اخبار داغ

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

امام سجاد(ع)الگوی تمام عیار اسرا بودند/بهترین شیوه مبارزه با جنگ نرم رعایت اخلاق در تمام مسائل است

امام سجاد(ع)الگوی تمام عیار اسرا بودند/بهترین شیوه مبارزه با جنگ نرم رعایت اخلاق در تمام مسائل است
کمالی پور ا تأکید بر اینکه امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب کبری(س) الگوی تمام عیار برای اسراء و آزادگان بودند، گفت: آن درسی که از حادثه عاشورا یاد گرفتیم این بود که اسراء ما در میدان عمل در اردوگاه های عراق پیاده کردند و در چنگال دژخیمان از آرمان و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ ضمن عرض تبریک به مناسب میلاد امام سجاد علیه السلام و گرامیداشت این روز به نام آزادگان کشورمان اظهار کرد:آزاده به معنای رها شده از قید و بند اسارت نفس و دنیایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

این آزاده دفاع مقدس با تأکید بر اینکه  امام راحل با اعلام این واژه در خصوص اسرای جنگ بهترین مزد را به ما عنایت کردند، ابراز کرد: انسان آزاده کسی است که در همه احوال آزاده و رها از قیود و مسائل دنیایی و وابستگی هایی که انسان را از خداوند متعال غافل کند، باشد.

,

جامعه ایده ال با نهادینه کردن فرهنگ اسرا اردوگاه عراق

, جامعه ایده ال با نهادینه کردن فرهنگ اسرا اردوگاه عراق , جامعه ایده ال با نهادینه کردن فرهنگ اسرا اردوگاه عراق,

کمالی پور ادامه داد:همیشه بر این اعتقادم اگر فرهنگی که اسراء ما در اردوگاه های عراق پیاده کرده بودند؛ در جامعه نهادینه می شد امروز ما جامعه ای ایده ال تر و مبتنی بر آرمان ها و  ارزش های مترقی اسلام داشتیم .

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:شکل و شمایل آنچه که در اسارت تجربه کردیم شباهت زیادی به حادثه و اسرای کربلا داشت؛ هیچ زمان فراموش نمیکنم زمانی که ما را اسیر کرده بودند در کوچه های الاماره می چرخاندند و هر چه که به دستشان می رسید به سمت اسرای ایرانی پرتاب می کردند و می گفتند که خداوند ما را بر آتش پرستان پیروز کرده است.

,

این آزاده دفاع مقدس افزود: آدم به یاد روزهای سخت سال 61 هجری می افتاد که نوادگان پیامبر عظیم الشأن را در کوچه های شهر می چرخاندند و  می گفتند که خدا ما را بر خارجی ها پیروز کرده است این تکرار در حوزه مقاومت اسرای ما در زندان های عراق نیز  به چشم مشاهده می شد.

,

وی با اشاره به اینکه  اسراء درحوزه مسائل عبادی امام سجادعلیه السلام را الگوی خود قرار داده  و بیشتر روزهای اسارت روزه بودند، گفت: این مسائل موجب شده بود که درصد اعظمی از اسرای ما حافظ قرآن شوند؛ در حوزه مسائل سیاسی و اعتقادی نیز به همین صورت آزادگان ما تن به ذلت ندادند و  اگر یک اسیر ایرانی را به حد مرگ کتک می زدند و شکنجه میدادند حاضر نبود در چنگال دژخیمان به مسئولین نظام و انقلاب توهین کنند .

,

امام سجاد(ع) الگوی تمام عیار اسراء در اردوگاه بودند

, امام سجاد(ع) الگوی تمام عیار اسراء در اردوگاه بودند, امام سجاد(ع) الگوی تمام عیار اسراء در اردوگاه بودند,

کمالی پور با تأکید بر اینکه امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب کبری(س) الگوی تمام عیار برای اسراء و آزادگان  بودند، بیان کرد: آن درسی که از حادثه عاشورا یاد گرفتیم این بود که اسراء ما در میدان عمل در اردوگاه های عراق پیاده کردند و در چنگال دژخیمان از آرمان و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و حتی یک لحظه عقب نشینی نکردند.

,

توجه به اخلاق مداری به منظور غلبه بر هنجارهای کشور/بهترین شیوه مبارزه با جنگ نرم رعایت اخلاق در تمام مسائل است

, توجه به اخلاق مداری به منظور غلبه بر هنجارهای کشور/بهترین شیوه مبارزه با جنگ نرم رعایت اخلاق در تمام مسائل است , توجه به اخلاق مداری به منظور غلبه بر هنجارهای کشور/بهترین شیوه مبارزه با جنگ نرم رعایت اخلاق در تمام مسائل است ,

این آزاده دفاع مقدس ادامه داد: اگر از آرمان ها و ارزش های اسلام اخلاق مداری را سر لوحه خود قرار دهیم شاید بر این هنجارهای موجود در کشور بتوانیم غلبه پیدا کنیم؛ چرا که  بیشتر مشکلات ما در کشور ناشی از عدم توجه به اخلاقیات است و بهترین شیوه مبارزه با جنگ نرم رعایت اخلاق در تمام مسائل سیاسی، اجتماعی و ... است.

,

کمالی پور با بیان اینکه  اگر در حوزه مسائل دینی به آموزه های اخلاقی خودمان توجه کنیم مطمئنا می توانیم موفق باشیم ، گفت: آزادگان می توانند در این زمینه موثر باشند چرا که تنها مسئله ای که می تواند ما را کمک کند عملگرایی ما است با شعار گرایی به جایی نرسیده ایم و نخواهیم رسید.

,

وی با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: آن چیزی که در حوزه های مختلف می تواند به ما کمک کند عمل گرایی در راستای اهداف مترقی اسلام است که در این خصوص  آزادگان این مسائل را  در اردوگاه های دشمن تمرین کرده اند و الان هم می توانند به عنوان نماد علمی و عملی در جامعه این مسیر را ادامه دهند.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:در آسایشگاه سه کاشی و نصفی سهم هر کدام از یک ما  در اردوگاه بود که باید بر آن زندگی می کردیم ؛گاها برخی از بچه هایی که جسه بزرگی داشتند نمی توانستند بر این سه کاشی و نصفی بخوابند و به همین دلیل به صورت نوبتی با هم کنار می آمدیم و  در آسایشگاهی که دویست نفر اسیر بود؛یک بار با یکدیگر بحث ودرگیری نداشتیم و کسی به دیگری توهین نمی کرد.

,

کمالی پور با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: مطمئنا اگر جامعه  این رویکرد را سرمشق خود قرار دهد ما می توانیم بر همه مشکلاتی که در کشور داریم فائق بیایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه