اخبار داغ

کلاف سردرگم مردم جنوب شرق در بیمارستان ها/

از کمبود پزشک متخصص تا طی کردن فاصله 120 کیلومتری برای انجام دیالیز

از کمبود پزشک متخصص تا طی کردن فاصله 120 کیلومتری برای انجام دیالیز
در حالی مردم سیستان وبلوچستان برای درمان بیماری هاباید با مشکلات زیادی از قبیل نبود دکتر متخصص، کمبود آزمایشگاه و انتظار طولانی مدت در صف پذیرش مواجه شوند که طی کردن فاصله 120 کیلومتری برای انجام دیالیز یکی از مشکلات مردم این دیار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، ضعف در سیستم نوبت دهی، انتظار طولانی مدت در صف پذیرش، کمبود نیرو، نبود دکتر متخصص و بیمارستان، کمبود آزمایشگاه، عدم پاسخگویی مناسب به بیمار و همراه، کمبود سرویس بهداشتی در برخی از بخش های بیمارستانی استان، انتظار طولانی مدت برای انجام سونوگرافی یا فیزیوتراپی، نبود برخی داروها در داروخانه و غیره از جمله کاستی های موجود در بیمارستان های استان پهناور سیستان وبلوچستان است.
استانی که علی رغم پهناور بودنش همچنان غرق در مشکلات بهداشتی و درمانی است به گونه ای که نبود برخی از امکانات درمانی و بهداشتی در شهرستان های این استان از جمله نبود پزشک متخصص باعث شده تا مردم کیلومترها راه را برای درمان بیماری خود به شهر دیگری طی کرده و درد مریضی را به جان خریداری کنند.
کندری یکی از شهروندان زاهدانی در این خصوص به خبرنگار عصرهامون گفت: از ساعت 15 هر روز باید تلفن همراه در دستم باشد و با شماره گیری تلفن بیمارستان برای دریافت یک نوبت وقت خود را هدر دهم به این دلیل که تلفن ها مدام اشغال می باشد یا اپراطور می گوید ظرفیت نوبت پذیرش برای دکتر مد نظر پر شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
, عصرهامون ,
,
, ,

وی با بیان اینکه حضور در بیمارستان به ویژه بخش اورژانس با ساعت ها معطلی همراه است، ادامه داد: برای انجام یک سونوگرافی یا فیزیوتراپی باید روزها چشم انتظار باشیم تا شاید نوبت به ما هم برسد؛ اگر چه این مشکلات تنها در این بخش ها خلاصه نمی شود و نبود برخی داروها در داروخانه بیمارستان ها عامل دیگر معطلی و سرگردانی بیمار و همراهانش است اما هزینه بر بودن مطب ها و سونوگرافی یا آزمایشگاه های خصوصی باعث شده اکثر مردم درد را به جان خریداری کنند و این انتظار طولانی را در بیمارستان های دولتی تحمل کنند.
 
آزمایشگاه مرکزی سراوان پاسخگوی نیاز شهروندان نیست
یکی از شهروندان سراوانی هم در این خصوص در گفت و گو با شستون اظهار کرد: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح برای انجام آزمایش به آزمایشگاه مراجعه کرده که پس از سپری شدن دو ساعت همچنان در انتظار انجام آزمایش است.
وی با بیان اینکه آزمایشگاه سراوان پاسخگو نیاز شهروندان نیست ازمسئولین خواست تا در این خصوص چاره اندیشی کنند تا بیمار و همراهش شاهد تشکیل صفوف طولانی در آزمایشگاه نباشند.
این شهروند سراوانی در تکمیل مطلب فوق خاطر نشان کرد: سراوان دارای یک آزمایشگاه مرکزی و یک آزمایشگاه در بیمارستان است که آزمایشگاه بیمارستان نیز فقط آزمایش های اورژانسی را انجام می دهد و در کنار اگر زمان باقی ماند به بیماران دیگر خدمات دهی می کند.

طی کردن مسافت ۸۰ کیلومتری برای انجام آزمایش
احمد سپاهی دیگر شهروند سراوانی گفت: از شهر جالق برای انجام آزمایش به سراوان مراجعه کردم ولی مسئول پذیرش می گوید لیست نوبت دهی تمام شده و فردا دوباره مراجعه کنید این مهم در صورتی است که باید برای انجام یک آزمایش فاصله ۸۰ کیلومتری را سپری کنم که علاوه بر تحمل رنجش بیماری باید هزینه هنگفت رفت و آمد را نیز در این اوضاع بد معیشتی پرداخت کنم.
 
,
,
,
, آزمایشگاه مرکزی سراوان پاسخگوی نیاز شهروندان نیست,
, شستون,
,
,
,
, طی کردن مسافت ۸۰ کیلومتری برای انجام آزمایش,
,
,
, ,

این شهروند جالقی افزود: چرا مسئول آزمایشگاه برای افرادی که از مسافت طولانی را برای انجام آزمایش مراجعه می کنند، تبصره ای را قائل نیست تا این افراد فقط رنج بیماری را تحمل کنند.
گفته می شود که آزمایشگاه مرکزی سراوان با کمبود نیرو مواجه هست و حتی پرسنل این آزمایشگاه خود به نظافت آزمایشگاه می پردازند و گاها پیش آمده است که تا ساعت ها پس از پایان ساعت اداری در آزمایشگاه مشغول به فعالیت هستند‌.
 
مناطق محروم خالی از پزشکان متخصص و نبود بیمارستان!
شهروندان شهرستان های سراوان و هیرمند در پیام های متعددی که به این پایگاه خبری ارسال کرده بودند از کمبود پزشک متخصص گلایه مند بوده و عنوان کردند: علی رغم داشتن بیمارستان و کلینیک همچنان تعداد پزشکان جوابگوی جمعیت این شهرستان ها نیست.
در ادامه نیز شهروند دیگری از خاش با بیان اینکه بزرگترین معضل استان کمبود پزشک متخصص است، ادامه داد: کمبود پزشک متخصص زن یکی از معضلات موجود در استان است که باید به آن با توجه به تعصبات این استان توجه ویژه ای شود.
 یکی از شهروندان زهک نیز از کمبود پزشک متخصص ابراز گلایه کرده و گفت: برای درمان از شهرستان زهک به زابل می روم اما در آنجا هم با کمبود متخصص مواجه می شویم.
 
,
,
,
,
, مناطق محروم خالی از پزشکان متخصص و نبود بیمارستان!,
,
,
,
,
, ,

برخی از شهروندان چابهاری نیز با بیان اینکه وضعیت بهداشتی بیمارستان امام علی(ع) این شهرستان نامناسب و با کمبود متخصص مواجه است خواستار پیگیری و رفع این معضل از مسئولین مربوطه شدند.
یکی از ساکنان مهرستان هم با بیان اینکه هر هفته نیاز به دیالیز دارد و مجبور است هر بار مسافت 120 کیلومتری تا ایرانشهر را طی کند، افزود: اگر این شهرستان بیمارستان داشت دیگر مجبور نمی شدم هر هفته آن هم با این وضعیت جسمانی مسافر جاده ها باشم.

انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه