اخبار داغ

گزارشی از آخرین وضعیت انتخابات ریاست‌جمهوری در ترکیه؛

7 نامزد غیر رسمی انتخابات ترکیه را بهتر بشناسیم + جزئیات/ از اعلام کاندیداتوری روزنامه‌نگار مخالف اردوغان تا نامزدی نمایندگان اپوزیسیون!

7 نامزد غیر رسمی انتخابات ترکیه را بهتر بشناسیم + جزئیات/ از اعلام کاندیداتوری روزنامه‌نگار مخالف اردوغان تا نامزدی نمایندگان اپوزیسیون!
از زمان اعلام انتخابات زودهنگام در ترکیه تا کنون هفت نفر نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به صورت غیررسمی اعلام کرده و فعالیت های خود را برای رسمیت بخشیدن به آن آغاز کرده‌‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، تا کنون هفت تن نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که تا دو ماه دیگر برگزار خواهد شد، به صورت غیررسمی اعلام کرده و اقدامات لازم را برای رسمیت بخشیدن به آن آغاز کرده‌‌‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اولین فردی که نامزدی آن در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه آشکار است، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی و رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه است.

,

دومین فرد، مرال آکشنر، رئیس حزب خوب ترکیه است. آکشنر که از 1995 در پارلمان ترکیه حضور دارد بعد از جدایی از "حزب حرکت ملی"، حزب "خوب" را تاسیس کرد و اکنون برای رسمیت بخشیدن به نامزدی خود در ریاست جمهوری برای جمع آوری 100 هزار امضا تلاش می کند.

,

سومین نفر، رئیس حزب "وطن" دوغو پرینجک است. پرینجک از 1968 فعالیت در عرصه سیاسی ترکیه را شروع کرده و یکی از سیاستمداران کهنه کار ترکیه به حساب می‌‌آید.

,

چهارمین فردی که نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرده است، روزنامه نگار اهل آرداهان به نام لونت گولتکین است. وی در سال‌های اخیر با مقاله‌های انتقادی از حکومت ترکیه توانسته است در افکار عمومی جایگاه ویژه‌ای به دست آورد.

,

پنچمین نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تونا بَکلَویچ است که با پیاده روی صلح آنکارا تا دیاربکر در جامعه ترکیه شناخته شده است. وی موسس حزب "نه" ترکیه بوده و یکی از افراد فعال در کمپین نه به رفراندوم قانون اساسی به حساب می‌آمد.

,

ششمین و هفتمین نامزدهای غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، دو نماینده از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه هستند. اوزترک ییلماز، نماینده آرداهان در پارلمان ترکیه و معاون این حزب و همچنین دیدَم انگین، نماینده استانبول در پارلمان ترکیه به عنوان 2 نماینده از بزرگترین حزب اپوزیسیون ترکیه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه