اخبار داغ

چالشی به نام تاخیر در ناوگان هوایی کشور

چالشی به نام تاخیر در ناوگان هوایی کشور
امروز تاخیر در پرواز ها به یک چالش بزرگ برای سیستم حمل و نقل هوایی کشور تبدیل شده است، تاخیرهایی که همواره باعث ضرر مادی و معنوی بسیاری برای مسافران می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بدون تردید امروز تاخیر در پرواز مهم ترین دغدغه شرکت های هواپیمایی ایران بوده به طوری که ماهانه شاهد تاخیر در سیستم حمل و نقل هوایی کشور هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

عوامل تاخیر پروازها را میتوان ناشی از شرایط جوی نامساعد، نقص فنی هواپیما، تاخیر در ورود قبلی و همچنین ترافیک فرودگاهی در سیستم حمل و نقل هوایی جهان دانست.

,

هرچند تاخیر در پروازها به منظور حفظ سلامت مسافران صورت می‌گیرد اما آن به یک روند دائمی در پرواز ها قپاز نظر مسافران قابل قبول نخواهد بود.

,

* فراهم کردن رضایت مسافران به عنوان مشتری های شرکت های هوایی

, * فراهم کردن رضایت مسافران به عنوان مشتری های شرکت های هوایی,

مسافر به عنوان اصلی ترین رکن پروازهای هوایی از جایگاه بالایی برخوردار بوده و بدون تردید کسب رضایت مسافرانی که خود را محق دریافت خدمات می‌داند، باید از اولین اصول کاری شرکت های هواپیمایی قرار گیرد.

,

در دنیایی که تمام تلاش شرکت های هواپیمایی جلب رضایت عمومی و افزایش اعتبار در دنیای رقابتی است، تاخیر چندین باره در پروازها می‌تواند باعث نارضایتی عمومی و کاهش وجهه و اعتبار شرکت های حمل و نقل هوایی شود.

,

هرچند وقوع بسیاری از وقایع تاثیر گذار در تاخیر پروازهای هوایی خارج از اختیار عوامل انسانی است، اما بدون تردید مدیریت صحیح حوادث غیر مترقبه توسط شرکت های هواپیمایی می‌تواند از طولانی شدن زمان تاخیر ها جلوگیری کند.

,

* استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صورت استمرار تاخیر در پروازها

, * استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صورت استمرار تاخیر در پروازها,

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اروم نیوز، در رابطه با تاخیر در پروازها، گفت: پروازهایی که به دلیل حوادث طبیعی و اتفاقات جوی اتفاق می افتد قابل پیشگیری نبوده، اما  پروازهایی که به دلیل عدم مدیریت صحیح در مواجهه با حوادث طبیعی حادث می‌شود غیر قابل قبول است.

,

وی، با بیان تذکر ۲۲ فروردین امسال نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، محمد حسین فرهنگی، اکبر رنجبرزاده نمایندگان ارومیه، تهران، تبریز و اسدآباد به وزیر راه و شهرسازی،  در مورد استمرار تأخیر هواپیماها در پروازهای داخلی و خودداری شرکت‌های هواپیمایی از جریمه و تأخیر در ایام نوروز، تصریح کرد: خواستار حمایت از مسافران در مقابله تمرد شرکت‌های هواپیمایی در مقابل ارائه گزارش تأخیر آنها از ۱۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ به مجلس شورای اسلامی هستیم.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: در صورتی که تاخیر در پروازهای آذربایجان غربی بیشتر از تاخیر سایر استان های کشور باشد، درخواست سوال و استیضاح از وزیر راه و شهرسازی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

,

* قانون حامی مسافران در برابر خسارات مادی و معنوی ناشی از تاخیر در پروازها است

, * قانون حامی مسافران در برابر خسارات مادی و معنوی ناشی از تاخیر در پروازها است,

در قانون هواپیمایی کشوری مصوب فروردین ۹۴، صراحتا به جبران خسارت مادی و معنوی که در اثر تاخیر در پروازها اتفاق افتاده اشاره شده و قانون مذکور، شرکت های هواپیمایی را موظف به جبران خسارت مادی و معنوی مسافران ناشی از تاخیر در پرواز ها کرده است.
تاخیرکمتر از یک ساعت جزو تاخیر های هواپیمایی محسوب نمی‌شود اما در تاخیرهای بیش از یک ساعت، شرکت های هواپیمایی موظف به پذیرایی، فراهم کردن امکان ارتباط  جهت اطلاع رسانی و در پروازهای بیش از چهار ساعت، شرکت های هواپیمایی موظف است علاوه بر استرداد وجه نسبت به جبران خسارت به میزان تعیین شده اقدام نماید

,
,

* تاخیر در پروازهای آذربایجان غربی به سازمان هواپیمایی کشور گزارش میشود

, * تاخیر در پروازهای آذربایجان غربی به سازمان هواپیمایی کشور گزارش میشود,

همچنین در این موضوع کمال پرهیزکار مدیر کل فرودگاه های آذربایجان غربی در گفت و گو با اروم نیوز، گفت: با توجه به هفتگی بودن پروازها، تعداد ۸۰ پرواز تجاری بصورت نشست و برخواست در هفته از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.

,

وی، خاطرنشان کرد: از این تعداد پرواز هفتگی از فرودگاه ارومیه، تعداد ۷۲ پرواز در مسیر داخلی و هشت پرواز در مسیر خارجی انجام می‌شود.

,

مدیر کل فرودگاه های آذربایجان غربی، ابراز داشت: همچنین در حال حاضر پروازهای خارجی از فرودگاه ارومیه به مقصد استانبول و بغداد انجام می‌شود و پیگیری برای برقراری پرواز در مسیرهای باکو و اربیل توسط شرکت های هواپیمایی در حال انجام است.

,

وی، خاطرنشان کرد: زمان ورود و خروج تمام پروازهای فرودگاه ارومیه به دقت کنترل شده و گزارش کامل علت تاخیرهای پروازی به سازمان هواپیمایی کشور اعلام می‌شود.

,

پرهیزکار، بیان داشت: تمام شرکت های هواپیمایی موظف هستند به تعهدات خود عمل منند و در صورت عدم عمل به تعهدات، جهت اعمال جریمه به سازمان هواپیمایی کشور گزارش می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه