اخبار داغ

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان کرمان خبر داد؛

بزودی موزه اسناد پلیس افتتاح می شود

بزودی موزه اسناد پلیس افتتاح می شود
رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان با اشاره به افتتاح موزه پلیس در آینده نزدیک از جمع آوری20 هزار سند مرتبط با نظم و امنیت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازراه آرمان؛ وحید عضدی رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان کرمان در این خصوص  گفت: هم اکنون در چهار استان کشور موزه پلیس راه اندازی شده و این موزه در کرمان نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

وی افزود: موزه پلیس کرمان در حوزه اسنادی و تاریخ پلیس در کشور بی نظیر است و این موزه می تواند به عنوان موزه شاخص برای سایر استان ها تعریف شود.

,

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان بیان کرد: تمامی اسناد جمع آوری شده در این موزه به صورت فیزیکی و دیجیتال جمع بندی و دسته بندی شده و به آسانی در اختیار پژوهشگران و علاقه مندان قرار می گیرد.

,

عضدی یادآور شد: کار جمع آوری اسناد موزه پلیس کرمان از سال 91 آغاز شده و در سال 95 نیز در همین راستا جشنواره آثار نظم و امنیت استان برگزار شده است.

,

وی از همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق نیز تقدیر کرد و ادامه داد: تاریخ پلیس شهرستان ها نیز در قالب 20 طرح تحقیقاتی جمع آوری و در کنار آن مصاحبه های بسیاری با پیشکسوتان انجام شده و این موزه در سه بخش اسنادی، فیزیکی و دیجیتال آماده افتتاح است.

,

عضدی به تقسیم بندی دوره های تاریخی پلیس کرمان نیز اشاره و بیان کرد: این تقسیم بندی شامل پلیس دوران باستان، دوران اسلامی، قبل از شکل گیری نظمیه نوین، ژاندارمری استان، شهربانی استان، کمیته انقلاب اسلامی کرمان، پلیس کرمان و شکل گیری انقلاب، پلیس کرمان و دفاع مقدس، پلیس کرمان پس از ادغام و تشکیل نیروی انتظامی، پلیس کرمان در شهرستان های مختلف، پلیس و حاکمان کرمان و قلعه های نظامی استان است.

,

وی اذعان داشت: با راه اندازی موزه پلیس کرمان به دنبال ایجاد مرکز گذشته پژوهی پلیس بوده ایم و در این راستا برنامه های متعدد بعدی نیز طراحی شده که در بازه زمانی تعیین شده اجرایی خواهند شد که یکی از این برنامه ها، برگزاری جشنواره تجارب است.

,

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان در پایان خاطرنشان کرد: موزه پلیس کرمان در ساختمان دفتر تحقیقات کاربردی پلیس واقع در چهارراه فرهنگیان راه اندازی شده و به زودی با حضور مقامات استانی رسما افتتاح خواهد شد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه