اخبار داغ

چه کسی پاسخگوست؟

عدم نظارت سازمان حج و زیارت بر آژانس های مسافرتی عتبات در کرمان

عدم نظارت سازمان حج و زیارت بر آژانس های مسافرتی عتبات در کرمان
متاسفانه این روزها به مناسبت ها و اعیاد شعبانیه مسافران زیادی قصد سفر به عتبات و عالیات دارند و به قولی نان بسیاری از آژانس های مسافرتی علی الخصوص آنان که به صورت آزاد ثبت نام می کنند توی روغن است و متاسفانه در این راستا سازمان حج و زیارت هم بر آنان نظارت لازم را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازراه آرمان؛ این روزها به مناسبت ماه های رجب و شعبانیه مسافرت به عتبات و عالیات زیاد شده است، و  بسیاری از آژانس های مسافرتی درآمد خوبی از این راه بدست می آورند یا به قولی "نانشان تو روغن" است ، برای اینکه اکثر آنان ثبت نامی که برای این سفر انجام می دهند به صورت آزاد است و کاری به حج و زیارت ندارند، از آن طرف هم متاسفانه حج و زیارت هم نظارتی بر این مسئله ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

درمانگاه مربوط به جمعیت هلال احمر واقع در شهر کربلا و نجف زیر نظر حج و زیارت است و تنها مسافران ایرانی که دارای کارت بیمه از طرف شرکت های زیارتی حج و زیارت باشند ویزیت رایگان می شوند و ما بقی مسافران باید به صورت آزاد پرداخت نمایند.

,

وقتی زائری به درمانگاه مراجعه می کند ، قسمت پذیرش از آنان کارت یکی از شرکت های مربوط به حج و زیارت را  درخواست می نماید و آن وقت است که مسافر متوجه می شود با آژانسی که آمده به صورت آزاد بوده است و وقتی به مدیر کاروان مراجعه می کند مبنی بر اینکه چرا این همه هزینه دریافت نموده ولی حاضر نشده او را بیمه کند؟ در جواب چنین می شنود که شما حق ویزیت و دارو را پرداخت نمایید و در ازای آن فاکتور دریافت نمایید سپس آن را به ما تحویل داده و هزینه را بگیرید.

,

آیا واقعا باید چنین باشد؟ این بدان معنی است که این چنین آژانس هایی در سطح شهر متاسفانه مبلغ بسیار گزافی از مسافران و زائرین دریافت می کنند ولی حاضر نیستند یک کارت بیمه برای آنان صادر کنند.

,

جدای از این مسئله حتی هنگام ثبت نام به مسافران اطلاع رسانی و آگاهی های لازم در این رابطه داده نمی شود و متاسفانه زمانی مسافر مطلع می شود که کار از کار گذشته است.

,

در رابطه با ساعات پرواز و فشرده بودن برنامه مدیران کاروان باید بگویم که بسیار افتضاح است به طوری که شب هنگام ساعت 12 و 30 دقیقه مسافر باید فرودگاه حاضر باشد تا پرواز ساعت 1 یا 2 بامداد صورت پذیرد و پس از 2 ساعت و نیم الی  3 ساعت به مقصد یعنی فرودگاه شهر نجف می رسند در آن هنگام زائر خسته باید سریع به همراه مدیر کاروان زیارت دوره را شروع کند که با خواب آلودگی اصلا متوجه نیست چه اعمالی انجام می دهد، از آن طرف هم شاید بتوان گفت که به همراه این کاروان تعداد زیادی افراد مسن و سالخورده نیز هستند که رعایت حال آنها صورت نمی گیرد ، و تنها پاسخی که از طرف مدیر می شنود این است که کلا سفر 7 روزه است و برنامه هم فشرده اگر می خواهید به تمامی مکان های زیارتی برسید باید اینطوری که من می خواهم باشید.

,

اعمال این سفر چنان فشرده انجام می شود که حتی داد جوانان پر انرژی را در می آورد چه برسد به سالخوردگان، از یک طرف هزینه بسیار گزافی که دریافت می کنند چرا این قدر برنامه هایشان باید فشرده  باشد.

,

از طرف دیگر برخی از هتل های موجود در شهر کربلا و نجف از لحاظ بهداشتی بسیار پایین هستند، وقتی به مدیر ثابت حاضر در آن هتل که ایرانی هم هست  اعتراض می کنی پاسخ قاطع کننده ای نمی شنوی و برخی هم نسبت به این مسئله بی اعتنا هستند.

,

برای توزیع غذا در رستوران هتل باید بگویم که گوشت مرغی که سرو می شود از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و وقتی به آشپز معترض می شویم می گوید ما مجبوریم برای آوردن گوشت مرغ به عراق از گوشت منجمد استفاده کنیم زیرا گوشت گرم سریع فاسد می شود به همین خاطر ممکن است که گوشت آن کمی مشکل داشته باشد، آیا به نظر شما واقعا این توجیه درست و منطقی ست؟

,

حال باید سؤال کرد مسئولین حج و زیارت چه می کنند؟ چرا نظارتی بر این مسائل ندارند؟ چرا آنان ضعیف عمل می کنند؟

,

از آن سو هم مسافران باید آگاهی لازم را داشته باشند که مسافرت با آژانس های آزاد ممکن است برایشان خطرآفرین و مشکل ساز شوند.

,

اگر مسئولین اجازه دهند در گزارشات بعدی حاضریم اسامی برخی از آژانس های خاطی و آزاد را نام ببریم تا شهروندان و مسافران آگاهی لازم  را از این مسئله داشته باشند.

,

تهیه و تنظیم:مهین نامجو

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه