اخبار داغ

در چهارمین جشنواره غدای اکو انجام می شود؛

سرو غذای سنتی بلغارستان توسط سفیر این کشور در زنجان/ جشنواره اکو احیای سنت های دیرین است

سرو غذای سنتی بلغارستان توسط سفیر این کشور در زنجان/ جشنواره اکو احیای سنت های دیرین است
در چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو- راه ابریشم در زنجان، غذای سنتی بلغارستان توسط سفیر این کشور سرو می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یحیی رحمتی در گفت‌وگو با موج رسا،با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو- راه ابریشم در زنجان، اظهار داشت: این جشنواره طی روزهای یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه تاکنون 13 کشور برای حضور در جشنواره اکو اعلام آمادگی کرده‌اند،خاطرنشان کرد: کشورهای افغانستان، تاجیکستان، بحرین، ترکیه،بلغارستان، آذربایجان، لبنان، سوریه، عراق، فلسطین و چین برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان معرفی بناهای تاریخی استان و جاذبه‌های گردشگری را یکی از اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: تورهای گردشگری همزمان با برگزاری جشنواره اکو در زنجان برگزار می شود.
رحمتی با بیان اینکه باید در فرصت پیش آمده در این جشنواره برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان استفاده کنیم، گفت: در این راستا برنامه ریزی های لازم انجام می شود.
وی از سرو غذای سنتی بلغارستان در چهارمین جشنواره غذای اکو توسط سفیر این کشور خبرداد و گفت: سفیر بلغارستان در ایران غذای سنتی این کشور را برای سومین سال پیاپی در چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو-راه ابریشم  طبخ می کند.
این مسئول ادامه داد: کریستو پولن داکو سفیر بلغارستان در نخستین روز از چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم غذای سنتی این کشور را برای بازدید کنندگان سرو خواهد کرد.
وی گفت: این سفیر سال گذشته نیز در سومین جشنواره بین المللی غذای اکو- راه ابریشم در زنجان غذای سنتی این کشور را برای 350 نفر طبخ و سرو کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه غذا بعنوان یک جاذبه گردشگری ذائقه گردشگران را به مردم محلی نزدیک می کند،افزود:همچنین غذا ریشه در تمدن و باورهای مردم هر منطقه ای دارد و در واقع به نوعی احیا سنت های دیرین در حوزه های مختلف است.
گفتنی است، نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم در سال ۱۳۹۳ همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار شد.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه