اخبار داغ

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا کاهش یافت
به دنبال تقویت ارزش دلار به علت انتظار برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا و کمتر شدن ریسک‌های ژئوپلتیکی در نظر سرمایه‌گذاران، قیمت طلا 9 دلار کاهش یافت و طی هفته گذشته نیز یک درصد از ارزش خود را از دست داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، به دنبال تقویت ارزش دلار به علت انتظار برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا و اینکه بازیگران بازار در مورد ریسک های سیاسی و امنیتی در جهان اندکی کمتر نگران هستند، قیمت طلا کاهش یافت و طی هفته گذشته نیز نزول کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هر اونس طلا در بازارهای جهانی 9.17 دلار کاهش یافت و 1336.36 دلار فروخته شد. قیمت طلا به طور متوسط طی هفته گذشته یک درصد کاهش یافته است.

,

سرمایه‌گذاران کمتر در مورد تنش‌های ژئوپلتیکی که قیمت طلا را در اوایل هفته گذشته تقویت کرد به ویژه در مورد سوریه و کره شمالی نگران هستند.

,

سیمونا گامبارینی، اقتصاددان کپیتال ایکانومیک گفت: «البته، ریسک‌های ژئوپلتیکی هنوز در مقایسه با آغاز سال بالاست اما به نظر می‌رسد نسبت به چند روز گذشته اندکی کم شده باشد.»

,

طلا اغلب در مواقع بی ثباتی به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری دیده می‌شود. افزایش نرخ بهره جذابیت سرمایه‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد و ارزش دلار را بالا می‌برد که سبب گران‌تر شدن طلا برای مالکان دیگر ارزها می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه