اخبار داغ

مسافرانی که به مقصد نمی رسند؛

پایان زندگی 821 نفر در حوادث رانندگی سیستان وبلوچستان/81 درصد کشته ها مربوط به جاده های برون شهری بوده است

پایان زندگی 821 نفر در حوادث رانندگی سیستان وبلوچستان/81 درصد کشته ها مربوط به جاده های برون شهری بوده است
در حالی شهروندان سیستانی و بلوچستانی روزانه شاهد از دست دادن عزیزان خود در جاده های غیر استاندارد هستند که بر اساس آمار ثبت شده در سال گذشته پرونده زندگی 821 نفر در حوادث رانندگی استان بسته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور و سرزمین دریا، کویر و بهشت باستان شناسان به دلیل جغرافیای طبیعی و آب و هوای خاص و همچنین وجود مرزهای رسمی با دوکشور پاکستان و افغانستان یکی از پرترددترین جاده های مواصلاتی کشور را به خود اختصاص داده است اما وضعیت جاده های آن به گونه ای است که شهروندان سیستانی و بلوچستانی روزانه شاهد از دست دادن عزیزان خود در این جاده ها هستند که این مهم نه تنها به علت خواب آلودگی و غفلت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط خود افراد بوده بلکه به دلایلی چون نبود راه های استاندارد و یک طرفه، عدم برخورداری از روشنایی کافی یا علائم راهنمایی و رانندگی، برخورد با حیوانات اهلی همچون گاو و شتر نیز می باشد.
وضعیت کنونی جاده های سراوان- خاش، زابل- زاهدان، زاهدان – خاش، راسک- چابهار، خاش – ایرانشهر  و غیره به گونه‌ای است که روزانه شاهد تصادفات دلخراشی هستیم که در این خصوص کسی به فکر اصلاح این وضعیت نیست و ارابه های مرگ همچنان در جاده های غیراستاندارد سیستان وبلوچستان حادثه ساز می شوند و جان مردم را به کام مرگ می کشانند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
, ,

در همین زمینه بر اساس گزارش پزشکی قانونی استان سیستان وبلوچستان، بیشترین کشته های حوادث رانندگی سال گذشته مربوط به آذر ماه با 82 نفر و پس از آن فروردین و مهر ماه با 76 نفر و کمترین آن مربوط به خرداد ماه با 54 نفر بوده است.
 
81 درصد کشته های تصادفات مربوط به جاده های برون شهری است
در این گزارش با تاکید بر اینکه بیشترین تلفات مربوط به مسیرهای برون شهری است، آمده است که 81 درصد کشته های تصادفات مربوط به جاده های برون شهری، 8/5درصد در راه های درون شهری ، با 10/5در جاده‌های خاکی و روستایی بوده است.
به بیان دیگر در سال 96، 664 نفر در محورهای برون شهری (15درصد افزایش نسبت به سال 95)، 69نفر در مسیرهای درون شهری (1/5درصد کاهش نسبت به سال 95)، 88 نفر در مسیرهای خاکی و روستایی (24درصد کاهش نسبت به سال 95) جان باخته‌اند.
 
,
,
,
,
,
,
,
, ,

بر اساس این گزارش در سال گذشته شهرستان های ایرانشهر با 244 نفر، زاهدان با 159 نفر و چابهار با 129 نفر بیشترین و شهرستان های زابل با 83 ، خاش با 82 ، سراوان با 68 و نیکشهر 55 نفر کمترین تعداد کشته های ناشی از حوادث رانندگی را داشته‌اند.
گفتنی است در سال گذشته هفت هزار و 408 مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش یافته به گونه ای که از این تعداد 5هزار و228نفر مرد و یک هزار و736 زن بوده اند .

انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه