اخبار داغ

فرمانده سپاه عاشورا در صحن علنی شورای شهر تبریز؛

نباید قومیت‌ها با افراطی‌گری منافع ملی را تهدید کنند/ باید در المان سازی‌ها به شهدا و مشاهیر فرهنگی آذربایجان توجه شود/ کار فرهنگی عقلانیت می‌خواهد نه هزینه هنگفت!

نباید قومیت‌ها با افراطی‌گری منافع ملی را تهدید کنند/ باید در المان سازی‌ها به شهدا و مشاهیر فرهنگی آذربایجان توجه شود/ کار فرهنگی عقلانیت می‌خواهد نه هزینه هنگفت!
سردار خرم تمامی اقوام را در پیکره‌ی ایران واحد دانست و گفت: هر گونه افراطی‌گری از سوی اقوام منافع ملی را به مخاطره می‌اندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سردار عابدین خرم صبح امروز در در صحن علنی شورای شهر با بیان اینکه قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در سطح دنیا در حال تبدیل به یک مکتب است، ابراز داشت: بدون آنکه قدرت فرهنگی‌مان بر سایر قدرت‌ها برتری داشته باشد، توفیق نخواهیم یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،,

وی افزود: قدرت نرم ما در انقلاب اسلامی نشات گرفته از دین گرایی بود و همین عامل باعث پیروزی انقلاب شد؛ اکنون نیز باید صداقت، صراحت و صمیمت را در همه کارها سرلوحه همکاری‌هایمان قرار دهیم.

,

فرمانده سپاه عاشورا با اعلام اینکه اعضای شورای شهر معتمد مردم هستند و باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنند، اذعان داشت: سال‌های خدمت بسیار کوتاه است.

,

وی توجه به هویت ایرانی، انقلابی و اسلامی در مدیریت شهری را ضروری دانست و تصریح کرد: تبریز دارای تاریخ کهنی است که باید از ظرفیت هنرمندان بومی‌اش برای تجلی فرهنگ غنی استفاده شود؛ تندیس مشاهیر بزرگ ما در سازمان‌های بین المللی نصب شده و این خلا توجه به مشاهیر را در داخل کشور نشان می‌دهد.

,

یادگار دوران 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه شهدای خطه آذربایجان به عنوان چهره‌های ماندگار باید بیش از قبل در تبریز مورد توجه قرار گیرند و در المان سازی‌های هنری به آنان پرداخته شود، ادامه داد: هنرمندان این شهر آمادگی دارند تا آثارشان را برای نمایش در اختیار مدیریت شهری قرار دهند.

,

وی عنوان کرد: می‌توانیم بدون هزینه‌های کمرشکن، با استفاده از خرد جمعی اقدامات ماندگار و اثرگذار داشته باشیم؛ امام جمعه تبریز بدون هزینه‌های هنگفت و تنها با عقلانیت و منش خود به  الگو تبدیل شده است و معتقدم کارهای فرهنگی نیاز به عقلانیت دارد نه هزینه هنگفت.

,

سردار خرم با بیان اینکه دوره پوپولیسم دیگر به انتها رسیده است، اظهار داشت: همه اقوام متعلق به ایران واحد هستند و دارای فرهنگ و تاریخ مشترک می‌باشند، کسی نمی‌تواند در این موضوع تعرض داشته باشد؛ لذا قومیت‌ها نباید به قدری از تعادل خارج و افراطی شوند که منافع ملی را تهدید کنند.

,

وی افراطی‌گیری در همه ابعاد آن را برای بشریت خطرناک و مضر دانست و گفت: باید اعتقاد به بسط فکری و بسط علمی داشته باشیم تا در مسیر انحراف نیفتیم.

,

این مقام نظامی در وصف تبعات افراطی‌گری گفت: شش ماه با افراطیون سوریه زندگی کردم و در مدت اسارت به قدری فضای مسموم و دروغین برای آنها ایجاد شده بود که معتقد بودند قرآن ایرانی و عربی وجود دارد! مسائل فومیتی هم اینگونه است و افراط‌ها باعث می‌شود تفکر انسان‌ها منبسط شود.

,

فرمانده سپاه عاشورا به مشکلات مناطق محروم شهر اشاره و توضیح داد: در شهری مانند تبریز ۵۰۰ هزار حاشیه نشین داریم که اگر به این وضعیت رسیدگی نکنیم در آینده نه چندان دور دچار نابسامانی خواهیم شد، سپاه در این مسیر اقداماتی را آغاز کرده است اما باید همه برنامه‌ها را با هم افزایی به پیش ببریم.

,

وی اضافه کرد: اگر با مردم شفاف نباشیم، یک روز دچار مشکل خواهیم شد! امیدواریم مانند مجلس شورای اسلامی جلسات شورای شهر تبریز از طریق رادیو پخش زنده شود تا برای مردم شفاف‌سازی صورت بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه