه بر آن گذاشت) قابل مشاهده است که اگر لطف خدا در همین بارش‌های گاه و بی‌گاه نبود وضعیت بغرنج‌تر از این می‌شد، بزرگراه اهر_تبریز همچنان در حال تکمیل است! و از ایجاد فرهنگستان زبان و ادب آذری تنها وعده و ویترینی برای پز دادن باقی مانده است.

,

حال و روز راه آهن میانه‌_تبریز هم که جای خون گریه کردن دارد و با گذشت 17 سال و عبور ریل این پروژه از دوران ریاست جهوری سه رئیس جمهور در اردیبهشت امسال قرار است به ایستگاه بستان آباد برسد! برای مردم آذربایجان اگر بنویسیم از وعده‌های روحانی تنها دلِ خوشی برای تبدیل شدن تبریز به مرکز گردشگری در دنیا ماند که البته ان‌شاالله با قدوم ایشان سیل مسافران داخلی و خارجی به دلیل صرف بودجه‌های کلان دولتی و تبلیغات در سراسر جهان به تبریز سر ریز خواهد شد!

,

در یک کلام اگر بگوییم سایر شهرها را نمی‌دانیم اما سهم آذربایجان‌شرقی و تبریز از وعده‌های روحانی برخلاف آراء بی‌شمارشان به رئیس دولت دوازدهم هیچ بود و هیچ!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه