اخبار داغ

برف بهاری کشاورزی آذربایجان‌غربی را نقره داغ کرد/ خسارت ۱۰۷ میلیارد تومانی سرما به کشاورزان

برف بهاری کشاورزی آذربایجان‌غربی را نقره داغ کرد/ خسارت ۱۰۷ میلیارد تومانی سرما به کشاورزان
بارش برف و کاهش ناگهانی دما در برخی مناطق آذربایجان غربی باعث از بین رفتن صددرصدی شکوفه های درختان میوه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، طی سال گذشته کشاورزی آذربایجان غربی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده است از ابتدای سال گذشته که بلای سیل را رد کرد و خسارات متعددی را برجای گذاشت روزهای خوبی در انتظار کشاورزی استان نبود و بارها شاهد گلایه های کشاورزان و آه های پر سوز آنان بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

کشاورزی که پس از گذشتن از نبودبازار، دپو شدن محصولات و در نتیجه متضرر شدن کشاورزان این بار غول سرما دست در گریبان کشاورزی استان شده و جان محصولات کساورزی لستان را گرفته و آن را فلج کرد.

,

سرمای دیر هنگام و برف بهاری چون شبیخونی داشته های کشاورزان را بی رحمانه نابود کرده و خسارت چشمگیری به باغداری و کشاورزی وارد کرد فاجعه ای که دیدن رخ میوه ها را بر کشاورزان حرام و دستان زحمت کش انان را از فعالیت و زحمت برای برداشت محصولات نا امید کرد.

,

* سرما و برف، حریف پیروز کشاورزان آذربایجان غربی

, * سرما و برف، حریف پیروز کشاورزان آذربایجان غربی,

حسن یکی ازکشاورزان منطقه سیلوانای ارومیه است او در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز می گوید: سال گذشته نتوانستیم از محصولاتمان بهره ای برده و سودی متوجه باشیم تمام چشم امیدمان به امسال و محصولات بود تا بتوانیم جای خالی سال گذشته را نیز پر کرده و شاید دلی از عزا در بیاوریم اما گویا امسال با حریفی بزرگتر از حریف پارسال مواجه بودیم و تمام محصولاتمان در یک شب پژمرده شده و از بین رفت.

,

وی با دست‌های زمخت و پینه بسته خود با بغضی که در گلو گیر کرده سخن می‌گوید و سعی می‌کند لبخند بزند، اما دلش همچنان از سختی روزگار خون است.

,

عمو حسن درباره تنها منبع درآمدش ابراز می کند: خرج زندگی‌ام از راه کشاورزی به دست می‌آید و تنها این کار را که از آباء و اجدادمان به ارث بردیم می‌توانم انجام دهم و غیر از آن مجبورم مانند بسیاری از افراد این منطقه به شهر مهاجرت کنم و با کارگری خرج خانواده‌ام را بدهم.

,

* امید های کشاورزان یخ زد

, * امید های کشاورزان یخ زد,

این کشاورز ادامه می دهد: با وجو اینکه تدابیر لازم جهت مقابله با سرما را در نظر گرفته بودم اما یخبدان و برف غافلگیر کننده شب گذشته باعث از بین رفتن تمام شکوفه های درختان شد.

,

وی، می گوید: هفته گذشته نیز سرمازدگی خسارات زیادی بر جای گذاشته بود اما با بارس برف شب گذشته در منطقه سرو و سیلوانا ریشه کشاورزی منطقه فلج شده و درختان پر شکوفه برف را به خود پوشیدند.

,

عمو حسن اظهار می گند: با وجود اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی معرفی شده و مسئولان باید از تولید کنندگان بیش از پیش حمایت کنند اما تا این هیچ حمایت یا دلجویی ازآنان را ندیده ایم و همچون سال های گذشته مسئولان مربوطه پشت میز نشینی را به کنار کشاورزان بودن ترجیح می دهند.

,

* وارد شدن بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی

, * وارد شدن بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی,

مدیر کل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این خصوص اظهار داشت: افت دمایی تا منفی ۲ درجه باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی در بخش کشاورزی از جمله سرمازدگی به بخش عظیمی از باغات استان شد.

,

کریم زاده، افزود: طی این افت دما ۱۰۷ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان خسارت در بخش کشاورزی را شاهد هستیم.

,

* باغداران خسارات دیده نیازمند حمایت دولتی‌ها

, * باغداران خسارات دیده نیازمند حمایت دولتی‌ها,

با توجه به ظرفیت‌های فراوان باغات و اراضی کشاورزی آذربایجان غربی و با توجه به خسارات ایجاد شده در پی بارش برف و یخ‌زدگی باغات نیاز است که هیأت دولت و مسئولان کشوری و استانی حمایت ویژه‌ای از باغداران دارای بیمه و فاقد بیمه داشته باشند.

,

* مهسا عبدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه