اخبار داغ

وقتی آسایش خودت مهمتر می شود؛

فرهنگ غلطی به نام سد معبر با خودرو/ پارک وسایط نقلیه در معابر خلاف قوانین است

فرهنگ غلطی به نام سد معبر با خودرو/ پارک وسایط نقلیه در معابر خلاف قوانین است
پارک خودرو در مسیر رفت و آمد عابران پیاده همواره مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورد که به عنوان فرهنگ غلط در جامعه مرسوم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،پارک شدن خودروها در مسیرهای رفت و آمد عابرین پیاده همواره موجب نارضایتی شهروندان می شود اما متاسفانه این کار کم کم به یک عادت و فرهنگ تبدیل شده و در کنار بی توجهی ها همچنان تداوم دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

در واقع صاحبان این خودروها با پارک کردن خودرو؛ نقض قانون کرده و حقوق شهروندی عابرین پیاده را نادیده میگیرند، پارک وسایط نقلیه در معابر در مجموع خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی است و افرادی که خودروهای خود را در پیاده روها پارک می کنند باید مشمول جریمه شوند.

,

برخی صاحبان وسایط نقلیه تنها به فکر آسایش خود بوده و راحتی خود خودرو را در پیاده رو پارک می کنند در حالی که این کار آنها برای عابرین پیاده مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد.

,

وقتی خودرویی در پیاده رو پارک می شود عابرین به ویژه افراد سالمند مجبور به تغییر مسیر خود شده و گاهی به دلیل عبور از خیابان تصادف می کنند.

,

اگر چه ماموران راهنمایی و رانندگی بهتر است ساده از کنار این موضوع رد نشوند اما گاهی این قانون شکنی دور از چشم پلیس اتفاق می افتد.

,

مسئول اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان معتقد است، تجاوز به پیاده روها و گذرگاه عابرین پیاده تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی محسوب می شود.

,

 حسین ملایی با بیان اینکه در بخش ماده 12 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، پلیس می تواند با صاحبان وسایط نقلیه پارک شده در پیاده روها برخورد قانونی کند،خاطرنشان کرد: علاوه بر جریمه راننده خاطی، خودرو نیز با جرثقیل به پارکینگ انتقال داده می شود.

,

وی ادامه داد: رانندگان حق ندارند مسیر عبور عابرین از پیاده روها را سد کنند، صاحبان خودروها باید به تذکرات راهنمایی و رانندگی توجه کنند تا مشمول اعمال قانون نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه