اخبار داغ

اوضاع نا به سامان حمل و نقل شهری پایتخت اقتصاد ایران؛

سهم هر 24 هزار نفر، یک اتوبوس شهری/ بی آر تی در پیچ و خم شهرداری جا ماند

سهم هر 24 هزار نفر، یک اتوبوس شهری/ بی آر تی در پیچ و خم شهرداری جا ماند
فارغ از بهره برداری اتوبوس های تندور که رویای دور از ذهن مردم هرمزگان گردیده ، اتوبوس های معمولی سابق نیز به شدت در حال حذف از سیستم حمل و نقل بوده و جا به جایی با آن تبدیل به خاطره ای در زمان کودکی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حمل و نقل همگانی ارزان و مطمئن یکی از نیاز های ضروری جوامع شهری بوده و از مهمترین فاکتورهای مدیریت شهری است که زندگی روزمره هر شهروند را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار میدهد و موجب کاهش هزینه ها، توسعه اقتصادی، افزایش نرخ اشتغال و افزایش کیفیت زندگی شهری خواهد شد، از این رو عدم ارایه صحیح آن میتواند فعالیتهای روزانه شهر را با اختلال مواجه کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با توجه به اهمیت حمل نقل شهری  مخصوصا با رشد جمعیت شهرنشین در کشور باید در جهت توسعه  کیفی و کمی این سیستم تلاش نمود چرا که هرچقدر که سیستم حمل و نقل شهری ناکارآمدتر باشد، تمایل افراد به استفاده از وسایل نقلیه شخصی افزایش یافته و در نتیجه مدیریت امور شهری دشوارتر و در برخی موارد مختل میشود.

,

طبق قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت سوخت دولت مکلف به تجهیز حمل و نقل درون شهری و برون شهری است که ماده 9 این قانون شهرداری را مسئول رسیدگی به حمل و نقل بار و مسافر در شهر و حومه آن کرده است.

,

, ,

عملی نشدن وعده آقای شهردار در استفاده از اتوبوس تندرو تا اردیبهشت 96

, عملی نشدن وعده آقای شهردار در استفاده از اتوبوس تندرو تا اردیبهشت 96, عملی نشدن وعده آقای شهردار در استفاده از اتوبوس تندرو تا اردیبهشت 96,

امینی زاده  شهردار بندرعباس در گفتگوی تلویزیونی در شبکه استانی خلیج فارس به تاریخ 26 بهمن ماه سال 1395 در راستای قانون توسعه حمل و نقل از بررسی  پیرامون بهترین گزینه برای حمل و نقل شهری بندرعباس یعنی اتوبوس های تندرو بی آر تی خبر داد و افزود: بیش از هشتاد درصد اتوبوس های سفارش شهرداری،ساخته و بخشی نیز تحویل گرفته شده است وهم اکنون در انبار می باشد.

,

امینی زاده افزود همچنین از انعقاد  قرارداد ساخت مسیر ویژه برای این اتوبوس ها خبر داد و تاکید کرد که  نهایتا فروردین و اردیبهشت 96 به بهره بهرداری میرسد، وعده ای که پس از گذشت یکسال هم چنان در انتطار اجرایی شدن باقی مانده است.

,

فارغ از اتوبوس های تندور که هم چون رویایی برای مردم هرمزگان گردیده اتوبوس های معمولی سابق نیز به شدت در حال حدف از سیستم حمل و نقل هستند این ضعف در حالی است که  تاکسیرانی نیز همه مناطق شهری را تحت پوشش خود قرار نداده و برخی مناطق محروم از تاکسی می باشند.

,

25 اتوبوس سهم 600 هزار نفر مردم بندرعباس

, 25 اتوبوس سهم 600 هزار نفر مردم بندرعباس, 25 اتوبوس سهم 600 هزار نفر مردم بندرعباس,

اتوبوس در شهرهایی مانند تهران، شیراز و دیگر شهرهای ایران به علت تجهیز و هم چنین هزینه کمتر نسبت به تاکسی به یک وسیله نقلیه همگانی جذاب برای مردم تبدیل شده؛ در صورتیکه در مرکز استانی که مشهور به پایتخت اقتصاد ایران است مردم مجبور به طی کردن مسیری طولانی برای رسیدن به ایستگاه تاکسی و پرداخت هزینه ای حداقل دوبرابر هستند.

,

بندرعباس با داشتن جمعیتی نزدیک به ششصد هزار نفر فقط 25 اتوبوس درون  شهری دارد که از این تعداد بخشی نیز مستهلک و غیر قابل استفاده می باشند این تعداد اتوبوس فقط چند منطقه را تحت پوشش قرار می دهد و در سایر مناطق  اتوبوس تبدیل به خاطره ای در زمان کودکی گردیده است .آیا حل کردن مشکل حمل ونقل عمومی بندرعباس  با الگوگیری از شهرهای موفق کشور در این حوزه کار پیچیده ای است.

,

, ,

عقبگرد به جای پیشرفت، اتوبوس را نوستالژی کرد

, عقبگرد به جای پیشرفت، اتوبوس را نوستالژی کرد, عقبگرد به جای پیشرفت، اتوبوس را نوستالژی کرد,

صادق احمدی شهروند ساکن محله درخت سبز در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه این محله تحت پوشش  خط تاکسی نیست، گفت: تا چندین سال قبل ما از اتوبوس برای رفت و آمد به مرکزشهر استفاده میکردیم که متاسفانه با برداشته شدن این خط مردم محله برای جابه جایی شهری روزانه خود دچار مشکلات فراوانی شدند.

, هرمز,

این شهروند با تاکید بر اینکه باید از مسافربرهای شخصی برای رفتن به مرکز شهر استفاده کنند افزود:  هزینه کرایه این مسافربرها سه الی چهار برابر هزینه تاکسی است و پرداخت این هزینه برای مردم این محله که از اقشار ضعیف اجتماع هستند بسیار سنگین می باشد.

,

احمدی با اشاره به هزینه بالای سرویس مدارس خاطر نشان کرد: در زمان تحصیل خود که ده سال پیش بود ن و اکثریت اهالی از خط اتوبوس استفاده میکردیم اما اکنون با کاهش شدید اتوبوس های شهری مردم مجبور به گرفتن سرویس برای جابه جایی فرزندان خود هستند که این مسئله فشار اقتصادی زیادی به مردم تحمیل کرده است.

,

هزینه جابه جایی امان مردم را بریده

, هزینه جابه جایی امان مردم را بریده, هزینه جابه جایی امان مردم را بریده,

رسول سالاری دیگر شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه به واسطه شغلش رفت و آمدهای زیادی با تهران و شیراز دارد، گفت: در این شهرها با پرداخت هزینه ای کم میتوانید با اتوبوس تندرو یا  مترو در شهر رفت و آمد کنید اما در شهر بندرعباس برای جابه جایی باید هزینه زیادی برای دربست  یا تاکسی پرداخت کنید.

, هرمز,

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل شهری پوشش مناسبی در شهر بندرعباس ندارد، خاطرنشان کرد: در برخی محلات حاشیه نشین که توان مالی نیز کمتر از محلات متوسط و مرفه نشین است و باید توجه بیشتری از لجاظ اقتصادی به آنجا  شود، هیچگونه وسیله نقلیه عمومی وجود ندارد و این مسئله تبدیل به یک بحران شده چرا که بخش عظیمی از درآمدهای ناچیز خانوارهای ساکن در آن محله را می بلعد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه