اخبار داغ

یادداشت؛

به جای بستن مرزها واردات را مشروط کنیم

به جای بستن مرزها واردات را مشروط کنیم
بستن مرز پاک کردن صورت مساله است کار ازجای دیگر می لنگد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، وقتی در کشور ما خرید و فروش مقاله و پایان نامه به تجارتی پرسود بدل شده است،  وقتی دانشگاهها صرفاَ مردم را تئوری محور آموزش می دهند و تن پروری را به آنها تزریق می کنند، نمی توانیم به صورت چکشی و با بستن مرز الگوی مصرف کالای خارجی را به داخلی تبدیل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

بستن مرز پاک کردن صورت مساله است کار ازجای دیگر می لنگد.

,

مردم با تهیه محصولات خارجی دنبال رفع نیازهایشان هستند، وقتی ما نمی توانیم با دانش خود محصولات به روز و در حقیقت ملزومات زندگی و با تیع مصرف کنندگان داخلی را تولید کنیم مقصر مرز نیست و یا انتظار داریم هرچیزی در کشور را باید خودمان تولید کنیم خیالی خام و واهی است.

,

تجارت و بیزینس دقیقا همانند چرخه تشکیل باران است وقتی ما سطح همه دریا ها را ببندیم که تبخیر نشوند دیگر بارانی نخواهیم داشت اقتصاد هم یک چرخه است و باید این اکوسیستم اقتصادی را به نفع خود بکار بست.

,

اینکه مرز های ما تهدید باشند یا فرصت بستگی به دیدگاه و سیاست اقتصادی ما دارد.

,

چندروزیست مرزها یک طرفه بسته شده اند و به دلیل امید داشتن مردم و وابسته کردن امرار معاش خود به آن موجب اختلال در کسب وکارشان شده است.

,

طبق عرف همیشه واسطه ها به دلیل محیطی و داخلی و تکنولوژیکی احتمال کنار گذاشته شدن را داشتند و این بسته شدن مرزها شمالغرب تلنگری است برای توانمند کردن مرزها و مسیر دادن به این نواحی.

,

مرزنشین می تواند صادر کننده نیز باشد وقتی خیلی از تولید کنندگان به دلیل بازار ضعیف تولیدی ها و کارگاهایشان را تعطیل می کنند از ارتباطات این عزیزان بهره گرفته شود قطعا خالی از لطف نیست.

,

کدامیک از تولید کنندگان داخلی کشور این استراتژی را به کار گرفته که از مرزنشیانان برای ارسال کالا بهره بگیرند و در مناطق مرزی کشور ظرفیت های ویژه ای برای توزیع و صادرات محصولاتشان ایجاد کرده اند؟

,

وقتی مرز را ببنیدیم قطعا طرف کردستان عراق هم‌بازارش مختل می شود و مجبور است شرط را بپذیرد اگر شرط هر واردات را کالا به کالا بگذاریم قطعا به نفع مردم است و تولید کنندگان.

,

طبق تعاریف مبادله برای هر مبادله باید دو طرف چیزی با ارزش داشته باشند تا این رابطه صورت پذیرد .

,

مرزهای ما میدان میدان مبادله کالاست صرفا واردات نیست .

,

مرزهای ما فرصتی هستند که باید آنها را به صورت درست و حساب شده به کار بگیریم و راه و چاه را به مردمان نشان دهیم.

,

وقتی ما به محصولات خارجی نیاز داریم مطمناً آنها هم نیازهای دارند و میتوانیم در قبال هر وارد کردنی جنسی از تولیدکنندگان داخلی را مبادله کنیم.

,

تا کفه ترازو یک طرفه نباشد.

,

لازم است این مردمان را از لحاظ دانش توانمند نمود و تولید کنندگان داخلی را با انها ارتباطی بی واسطه پیدا کنند ‌ تا این شاه راه های اقتصادی به نفع کشور به کار گرفته شود.

,

شاید اوایل سخت و غیر ممکن به نظر رسد اما با مدیرت دلسوزانه امکانپذیر است.

,

این را از یاد نبریم اگر مردم محصولی را بخواهند و به واسطه ذائقه ای که دارند مطئناً از جای دیگری آن از کشور انرا وارد می کنند شک نکیند اگر بار را با قاطر نیاورند کسانی دیگر با کانتیر زحمتش را خواهند کشید!.

,

هیچ وقت کارهای چکشی باعث اثربخش بودن نتایج نخواهد شد اصلاح الگوی  مصرف کالای ایرانی با بسته شدن مرز شکل نمی گیرد بلکه با اصلاح نظام دانشگاهی و آموزش تجارت بین المللی دوسویه صورت خواهد گرفت.

,

بستن یک شبه و بدون برنامه ریزی مرز اثرات اجتماعی اقتصادی در پی دارد که قطعا بر انگیزه مردم تاثیرات سوءی خواهد داشت.

,

بهتر نبود، بهترین دانشکدهای اقتصادی و بازاریابی کشور را درمرزها تاسیس و مردم را با این رویکرد آموزش داد و این مردمان را به نجات اقتصاد فراخواند؟

,

وقتی برای اشتغال آنها برنامه ای نداشته باشیم و برای آن تدابیری نیاندیشیم  آثار زیانبار آن  بیشتر از واردات است.

,

انگیزه و خلاقیت مردم با هر حرکت چکشی غروب خواهد کرد و همه می دانیم کشوری موفق است که مردمانش موفق باشند.

,

یوسف نادری 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه