اخبار داغ

مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان:

حمام تاریخی سردشت با اعتبار یک میلیارد ریال مرمت و بازسازی می شود

حمام تاریخی سردشت با اعتبار یک میلیارد ریال مرمت و بازسازی می شود
مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سردشت با اشاره به اینکه برای مرمت و بازسازی حمام تاریخی این شهر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه می شود، گفت: جهت اجرای عملیات تحویل پیمانکار شده و طبق قرارداد در نیمه اول امسال آماده تحویل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  صلاح محمدی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز اظهار کرد: کف سازی، بندکشی دیوارها، مرمت بخشهای تخریب شده و گبند سازی در قسمتهای آب انبار و غیره از جمله عملیات مرمت و بازسازی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، گفت: این حمام تاریخی به موزه مردم شناسی و بخشی از آن به مکان استقرار اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سردشت تبدیل می شود که برای تجهیز و راه اندازی آن نیز اعتبار جداگانه ای لازم است.

,

مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سردشت، تصریح کرد: حمام تاریخی بیستون سردشت در دوران قاجاریه و به دستور سردارکل عزیزخان مکری ساخته شده و در سال ۸۱ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

,

بر اساس گزارش بُلفَت، در شهرستان سردشت ۳۳ اثر در فهرست آثار ملی قرار دارد که شامل ۲ بنا و ۳۱ محوطه تاریخی است.

,

حمام تاریخی بیستون یا کهنه، جنب پارک شهر که در زمان های گذشته به کاروانسرای “الیاس آقا” معروف بوده قرار گرفته و دارای ۳۰۰ مترمربع مساحت است و طی چهار دوره عملیات مرمت و بازسازی آن تداوم داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه