اخبار داغ

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان خراسان شمالی :

۱۵۰ هزار نفر برای دریافت کارت الکترونیکی مرزنشینی ثبت نام کردند

۱۵۰ هزار نفر برای دریافت کارت الکترونیکی مرزنشینی ثبت نام کردند
مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان خراسان شمالی گفت: تاکنون 150 هزار نفر در قالب 43 هزار و 231 خانوار برای دریافت کارت الکترونیکی مرز نشینی ثبت نام کردند و 38 هزار و 568 خانوار کارت دریافت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از عصراترک، محمدولی رحمانی، مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: براساس قانون هرکس در فاصله ی شعاع 30 کیلومتری مرز سکونت داشته باشد می تواند کارت الکترونیکی مبادلات مرزی دریافت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, محمدولی رحمانی، مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما,  اظهار کرد: براساس قانون هرکس در فاصله ی شعاع 30 کیلومتری مرز سکونت داشته باشد می تواند کارت الکترونیکی مبادلات مرزی دریافت کند, .,

وی ادامه داد:  تاکنون 150 هزار نفر در قالب 43 هزار و 231 خانوار ثبت نام کردند و 38 هزار و 568 خانوار کارت دریافت کردند، بقیه پرونده ها ناقص است که باید رفع نقص شود تا کارت برای آن ها صادر شود.

, .,

رحمانی اضافه کرد: مانه و سملقان، رازو جرگلان، بخش حصار گرمه خان از شهرستان بجنورد، شهرستان شیروان و شهرستان فاروج جزو شهرستان های مرزی خراسان شمالی هستند.

, .,

وی با اشاره به مشکلات مرزنشینان خاطر نشان کرد: طبق ماده 133 قانون مالیات های مستقیم شرکت هایی که اعضا آن روستایی، عشایر، دامدار، کشاورز باشند به صورت 100 % از پرداخت مالیات معاف می شوند در حالی که مرزنشینان 34% مالیات شامل، 25 % مالیات بر درآمد، 9% مالیات ارزش بر افزوده پرداخت می کنند که پیگیری ها انجام گرفته و تاکنون نتیجه ای به دست نیامده است.

, .,

رحمانی زمان بر بودن فرایند ثبت نام تا صدور کارت الکترونیک و هزینه ی بالای ثبت نام  را یکی از مشکلات مرزنشینان استان عنوان کرد.

, .,

وی افزود: باتوجه به اینکه اکثر اعضا شرکت های مرزنشین روستایی و کم سواد هستند وهم چنین تعدادی از روستاها تحت پوشش تلفن همراه نیستند، ولی زمان  ثبت نام و تمدید کارت ها داشتن تلفن همراه و خواندن پیامک رمز الزامی است.

, .,

رحمانی عدم وجود بازارچه مرزی در گمرک استان، کاهش تعداد اقلام وارداتی مرز نشینان از 65 قلم به 43 قلم و عدم اعلام یک مرحله ای نواقص پروژه ها از طرف اداره کار از دیگر مشکلات مرزنشینان برشمرد.

,

وی یادآور شد: کاهش سهمیه ی برنج از 50 کیلو به 25 کیلو به ازای هر نفر در سال و هم چنین کاهش عوارض گمرکی و سود بازرگانی کالاهای خوراکی از 100% به 70% و کالاهای غیرخوراکی از 50%به 30% در لیست مشکلات دیگر این حوزه است.

, .,

رحمانی در پاسخ به اینکه کارت الکترونیکی توسط خود افراد استفاده می شود یا توسط دیگران گفت: با توجه به اینکه واردات و صادرات کالاها برای هر نفر صرفه اقتصادی ندارد واردات و صادرات مرزنشینان در قالب شرکت های تعاونی مرزنشین انجام می گیرد.

, .,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه