اخبار داغ

وضعیت قرمز مصرف آب در کشور

وضعیت قرمز مصرف آب در کشور
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه در محدوده قرمز مصرف آب قرارداریم، گفت: در بسیاری از استان‌ها کشاورزی باید ممنوع و صنایع جایگزین آن شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله حاتمیان در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص استفاده از منابع آبی در کشور، اظهار داشت: باید بپذیریم که با آب در بستر‌های ذخیره و هم در حوزه مصرف نامهربان بوده‌ایم، یک کشاورز 18 بار زمین خود را آبیاری می‌کند تا در نهایت 3 تن گندم برداشت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه مصرف خانگی آب برای استحمام به میزان نیاز 10 نفر آب مصرف می‌کنیم، گفت: در کشور ما الگوی کشت رعایت نمی‌شود، در برخی از کشور‌های اروپایی مانند ایرلند آب مورد نیاز فضا‌های سبز از طریق بارش باران تامین می‌شود و برای آبیاری آن‌ها از آب شرب استفاده نمی‌کنند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید دیدگاه ما در خصوص کشت گیاهان آب بر تغییر کند و آن‌ها را کشت نکنیم، ادامه داد: در محدوده قرمز مصرف آب قرارداریم و در بسیاری از استان‌ها کشاورزی باید ممنوع شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا در استان خراسان جنوبی زمانی‌که تا کنون میزان بارندگی 1 میلی‌متر بوده است آب را از اعماق زمین بیرون بکشیم تا از هر هکتار 800 کیلوگرم گندم برداشت کنیم، تصریح کرد: باید آب موجود در اعماق زمین به‌منظور شرب نگهداری و استفاده شود و در کنار آن دولت در این مناطق به صنعت و معدن توجه کند، زیرا بسیاری از صنایع نیازی به آب ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه صنایع کم آب‌بر و معادن باید در مناطق کم آب جایگزین کشاورزی شود، خاطرنشان کرد: باید در کوتاه مدت به الگوی عدم کشت توجه کنیم، دولت باید برای کشاورزان اشتغالی را تعریف کند که سازوگار با اقلیم خشک مناطقی از کشور است.

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه