اخبار داغ

عقاب زخمی پس از مداوا در طبیعت شهرستان قروه رهاسازی شد

عقاب زخمی پس از مداوا در طبیعت شهرستان قروه رهاسازی شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه از مداوا و رهاسازی یک بهله عقاب زخمی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان خبرداد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، فرهاد سیف پناهی با اشاره به رهاسازی یک بهله عقاب زخمی پس از مداوا در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان اظهار داشت: این عقاب زخمی که بدلیل جراحت قادر به پرواز و زندگی در طبیعت نبود یک ماه قبل توسط دوستداران محیط زیست تحویل این اداره شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

 

,

وی افزود: عقاب در این مدت در اداره محیط زیست مورد مراقبت قرار گرفت و پس از بهبودی و سلامتی کامل امروز در دامن طبیعت رهاسازی شد.

,

 

,

سیف پناهی با قدردانی از این اقدام دوستداران محیط زیست تاکید کرد: بازگشت دوباره پرندگان و سایر وحوش به طبیعت می تواند به بقای این گونه ها کمک کند.

,

 

,

گفتنی است منطقه بدر و پریشان با 37 هزار هکتار مساحت در 10 کیلومتری شرق قروه قرار دارد و در سال 1375 به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و بدلیل ظرفیت بالای منطقه از نظر وضعیت زیستگاه و گونه های موجود و به منظور حفاظت و برنامه ریزی بهتر در اوایل سال 1385 به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.

,

 

,

بدر و پریشان منطقه ای کوهستانی است و از کوه های صخره ای، دره های کم عمق، تپه ماهورها و ارتفاعات به هم پیوسته تشکیل شده و بخاطر پوشش گیاهی مناسب و چشمه های آب فراوان محل زیست گونه های جانوری مهمی چون کل و بز است.

,

 

,

چشمه های شاه پسند، شمالی کوه بدر، کبود و پناهگاه پریشان از جمله منابع آبی این منطقه حفاظت شده هستند. 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه