اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

به زودی پشت پرده افزایش قیمت دلار را اعلام خواهم کرد

به زودی پشت پرده افزایش قیمت دلار را اعلام خواهم کرد
حاجی دلیگانی بیان داشت: افزایش قیمت دلار یک پشت صحنه ای داشته است که در حال بررسی آن هستم و به موقع به اطلاع مردم خواهم رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با انقلاب نیوز اظهار داشت:  افزایش قیمت دلار یک پشت صحنه ای داشته است که در حال بررسی آن هستم و به موقع به اطلاع مردم خواهم رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

وی بیان داشت:  اما باید گفت کلیت افزایش و نوسان قیمت دلار در بازار این است که دولت این موضوع را درست تدبیر و مدیریت نکرد و نه پیش بینی ها دولت درست از آب در آمد و نه وقتی که مشاهده کرد اتفاقاتی در حال رخ دادن است به موقع عمل کرد.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  افزود: به آقای سیف هم گفتم شما با این همه سوابق بانکی که داشتید و مسئولیت بانک مرکزی یک کشور را عهده دار شدید که جایگاه بسیار بالایی دارد و به اعتقاد من جایگاه رئیس بانک مرکزی از یک وزیر هم بالاتر است و شخصیت خود این مسئول می تواند باعث ثبات اقتصادی در کشور شود زیرا سرو کارش با پول ملی کشور است چرا نتوانستید این اتفاقات را کنترل کنید.

,

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: اگر رئیس بانک مرکزی نتوانست پیش بینی کند که چنین مسائلی در بازار ارز پیش می آید خیلی بد و غیر قابل قبول است  که یک فردی در چنین جایگاهی نتواند پیش آمدن چنین وضعیتی را داشته باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: از طرفی اگرچه پیش بینی هم می کرد باید اقدام به موقع انجام می شد که نشد کما اینکه رئیس بانک مرکزی در مجلس آمد و گفت فلان کار و فلان کار را می شد انجام داد تا چنین اتفاقاتی در بازار ارز رخ ندهد، خوب اگر می شد کاری انجام داد و به قانون جدید هم نیازی نداشت ، چرا انجام ندادند و تدبیری نشد اینها نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دولت به موقع تدبیر نکرد و کارهایی هم که می توانست انجام دهد به موقع اقدام نکرد و سهل انگاری و کوتاهی در بازار ارز و کنترل قیمت دلار یک بحث کاملا روشن است.

,

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت دلار به یکباره باعث افزایش قیمت کالاهایی شد که بعضا ربطی به دلار هم نداشت این مسئله چرا رخ داد؟ گفت: دولت این مسئله را باید یکبار برای همیشه حل کند، اینکه کم کم قیمت قیمت گذاری شود و به این صورت دستوری اثری ندارد و هیچ اعتمادی و اطمینانی به سرمایه گذار نمی دهد که روی حرف های دولت حساب باز کند.

,

وی افزود:  فعالین اقتصادی در صدد  این هستند که قیمت ها بالاتر برود در این صورت طبیعی است که کالایی که وارد کرده اند را توزیع نمی کنند بنابراین قیمت ها بالا می رود.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: دولت در شرایطی که وجود داشت می توانست به یکباره تصمیمی که به نفع اقتصاد کشور بود را یکجا با برنامه ریزی عملیاتی کند و از طرفی یارانه ای هم که باید به برخی از خدمات و کالاهایی برای برخی از اقشار ضروری است را  با یک روش درست د که مسئله رانت هم پیش نیاید به انجام برساند که متاسفانه اینطور نشد.

,

حاجی دلیگانی بیان داشت: در حال حاضر این حالت که هنوز اعتماد در بین فعالین اقتصادی به وجود نیامده خود این موضوع به ضرر کشور است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه