اخبار داغ

رئیس شورای شهر شیراز:

جلسات کمیسیون ماده ۵ علنی برگزار شود/ شیراز میزبان هیئات رئیسه همه کلانشهرهای کشور

جلسات کمیسیون ماده ۵ علنی برگزار شود/ شیراز میزبان هیئات رئیسه همه کلانشهرهای کشور
رئیس شورای شهر شیراز درخصوص تغییر کاربری باغات در شیراز گفت: کیسیون ماده 5 شهرسازی به ریاست استانداری مسئول این امور بوده و شورای شهر تنها عضوی در این کمیسیون است که با موضوع تغییرکاربری و تخریب باغات مخالفت کرده اما رای ما یکی است و تاثیر چندانی ندارد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در دومین نشست خبری خود به ارائه عملکرد شورای شهر پس از ایام نوروز پرداخت و به مساعدت 10 میلیون تومانی به ازای هر برد به تیم های فوتبال شیرازی اشاره کرد.

سید احمدرضا دستغیب با اشاره به تغییر نرخ عوارض، گفت: در خصوص کاهش عوارض و خدمات سال جاری با توجه به کم شدن ساخت و ساز و کاهش درآمد شهرداری و نظر به اینکه رونق بخش مسکن در گرو عوارض شهرداری است، شورای شهر با لایحه شهرداری مبنی بر کاهش 25 درصدی عوارض، به منظور رونق دادن به بخش مسکن، موافقت کرد تا بتوانیم رونقی در بخش اقتصادی شهر به ویژه بخش مسکن داشته باشیم.

وی از موافقت شورای شهر درباره اعزام هیئت شهرداری شیراز به شهر نانجینگ در کشور چین برای عقد تفاهم خواهرخواندگی دو شهر خبر داد و گفت: شهردار شیراز با کارشناسان مربوطه به این شهر اعزام خواهند شد.

خواهرخواندگی تنها به پیمان و قرارداد ختم نمی‌شود
سخنگوی شورای شهر شیراز بعد فرهنگی، آب و هوا و تاریخ و تمدن شباهت بسیاری که بین شیراز و شهر نانجینگ است را علت این موضوع عنوان کرد و اظهار داشت: خواهرخواندگی تنها به پیمان و قرارداد ختم نمی‌شود چنانکه در گذشته تنها بر روی کاغذ قید می شد و در عمل اتفاقی نمی افتاد، امید داریم سال‌های گذشته احیا شود و در آینده نیز به صورت کامل اجرایی شود.

دستغیب در ادامه گفت: آیین نامه دستورالعمل نحوه تفاهم خواهرخواندگی شهرداری شیراز با شهرهای دیگر نیز مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس شورای شهر شیراز بیان کرد: موضوع خواهر خواندگی شهرها در دستور کار تمامی کشورهای دنیا وجود دارد که باید منجر به تبادلات فرهنگی در زمینه گردشگری، برگزاری نمایشگاه‌ها برای شناسایی هر دو شهر، ارتباطات دانشگاهی و تبادل و انتقال فرهنگ، علم، تجربیات و تکنولوژی شود.

همه نمایندگان ادوار شورای شهر شیراز گرد هم جمع می شوند
دستغیب درخصوص تغییراتی که در چینش اعضا در کمیسیون ها و سمت های مختلفی صورت گرفت، اظهار داشت: بر اساس آیین نامه داخلی شوراهای شهر و روستا مصوب هیأت وزیران، خزانه دار شورا نمی‌تواند هم خزانه دار باشد و هم عضو هیئت رئیسه لذا تغییری در شورا ایجاد شد مبنی بر اینکه خزانه‌دار همان خزانه دار باقی می‌ماند و در هیئت رییسه منشی ها به سه نفر افزایش می‌یابند همچنین آیین‌نامه صراحت دارد که سخنگوی شورای شهر، رئیس شورا است و این مهم نیز مطابق آیین نامه اعمال شد.

وی با اشاره به نامگذاری نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها گفت: برای نخستین بار از همه نمایندگان ادوار شورای اسلامی شهر شیراز دعوت کردیم تا در این روز دور هم جمع شوند؛ این نمایندگان پتانسیل و گنجینه‌های شهر شیراز بوده و جدا از هرگونه گرایش سیاسی، کارشناسانی هستند که برای شیراز زحمت کشیده اند، به همین منظور در راستای ارج نهادن به مقام نهاد شوراها، هم اندیشی اعضای ادوار شورای اسلامی در نهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه از برگزاری دومین اجلاس هیأت رییسه شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در شیراز خبر داد و گفت: نخستین دوره از این اجلاس در مشهد برگزار شد، در این اجلاس یک روزه در محورهای مختلفی در چهار کمیته ترافیک و حمل و نقل شهری، درآمد پایدار، شهر هوشمند، شهرسازی و ساخت و ساز بحث و تبادل نظر می‌شود.

دستغیب همچنین بیان کرد: 20 اردیبهشت همایش دوم با حضور هیئت رئیسه همه کلانشهرهای کشور به میزبانی شیراز برگزار می شود.

وی افزود: مدیریت و اداره شهر، نظافت و زیبایی شهر هزینه ایجاد می‌کند و مطمئنا این هزینه در نوروز دو چندان است در عین حال گردشگران به طور مستقیم ممکن است درآمد ایجاد نکنند اما گردش پول در بازار و در شهر شیراز به طور غیرمستقیم نصیب شهرداری،  مردم و اقتصاد شهری خواهد شد و شهرداری هزینه می‌کند که اقتصاد شهری و بازار رونق پیدا کند.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: پیشنهاد دادیم اقامتگاه‌های اسکان مسافرین به طور دائمی در همه ایام سال ولی محدودتر دائر شود، مخصوصاً در ایام تابستان به صورت دایمی باشد و از شهردار خواستیم فضا و محیط شهری از لحاظ نظافت و گلکاری به این زیبایی برای گردشگران و همه مردم شهر وجود داشته باشد.

دستغیب در مورد نشست کمیسیون اصل 90 مجلس با موضوع تخریب خانه‌های تاریخی، گفت: در هفته گذشته کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با موضوع تخریب خانه‌های تاریخی در بافت تاریخی شیراز برگزار شد اما  کمیسیون اصل 90 هنوز اعلام موضع به طور رسمی نکرده است و این موضوع در حال بررسی است و نتیجه را به دفتر مقام معظم رهبری و یا قوه قضاییه ارجاع خواهند داد.

وی در پاسخ به سئوالی درخصوص برخی اختلافات بین اعضای شورای شهر اظهار داشت: اختلاف نظر بین اعضا وجود دارد و اعتقاد نداریم به اینکه نباید در شورا اختلافی وجود داشته باشد. ‌

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: نکته مهم این است که این اختلافات نشان داد تا شایعه ها و شبهاتی که می‌گویند شورای پنجم تحت تاثیر لابی‌هایی در جاهای دیگر است که هر آنچه دستور داده باشند شورا سمعا و طاعتا آن را اجرا می کند وجود ندارد.

دستغیب با اشاره به نامگذاری شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی گفت: من زمانی در مجلس هشتم مطرح کردم که عنوان پایتخت فرهنگی ذاتا برای شیراز است و نمی شود به آن داد، یا از آن پس گرفت. شیراز پتانسیل مختلفی از سومین حرم اهل بیت علیه السلام و هم پایتخت فرهنگی دارد شهر سعدی و حافظ، شهر بهار نارنج،  شهر گل و بلبل، اینها همه  پتانسیل شیراز است ما نیازی نداریم که کسی عنوان پایتخت را به شیراز بدهد بلکه این مهم در دل مردم و خواسته و مطالبات مردم ماست، شیراز پایتخت فرهنگی ایران اسلامی بوده، هست و خواهد بود.

وی تصریح کرد: با دیوار نوشته و شهر نوشته ها عنوان پایتختی فرهنگی برای شهرهای دیگر محقق نمی‌شود و این تنها پتانسیل شیراز است و در مصوبه شورای قبل بوده که شیراز پایتخت فرهنگی بوده و هست.

در شهر شیراز بین 150 تا 180 هزار افاغنه با مجوز و برخی غیرقانونی ساکن هستند
سخنگوی شورای شهر شیراز درباره وضعیت حاشیه نشینی در شیراز نیز گفت: در شهر شیراز بین 150 تا 180 هزار افاغنه، برخی با مجوز و برخی غیرقانونی ساکن هستند که بخشی از آنها در محله سعدی سکونت دارند و در سالهای گذشته به دلیل مهاجرت افراد از شهرستانها به شیراز حاشیه نشینی در شهرک سعدی رشد کرده و به طور غیرقانونی متمرکز شده است. توسعه سعدیه و شهرک سعدی و دسترسی هایی که باید به این مجموعه شود مهم و در دستور کار شهرداری است.

دستغیب گفت: اگر لایحه یا طرحی شهرداری شیراز برای این شهرک به شورا ارائه دهد نگاه ویژه‌ای به آن می‌شود.

وی افزود: عملیات احداث خط دو مترو به شهرک سعدی در سال آینده آغاز خواهد شد.

رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به خبرنگار شیرازه درخصوص تغییر کاربری باغات در شیراز گفت: کیسیون ماده 5 شهرسازی به ریاست استانداری مسئول این امور بوده و شورای شهر تنها عضوی در این کمیسیون است که با موضوع تغییرکاربری و تخریب باغات مخالفت کرده ایم اما رای ما یکی است و تاثیر چندانی ندارد!

وی افزود: بنده به عنوان نماینده شورا در حضور استاندار اعلام کردم  که باغ مانند فرزند ماست، اگر اجازه می‌دهید سر فرزند خود را ببرند، ماهم اجازه می‌دهیم درختان قطع شود. اما در این کمیسیون ماده 5 شورای شهر فقط  یک رای دارد و من هم دفاع کردم و دفاع خواهم کرد.

دستغیب درخواست خود مبنی بر برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج شهرسازی با حضور خبرنگاران در راستای شفاف سازی عملی را خطاب به استاندار فارس مطرح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
,
,
,
,
,
, خواهرخواندگی تنها به پیمان و قرارداد ختم نمی‌شود,
,
,
,
,
,
,
, همه نمایندگان ادوار شورای شهر شیراز گرد هم جمع می شوند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در شهر شیراز بین 150 تا 180 هزار افاغنه با مجوز و برخی غیرقانونی ساکن هستند,
,
,
,
,
,
,
, شیرازه , شیرازه ,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه