اخبار داغ

به مناسبت روز زمین پاک؛

زباله های پلاستیکی، زخمی بر تن طبیعت

زباله های پلاستیکی، زخمی بر تن طبیعت
رها کردن ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی علاوه بر این که چهره طبیعت را زشت می کند سبب نابودی طبیعت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  و به نقل از بازتاب بروجرد  دوم اردیبهشت روز زمین پاک نامگذاری شده، روزی برای مرور دوباره حفاظت و نگهداری از زمین که سالهاست طبیعت ناخواسته گرفتار زباله های پلاستیکی شده و هر یک از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف زخمی بر تن طبیعت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد,

 

,

در فصل بهار و تابستان طبیعت دوستان زیادی ترجیح می دهند ساعتی از روز را در دل طبیعت سپری کنند و از هوای پاک و با طراوت لذت ببرند اما در آخر کوله باری از زباله ها را در طبیعت رها کرده و بی توجه به آثار این زباله ها و فرسایش زمین، طبیعت را ترک می کنند.

,

 

,

ظروف پلاستیکی حدود 400 سال زمان می برد تا تجزیه شود و متاسفانه این روزها بسیاری از افراد برای راحتی بیشتر در هنگام سفر به طبیعت از این ظروف ارزانی که طبیعت را نابود می کنند استفاده می کنند و سرانجام هر یک از این ظروف در گوشه ای از طبیعت به یادگار گذاشته می شود و حال و روز طبیعت را وخیم می کنند.

,

Image result for ‫ظروف یکبار مصرف در طبیعت‬‎

, Image result for ‫ظروف یکبار مصرف در طبیعت‬‎,

نگهداری از طبیعت وظیفه تک تک انسان هایی است که این روزها از طبیعت بهره می برند، در واقع طبیعت یک امانت است که باید آن را حفاظت کنیم و به دست نسل های بعدی برسانیم اما ماراتن استفاده از ظروف پلاستیکی که هر روز با طرح و مدلی جدید وارد بازار می شوند ضربه محکمی بر پیکره محیط زیست وارد می کنند که غیر قابل جبران است.

,

 

,

شاید استفاده زیاد از ظروف یکبار مصرف علاوه بر این که اسراف است سبب می شود تا کمر طبیعت زیر بار این همه ظروف غیر قابل تجزیه خم شود.

,

 

,

همه این موارد در حالیست که استفاده از ظروف یکبار مصرف خصوصا برای غذای گرم و چای داغ بسیار مضر بوده و می تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد.

,

Image result for ‫ظروف یکبار مصرف در طبیعت‬‎

, Image result for ‫ظروف یکبار مصرف در طبیعت‬‎,

اما فرهنگ سازی موضوعی است که می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد و جرقه های حفاظت و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست زده شود و همه نسبت به نظافت و پاکیزگی طبیعت بکر شهرمان بیشتر حساس باشیم.

,

 

,

"مصطفی مصطفی وند" رئیس محیط زیست بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: ظروف یکبار مصرف به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن به میزان بسیار زیادی استفاده می شود که رها کردن این طروف در طبیعت علاوه بر فرسایش خاک و آلوده کردن آب چهره بسیار نازیبایی به طبیعت می دهد.

,

 

,

وی اضافه کرد: گاهی دیده می شود طبیعت در محاصره ظروف های یکبار مصرف قرار گرفته و این سبب نابودی طبیعت می شود.

,

Related image

, Related image,

مصطفی وند اظهار داشت: نیاز است که استفاده از ظروف یکبار مصرف به حداقل برسد چرا که علاوه بر نابودی طبیعت، سلامتی انسان را در هنگام استفاده از نوشیدنی و خوراکی های گرم تهدید می کند و در صورت استفاده، این ظروف در طبیعت رها نشوند.

,

 

,

به گفته وی روز زمین پاک فرصت مناسبی برای نگهداری از طبیعت است و این امانت را باید حفاظت کنیم تا به دست آیندگان برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه