اخبار داغ

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان فارس:

تولید سالانه ۵ هزار تن زباله عفونی در فارس/ ضرورت احداث سایت پسماند صنعتی در فارس

تولید سالانه ۵ هزار تن زباله عفونی در فارس/ ضرورت احداث سایت پسماند صنعتی در فارس
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان فارس گفت: نبود سایت پسماند صنعتی در فارس خطراتی را ایجاد می کند که لازم است این موضوع پیگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان فارس در جمع خبرنگاران به ارائه نکاتی درخصوص آلودگی زمین پرداخت و بر عدم استفاده از پلاستیک و شهری بدون زباله در دنیا تاکید داشت که نهایتا اعلام شد از ضعف وجود قانون مناسب در کشورمان در حوزه پسماند و حوزه های مربوطه برخورداریم.

محسن جعفری نژاد اعلام کرد: از سال گذشته کمپین بی زباله آغاز شد کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفت اما این ها باید مستمر باشد.

در لیست برنامه های اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از یکم لغایت ششم اردیبهشت ماه به مناسبت 22 آوریل! مصادف با 2 اردیبهشت روز زمین پاک پنج مورد به چشم می خورد؛ کنفرانس خبری با حضور مدیر کل، دوره آموزشی سلامت(به علت تقارن با هفته سلامت)، پاکسازی تالاب کمجان، برپایی ایستگاه سلامت (در قالب معاینه و همکاران)، جشنواره صبحانه سالم و بدون پلاستیک!، همایش بدون پلاستیک( تقدیر از صنایع فعال در ترویج فرهنگ محیط زیستی)، جشنواره عکس درنا و جشنواره ملی داستان محیط زیستی جهرم به چشم می خورد.

جالب است که به دلیل روز زمین پاک برنامه هایی نمادین اجرا خواهد شد که به دلیل تقارن با هفته سلامت تحت الشعاع قرار گرفته و محیط زیست ترجیح داده به معاینه کارکنانش و برگزاری جشنواره صبحانه سالم بپردازد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان فارس افزایش جمعیت را یکی از مهمترین مسائلی عنوان کرد که نیازها و مصرف انسانها را افزایش می دهد و بدین واسطه زباله ها بیشتر تولید می شوند و بیان کرد: متاسفانه شاهد توسعه شهرنشینی بی ضابطه ای هستیم چنانکه امروزه در صدرا می بینیم که شهری با جمعیتی مشخص شکل گرفته اما هیچ گونه زیرساخت و مسائل زیربنایی در این خصوص رعایت و اجرا نشده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در صدرا هنوز سایت زباله پیش بینی نشده و فاضلاب این شهر جدید نیز تکمیل نشده است.

جعفری نژاد با تاکید بر اینکه باید هرگونه مسایل زیربنایی و زیست محیطی را پیش بینی کنیم، گفت: امروزه در استان 102 شهر داریم که در بسیاری از این شهرها مسائل زیربنایی و زیست محیطی رعایت نشده است و تنها در شهر شیراز سایت زباله پیشرفته داریم!

وی در خصوص روز جهانی پاک در 22 آوریل، به تشریح مشکلات محیط زیستی و آلودگی در سطح دنیا پرداخت.

ناگفته نماند که مسائل بومی استان فارس و ارائه راهکارهای عملیاتی برای معضلات موجود در استان حلقه گمشده این جلسه خبری بود گویی قرار بود به بحث و بررسی و نهایتا حل مشکلات دنیا پرداخته شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس بیان کرد: پایان آلودگی محیط زیست و نه گفتن به پلاستیک شعارهای بین المللی است که پس از آن در کشور ما نیز بصورت کمپین از سال گذشته آغاز بکار کرد.

عجیب است که چرا در میهن ما، مدیران منتظرند تا حتی برای ایجاد پویش ها و کمپین هایشان دنباله رو دیگر ملل باشند؛ البته این موضوع نفی نمی شود اما ای کاش مسئولان ما خود در پی ارائه راهکارهای مناسبی جهت حفظ محیط زیست بکر و ناب مرز و بوم خودمان باشند تا نه شاهد خشک شدن دریاچه هایمان باشیم و نه شاهد افزایش روزافزون آلودگی ها و زباله ها.

روزانه حدود 3 هزار تن زباله در فارس تولید می‌شود/ تولید سالانه 5 هزارتن زباله عفونی در فارس

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, روزانه حدود 3 هزار تن زباله در فارس تولید می‌شود/ تولید سالانه 5 هزارتن زباله عفونی در فارس,


جعفری نژاد با بیان اینکه روزانه حدود 3 هزار تن زباله در فارس تولید می‌شود، اعلام کرد: 2 هزار و 100 تن از این زباله ها شهری است که تنها هزار و 100 تن آن در سایت شیراز مدیریت می‌شود.

وی آلودگی خاک، منابع زیرزمینی و آب را نتیجه دفع نامناسب و غیر بهداشتی زباله عنوان کرد و گفت: هر فرد روزانه به صورت میانگین 650 گرم زباله شهری تولید می کند که این آمار برای روستائیان به ازای هر فرد 550 گرم است؛ استفاده هر نفر از سه پلاستیک در طول روز، مصداق مشخص تری برای این آمار و مصرف افراطی است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس تصریح کرد: تجزیه پلاستیک بطور معمول 500 سال بطول می انجامد.

بازیافت صحیح، بستن مالیات بر روی تولید کالاهای پلاستیکی و افزایش قیمت برای مصرف کننده راهکارهایی بود که وی مطرح کرد.

جعفری نژاد بیان کرد: نبود سایت پسماند صنعتی در فارس خطراتی را ایجاد می کند که لازم است این موضوع پیگیری شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس همچنین اظهار داشت: سالانه 5 هزار تن زباله عفونی در استان تولید می شود که 4 هزار تن از این مقدار با دستگاه، بی خطرسازی می شوند.

وی افزود: در حال حاضر تمامی بیمارستان های استان مجهز به سیستم بی خطرکنند زباله ها هستند، چهار بیمارستان حافظ، خلیلی، امامی و ابن سینا تاکنون مجهز به این سیستم نشده اند.

به گزارش شیرازه، نشست خبری مدیر کل محیط زیست استان فارس با 45 دقیقه اخیر و در حالی برگزار شد که مدیر کل این سازمان در جمع خبرنگاران حاضر نشد و نهایتا با تاخیر یک ساعته در این جلسه حضور پیدا کرد.

سعید محمودی در ابتدای حضور خود، تنها با جمله ای عذرخواهی به جلسه پرداخت و نلاش جهت اتمام هر چه سریعتر نشست خبری اش با خبرنگاران داشت.

وی در پاسخ به انتقاد به خبرنگار ما برای تاخیر یک ساعته جهت حضور در جلسه خبرنگاران با اظهار اینکه در دادگستری با مافوق خود جلسه ای داشتم، گفت: اینگونه تاخیرها در کشور ما طبیعی است.

گویی خبرنگاران محکوم هستند در هر ساعتی که مسئولان و مدیران اراده کنند و فرصتی بدست بیاورند در جلسه حاضر شوند و تاخیر های یک ساعته و بیشتر خود را امری طبیعی بدانند و با یک جکله عذرخواهی اتلاف وقت یک ساعته اصحاب رسانه را امری کاملا ناچیز و طبیعی می دانند...

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شیرازه,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه