اخبار داغ

حال زمین خوب نیست در نگهداری آن کوشا باشیم

حال زمین خوب نیست در نگهداری آن کوشا باشیم
دوم اردیبشت برابر با ۲۲ آوریل، «روز زمین پاک» نام گذاری شده است روزی که باید بر خود یادآور شویم که حال زمین خوب نیست و باید برخی از اعمال خود را اصلاح کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   بام ایران خبر؛ روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می شود که نباید سیاره خود "زمین" را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,

این روز به منظور ایجاد آگاهی جهانی و نیز سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن است که از سوی سازمان ملل متحد نیز هر سال طبق مراسم ویژه ای در سراسر جهان برگزار می شود.

موسیقیدانان کوبه‌ای جهان، در روز زمین پاک با اجرای موسیقی این روز را جشن می‌گیرند و در قالب گروه‌های مختلف موسیقی در شهرها و کشورهای خود قطعاتی را به افتخار این روز به صحنه می‌برند. حتی دسته‌ای از این هنرمندان اعلام کرده‌اند که سازهایشان را در خیابان‌ها و کوچه‌های شهرها کوک می‌کنند و از تمامی مردم دعوت می‌کنند تا در این روز عهد کنند که برای همیشه زمین را پاک نگاه دارند.

در سال ۱۹۶۹، جان مک مونل فرزند یک مبلغ دینی مستقل و علاقمند به عرصه دین، علم و صلح، ایده برگزاری یک روز جهانی به نام روز زمین پاک را در همایش یونسکو درباره محیط زیست مطرح کرد و در همان سال پرچـم زمیـن پـاک را طراحـی کـرد. یوتانـت دبیـر کـل سازمان ملل (۱۹۶۲- ۱۹۷۱) از ایده مک کونل استقبال کرد و این روز به یک روز جهانی در تقویم های سراسر دنیا تبدیل شد.

مسألـه آلودگـی زمیـن یکـی از مسائل عمده محیط زیست و دغدغه عمده ای برای دست اندرکاران محیط زیست در سراسر جهان است. مسأله میزان تولید زباله در سراسر جهان و یافتن محل دفن صحیح و بهداشتی آن از مسائل مهم بخصوص در کشورهای کوچک و در حال توسعه است.

یکـی از مراکـز دست اندرکار این روز، دفتر بررسی آلودگی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست است. از برنامه های مهم سازمان حفاظت محیط زیست در این روز اقدامات مردمی و دولتی در جهت معرفی افراد و سازمان های موفق در این زمینه و اجرای برنامه های عمومی نظیر پاکسازی محیط بخصوص کوهستان ها و پارک ها و اماکن عمومی توسط داوطلبین است.



 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
زمین پاک، سلامت کودک، آینده روشن

شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر؛ اظهار کرد: با مشارکت بالای مردم، همایش ها و برنامه های زیست محیطی به مناسبت روز زمین پاک با هدف افزایش آگاهی عمومی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: شعار ملی روز زمین پاک متناسب با شعار جهانی این روز، "#نه–به–پلاستیک" اعلام شده است.

احمدی اظهار داشت: همایش پاکسازی و کوهنوردی با صعود به قله کلار در شهرستان لردگان برگزار و در ادامه پاکسازی کوه ها وتفرجگاه ها، مسابقات هنری و ورزشی، آموزش در مدارس و مهدهای کودک، برگزاری جشنواره زیست محیطی برای کودکان از جمله برنامه هایی است که در این هفته برای افزایش توجه به زمین و حفاظت از آن برگزار خواهد شد.

احمدی عنوان کرد: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، بازدید از جایگاه های زباله، بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی استان و تبلیغات محیطی هم از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت این روز در استان به اجرا در می آید.

به گزارش بام ایران خبر ؛ دوم اردیبشت برابر با ۲۲ آوریل، «روز زمین پاک» نام گذاری شده است روزی که باید بر خود یادآور شویم که حال زمین خوب نیست و باید برخی از اعمال خود را اصلاح کنیم. باید شیوه و دیدگاه خود را نسبت به مواجهه با زمین بهبود دهیم و بی شک بر ماست که زمین را دریافته و در نگهداری آن کوشا و یادآور باشیم که روز جهانی زمین پاک روزی است که در آن بسیاری از مردم جهان به پاکسازی محیط زیست می‌پردازند.

انتهای پیام/
, زمین پاک، سلامت کودک، آینده روشن,
,
, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
, بام ایران خبر ,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه