اخبار داغ

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان:

ماموریت سپاه مقابله با تهدیدات نظامی، فرهنگی و اقتصادی است/ سپاه وارد موضوعات جناحی نمی شود

ماموریت سپاه مقابله با تهدیدات نظامی، فرهنگی و اقتصادی است/ سپاه وارد موضوعات جناحی نمی شود
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با حضور در دفتر شبکه اطلاع رسانی مرآت با خبرنگاران این مجموعه خبری به گفتگو پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار و نیز دوم اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از دفتر شبکه اطلاع رسانی مرآت بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرآت,

در این بازدید که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان ضمن اطلاع از نحوه تولید و انتشار خبر در شبکه اطلاع رسانی مرآت با خبرنگاران این مجموعه به گفتگو پرداخت.

,

رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند ضدارزش را ارزش معرفی کنند

, رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند ضدارزش را ارزش معرفی کنند,

سردار حسن‌زاده در این گفتگو با تاکید بر اهمیت رسانه‌ها در عصر کنونی گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی بخشی به افکار عمومی و تولید محتوای سالم برعهده دارند.

,

وی رعایت اخلاق در رسانه‌‌ها و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی را از لازمه‌های فعالیت رسانه‌ای موثر در کشور دانست و افزود: در عصری که برخی رسانه‌های جهان، ضد ارزش‌ها را به عنوان ارزش معرفی می‌کنند رسانه‌های انقلاب اسلامی باید تلاش کنند مفاهیم نورانی و متعالی اسلامی را به جامعه انتقال دهند.

,

باور عمیق به ارزش های انقلاب اسلامی از ویژگی‌های اصلی سپاه است

, باور عمیق به ارزش های انقلاب اسلامی از ویژگی‌های اصلی سپاه است,

فرمانده سپاه قائم (عج) استان در بخش دیگری از این گفتگو با یادآوری فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت ماه سال 1358 اظهار کرد: کمتر از 50 روز از پیروزی انقلاب اسلامی، شورای انقلاب به این نتیجه رسید که برای حفظ انقلاب در برابر برخی تهدیدات امنیتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رویکردی انقلابی در کشور تاسیس شود.

,

حسن‌زاده ادامه داد: جوانانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند انسانهایی مومن، با اخلاص و دلسوز بودند و ارزش‌های انقلاب را آنقدر متعالی می‌دانستند که حاضر بودند جان خود را نیز فدای انقلاب کنند.

,

وی شاخصه‌های اصلی پاسداران را برخورداری از ایمان بالا، باور عمیق نسبت به ارزش‌های انقلاب و اخلاص برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در این خصوص تاکید فرمودند که اگر سپاه، مولفه‌های اصلی خود را از دست بدهد دیگر جایگاهی نخواهد داشت و به لطف خداوند متعال توفیقات سپاه تا امروز با حفظ این شاخصه‌ها روز به روز بیشتر شده است.

,

فرمانده سپاه قائم (عج) استان معنویت، ایثارگری و شهادت طلبی را از دیگر شاخصه‌های پاسداران انقلاب اسلامی دانست و افزود: برنامه‌های بسیج، فعالیت‌های مذهبی در مساجد و نیز اردوهای جهادی فرصتی است تا چنین افرادی توانمندی خود را برای کمک به پیشبرد ارزش‌های انقلاب نشان داده تا بدین شکل هم آنها سپاه را بشناسند و هم سپاه از ظرفیت آنها استفاده کند.

,

ماموریت سپاه مقابله با تهدیدات نظامی، فرهنگی و اقتصادی است

, ماموریت سپاه مقابله با تهدیدات نظامی، فرهنگی و اقتصادی است,

حسن‌زاده در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات سپاه برای محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور نیز گفت: سپاه از روز اول برای پاسداری از انقلاب اسلامی و دفاع از انقلاب در برابر تمام تهدیدات تاسیس شد و این ماموریت ذاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

,

وی با اشاره به تجاوز نظامی دشمنان در سالهای نخست انقلاب به میهن اسلامی تصریح کرد: تهدیدات سالهای ابتدایی انقلاب، تهدیداتی سخت بود لذا در آن برهه زمانی، سپاه اولویت خود را دفع این خطر از کشور قرار داده بود و در این راستا، ده‌ها هزار شهید، جانباز و آزاده تقدیم این سرزمین کرد.

,

فرمانده سپاه قائم (عج) استان با یادآوری هجوم نرم دشمنان به ارزش‌های انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر گفت: اگر ماموریت اصلی سپاه در اوایل انقلاب حضور مقتدرانه در خاکریز‌های جنگ بود امروز این ماموریت حضور فعال و موثر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است ضمن آنکه در حال حاضر توانمندی نظامی سپاه نیز در بهترین شرایط خود قرار دارد.

,

حسن‌زاده با بیان اینکه سپاه همواره خود را در خدمت نظام، انقلاب و مردم می داند اظهار کرد: سپاه فارغ از اینکه چه دولتی بر سرکار باشد به محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مردم می‌اندیشد و در این خصوص با همه دولتها همکاری می‌کند.

,

وی تاکید کرد: امروز نیز سپاه و بسیج در نقاط مختلف کشور از جمله استان سمنان حاضر است به دولت در محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کمک کند و در حال حاضر نیز مشارکت خوبی بین سپاه و دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات وجود دارد.

,

سپاه با اینکه فهم بالایی از موضوعات سیاسی دارد اما سیاسی‌کاری نمی‌کند

, سپاه با اینکه فهم بالایی از موضوعات سیاسی دارد اما سیاسی‌کاری نمی‌کند,

فرمانده سپاه قائم (عج) استان در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوالی در خصوص برخی اظهارنظرها پیرامون دخالت سپاه در امور سیاسی نیز گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنابر توصیه حضرت امام خمینی (ره) هیچ‌گاه وارد موضوعات جناحی و سیاسی نشده است و نخواهد شد اما از فهم و بصیرت بالایی در تحلیل شرایط کشور و بویژه دفع تهدیدات بیگانگان برخوردار است.

,

حسن‌زاده افزود: البته ممکن است برخی‌ها این شناخت و بصیرت سیاسی سپاه را تحمل نکنند که این موضوع طبیعی است اما در انجام وظیفه سپاه خدشه‌ای وارد نمی کند.

,

وی خاطرنشان کرد: هم سپاه و هم بسیج تا امروز نیز تکالیف خود را به خوبی انجام داد‌ه‌اند و وارد جریان‌های سیاسی نشده‌اند.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه